Státní pokladnička

Státní pokladnička

Anotace: -

STÁTNÍ POKLADNIČKA


 

Přemýšleli jste někdy kam jdou peníze za dálniční známky? Nebo co se děje s platbou soc. a zdrav. pojištění? Není třeba přemýšlet, všichni víme, že do státní kasičky. SPOLEČNÉ státní kasičky. Proč, přes naše území jezdí tolik kamionů? Přitom jsou silnice v takovém stavu? Napadlo mě, jak stabilizovat náš schodek rozpočtu, jak zefektivnit ekonomiku státu. Je to můj pohled a snaha, jak tento stát, dostat na úroveň západních zemí. Celé je to až moc jednoduché. Státní kasička je společná. DPH, soc. a zdrav. pojištění, dálniční známky a mnoho dalšího přes platby u lékaře a lékárnách, až po daň z výhry. Vše jde do jedné kasy, která se pak rozděluje tam, kde je „potřeba“. Myslím že to je špatně. Každý odbor má mít svůj vlastní příjem a kasu. Pouze daně, ať už z čehokoliv, mají jít do společné kasy. Ale výběr mýtného a dálniční známky mají jít na ministerstvo dopravy, to by s penězi naložilo, tak, jak by bylo potřeba. Jsme tranzitní země, myslím, že toho by se mělo využít. Nizozemí využívá přístav v Rotterdamu, německo využívá své dálnice a my by jsme měli taky. Mýto zlevníme o 5% a daň na pohonné hmoty snížíme ze současných 40 na 15% Znamenalo by to více kamionů, více vybraných peněz na mýtném i paliva by se kupovala mnohem více, třeba i ze sousedních zemí a tím by ministerstvo dopravy vydělalo více, než kolik dostává od státu. Soc. pojištění by se ukládalo na výplaty soc. dávek a důchodů, zdrav. pojištění by zase hradilo nemocenské. To co zaplatíme v lékárně za recept a v nemocnici za pobyt, šlo by na náklady provozu zdravotnictví, četně výplat lékařům. Pokuty od policistů by šli zpět na benzín pro policejní vozy, nákup nových vozů a výplaty policistů. Od toho bych si také sliboval častější hlídky a přísnější postihy, protože čím více vydělají, tím více dostanou na bankovní účet. Celkově by se zvýšila bezpečnost, protože z policie by byl větší respekt. Tímto stylem bych přeorganizoval celí stát a jeho rozpočet. Pak tu máme daně. Ty budou ve společné kase. Takové ministerstvo kultury z hradů a zámků nevydělá ani z daleka na sebe, tak ti by dostali. Pak by se peníze rozdělili tam, kam by bylo potřeba, ale celek by fungoval dobře. Výplaty dividend by šli též do společné kasy. Zakázal bych prodej akcií ČEZu, protože to, co státu ještě zbývá, je velká část příjmů. Podnikatelům bych tady udělal příjemnější prostředí, už mnoho firem přesídlilo do zahraničí, protože tam odváděj menší daně.

Snad se mi tady povedlo nastínit mou myšlenku, celé by to bylo samozřejmě propracovanější, ale myšlenka by zůstala.
Autor jajv, 09.11.2011
Přečteno 377x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí