O co nám v životě doopravdy jde?

O co nám v životě doopravdy jde?

Anotace: Mohl jsem napsat úvahu, ve kterém bych uvedl spoustu termínů a frází....ale já jsem řekl NE!! Žádné falešné termíny a žádné fráze. Nyní si může každý přečíst tuto úvahu sám. A když úvahu tak pro všechny.

Jestliže bych pominul příliš obscéní a proklamovanou a taky trošku suchou reklamu, na jednoho nejmenovaného mobilního telefonního operátora, rád bych uvedl to, o co v životě dooprvady jde. Jde nám o to, že musíme život prožít a nebo jej naplnit. "Život je jen jeden, stejně zemřem, tak proč bych ho měla hrotit", nebo "Když jsme tu, tak to rozjedu", nebo často parafrázovaný termín jednoho básníka (tuším že Fr. Gellnera), "Po nás, potopa". No neuvádí nás tyto termíny k tomu, abychom se vydali na tuto cestu? Jestli ano, jděte já poděkuji a zůstanu a půjdu cestou svojí, třeba i sám. Jde nám vůbec o život jako takový a nebo o jeho vyplnění. A víte kdy si toto uědomíme, když se z permanence stane konverze, tedy v období emanence a jakéhosi zlomového prahového místa, za které už nemůžem. Jestliže sv. Augustin řekl, že je-li Bůh, tak kde se bere zlo? Dovolil bych si skromný výklad a odpověď na tuto otázku. Jestliže předpokládáme, že dobro, láska a jakási eudainomia (termín Aristotela pro blaženost) vychází od lidí, pak tedy dobro je od lidí, zprostředkovaně od Boha, pak tedy i zlo je skrze ztělesněné lidy od Boha. Pak tedy se nabízí logika, že jestliže A, a jestliže B, pak určitě C. Tedy jestli je Bůh dorbý a zároveň zlý, nemá tedy žádnou vlastnost, neboť negací dobra zlem se nám pomyslná rovnice vyrovná a na obou stranách nám zůstane nula. Říká se tomu zápas s nulových počtem. Tedy, je doopravdy dobro a doopravdy zlo? Vždyť sám Platón říká, že člověk se rodí dobrý (on byl známý jako porodník duší) a špatným se stává. Špatným se stává z neznalosti, neznalosti toho co je správné a správné je podle něj to uměřené, spravedlivé, čestné a tak. Takže se nabízí otázka, o co nám doopravdy v životě jde. Jde nám v životě vůbec o něco, tedy buď o dobro, nebo o zlo a nebo vůbec o nic. A jestliže právě o nic, nejsme vlastně ztracené duše. Musíme v určitých chívlích zaujmout určitý postoj, neboť uvědoměním toho, že takový postoj zaujmeme se dostaneme d míst, která mohou býti lepší, nežli místa bez pozice, bez postoje. Žít v nocotě, nihilismu je to nejhorší. Není tu ani víra, ani láska, ani štěstí ani očekávání. Je to to nejhorší co nás může potkat.

Usilujme o to udělat z prázdných slov, které jsou všude kolem nás něco doopravdy božského, ne ve smyslu Boha, ale něco ve smylu tak pěkného a tak nádherného, až si to ani neumím představit.
Autor A.N.D.Y., 13.12.2006
Přečteno 472x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já jsem jen obyčejný človíček a píšu obyčejné a všední věci, které moc lidi nevnímají a nebo vnímat nechtějí. Proč, to je otázka, ale mám rád, když někdo se zaměří na to co je kolem nás, když někdo z "prázdných slov" dokáže utvořit něco, na co je hrdý. Slova jsou písmena a písmena jsou hlásky a hlásky jsou jakésy zvuky a zvuky jsou melodií a ohraničeností naší mysli, odtud "prázdné". Díky za komentář.

14.12.2006 21:04:00 | A.N.D.Y.

Většina dnešní společnosti žije jako nihilisté. Lidé nic neočekávají, nepřemýšlejí do hloubky. Život je pro ně začátek a konec a mezitím je práce, rodina, kariéra a hrabání peněz. Alespoň u spousty lidí, co znám, to tak je. A je to smutné. Jejich život se z něčeho nepředstavitelně nádherného smrskl na prožívání setiny toho, co by mohli prožívat. To je to nejhorší.
Opravdu si nemyslím, že by Bůh byl dobrý a zároveň zlý:-)) V Písmu se píše, že nikdo nemůže sladký a zároveň kyselý. Nikdo nemůže být světlo a zároveň tma. To je hloupost. Bůh je světlo. Ďábel, nebo duch zla chceš-li, je temnota. Temnota, která vytvoří bariéry v našem životě, tma, která nám zabrání vídět lásku a pravdu. Tma, která nás nutí k nihilismu. To je práce ducha zla. Přiklonit se k Bohu znamená přiklonit se ke světlu. A ve světle nezůstane nic ukryto. Toho se někteří lidé bojí. Museli by si vyčistit maras ve vlastním srdci. Protože v Božím světle by náhle jasně viděli, jak špatně žijí.
Jinak pěkná úvaha.

S požehnáním

14.12.2006 12:03:00 | Hippy

Zvláště poslední odstavec je velmi hezký

14.12.2006 12:03:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí