Pravda a láska nezvítězila

Pravda a láska nezvítězila

Anotace: -

Zřejmě jsme před 22 lety skočili na špek, sedli na lep, sežrali to i s navijákem...




Vlasta Podracký vidí "sametovku" 17. listopadu 1989 takto: "Svobodu jsme získali zadarmo, nikoliv Velkým listopadem, ale vývojem světa okolo nás. Přesto je sametová revoluce symbolem určitého odporu, symbolem srocení davu, který ví co nechce, neví ovšem co chce. Potom se snadno dosadí něčí zájem, idea, kterou nadšeně přijme dav, protože sympatická osoba na podiu ji vysloví. Třeba heslo pravda a láska. Jak krásně zní. Ale to není jen tak samo od sebe, není možno nevidět, že za tím je účel. Pravda se vytratila a láska znamená také odpuštění všech zločinů, i těch, které se děly předtím a potom.

.

Láskou ukolébaný lid bez pravdy není dodnes schopen se z lásky vymanit, lépe řečeno láska se proměnila v uspaný pocit, že všechno je dovoleno a že pravda není důležitá. Je možno rozkrádat, lobovat, kupovat diplomy, kupovat poslanecké místo ap. Myslím si, že bychom konečně měli skončit s "láskou", která nám byla podsunuta za cinkání klíčů, heslo očistit na tradiční: "pravda vítězí". Měli bychom konečně skoncovat s podsunutými myšlenkami a ponechat jen tu podstatnou, kterou jsme dostali do vínku z vnějšího vítězného světa: svobodu.

___________

.

Samozřejmě úvahu nedávám na Liter abyste tipovali, ale abychom si v komentářích o tomto ožehavém aktuálně-listopadovém tématu mohli trochu popovídat. Moc by mě zajímalo, co na tu dobu říká mládež, jestli se diví, jak my - jejich rodiče, jsme mohli takhle nalítnout. A hlavně - jak z toho ven??? ...

Autor Aťan, 02.11.2011
Přečteno 258x
Tipy 3
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Radek.oslov.Šafárik
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tato situace se dala čekat.Ti mladí zase za to zas, až tak nemůžou jak dopadají, naučili se to od nás
dospělých:-(.Ti, kdo se nedokáží uskromnit a budou muset mít stále a za každou cenu, každý h.... , ti na tom budou stále mnohem hůře.
A právě tito, nikdy moc nepřemýšleli do budoucna a když neměli keš, tak šli do nevýhodných hypoték atd.Jak říkám, jak si kdo ustele, tak si lehne a je to pořád z velké části jen a jen na nás samotných, jaký si to uděláme, takový to budem mít, z Velké části.
A o poliice škoda mluvit, teď už je tak Prohnilá, že se to nedá napravit, leda, vytrhnout a zasadit vše nové.

12.11.2011 10:38:55 | Jeněcovevzduchukrásného

Iv, zkoušel jsem zvonit vidlema, ale nic moc... :-)

09.11.2011 18:37:54 | Aťan

Ahoj,já souhlasím s nikoffet,mám bohužel zatím zkušenost,že mládež kopíruje americký styl a čeká,že ať začne s čímkoli kariéra půjde vzestupně nahoru a do roka milionář :)
A co jsme my vyváděli tenkrát na Václaváku je jim úplně šumák.
Samozřejmě,že ne všem,ale znám jich dost.
Pořád tajně doufám,že jich není většina :)
Pokud je možné něco změnit,asi to bude na nás.

Bylo to hezké období-studenti nevyspalí,hladoví-my coby manuální pracovnice jim nosily jídlo a peníze,aby chom podpořily inteligenci,která to za nás řeší,chodily jsme na Václavák,jen jsme netušily,že až vznikne nová vláda-máme tam jít znovu,ne s klíčema,ale vidlema :)

08.11.2011 11:00:33 | Iv

Měl jsem kdysi umělecko-free-pokec přátel u básni Studna (SMS č.19)
http://www.liter.cz/milostne-smsky-19/
...tak se můžeme staří i noví Literáci scházet třeba tam, ...anebo rovnou tady, vždyť je to fuk kde, ...ale kdo to rozkecá širokodááááleko???

06.11.2011 16:25:58 | Aťan

Aťane, přijď někdy na kus řeči! Vyber si rubričku - jako za stara! Teda, než mne vyhoděj, že - jako za stara:-)

06.11.2011 15:36:05 |

Aťane, já Ti psal komentář, a chyt jsem tu virus. A hustej. Hodinku jsem léčil svůj sčot. Nechť pan Neuman tento přiblblý, nefunkční a jak vidno i nebezpečný web raději vypne. Nu a já jdu odsud do háje. Až bude fungovat nový web, podobný literárnímu, bez blbostí, bez cenzury a bez virů - pokouším se teď o něj s kýmsi - dám Ti vědět. Zdar Aťane, bylo mi ctí.

Ten můj koment byl pesimistický - mládeži je to fuk, ta jde po penězích, rychlých svatbách, hypotékách atd..
A my, co jsme v 89. roce cinkali klíči, bychom měli nyní chrastit řetězy.
Společnost je apatická, zastrašená fiktivními kecy o zadluženostech a každej se jen klepe, kdy půjde či nepůjde do důchodu.
Jak z toho ven?
Trošku nasilí asi.

nikoffet.h.c.
¨*!*¨

02.11.2011 23:29:02 |

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí