Švýcarsko,Mazda a pět horolezců- amaterů

Švýcarsko,Mazda a pět horolezců- amaterů

Anotace: -

Byla  to náhoda. Nabídka, která se  neodmítá , pozvání  do švýcarských  hor, malebného  městečka    jménem  Celerina,  sousedícího  se  St. Moritz,  obývali  jsme  celé  horní  patro.  Stavení  s  rozhledem  na  široké  údolí, nad    kterém  se  tyčily   čtyřtisícové   štíty  se   zasněženými  vrcholky.  S  úžasem  jsem  hleděla  na  majestát  nebetyčných  velehor.  Byla  jsem  okouzlená  a  šťastná.

Probudili  jsme  se  do  krásného  letního  dne . Shodli  se  (tedy  všech  pět),syn,  vnuk,  dvě  starší  dámy  a   já,  že  obejdeme  jedno  ze  tří  jezer  do  Sv.  Mořice.  ten  den  právě  začínal  nový  školní  rok  a  všechny  děti  se  scházely  před  kostelem  a  jejich  chování  nás    překvapilo.  Tiše, bez  strkání  a  křiku  se  zůčastnily  mše  ,  jak  bývá  zdejším  zvykem.  Zvláštní,  ale  určitě   ne  marné.  U  nás  nepochopitelné.

Domlouvali  jsme  se  na  další  den.Kluci  půjdou  sami  na  velkou  výpravu  a    vystoupají  co  nejvýš.........My  tři  vyjedeme  lanovkou  na  Muottas  Muragl  a  zpátky  pěšky  do  Pontreziny.Široká  krásná  cesta,  každých  200 m  lavička  (např. darovaná  Kanadou),  ale  naše  dámy  neměly  zájem,  tak   jsem   šla  sama.  Naše  městečko ,  mělo  s té  výšky,  podobu  čtyřlístku.Škoda,  že  neumím poslat  fotku.

Naše  další  tůra  směřovala  k  ledovci  Vadret da Monteratsch .Cesta  byla    popsaná  a  čas  3 hod 15 min.  Stoupali  jsme  provázení  hučícím  potokem ,  který   vycházel  z  tajícího  ledovce  pod  horou  Bernina  4049 m. Úzké  údolí  se  náhle  otevřelo  .Kůly,  na  kterých  bylo  napsáno,  kam  až  sahal  ledovec  před  100  lety  a  postupně  až  k  samému  plačícímu  ledovci   s  modrozelenou  jeskyní ,  na kterou  nemilosrdně  dopadaly  paprsky  letního  slunce. Byl  čas  na návrat.  Cesta  zpět  byla  snažší.  Provázení  vodami  ledovce  jsme  dorazili  k  prvnímu  obydlí  až  pozdě  večer. Ke  svému  "čtyřlístku",  čistému  a  voňavému,  jako  zdejší  příroda.

Ráno  všichni  nastoupili  do našeho  miniautobusu  a  kolem  tří  jezer  do  osady  Maloja,  průsmykem za hranice  do  Italie, města  Lovigno..Nabrali  levnou  naftu  a  skončili  v  kapličce, kde  na  miskách  se  nabýzely  pestrobarevné  růžence.  Každý   si  vzal-  uzmul  jeden,  a  když  jsme  vyšli  ven,  došlo nám,  že  to  bylo  jen  k    pamodlení  v  kapli.  Ten  růženec  mě  provází  už  několik  let  a  vážím  si  ho  stále  víc.  Splnil  své  poslání  a  vše  je  odpuštěno.

Za  celý  týden  jsme  nepotkali  žádnou  policii.   Neviděli  jediný  pohozený  papírek,  nedopalek,  všude  čisto, spoustu  květin  a  klid.  Dům  se  nezamykal  ani  v  noci.  Vím , co  by  mě  ledaskdo  odpověděl.  ale o  to  nejde.  Všechno je  v  lidech  a  okolnostech.  Války,  peníze  a  lidská  hloupost  a  závist.  Příliš  málo  času  na  poznávání,  ale přesto-  byl  to  můj  největší  životní  zážitek.

Psal  se  rok  1996.
Autor Babucha, 12.11.2011
Přečteno 298x
Tipy 3
Poslední tipující: TetaKazi, Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ten miniautobus se jmenoval Mazánek! :o)) ST!

17.11.2011 17:46:07 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí