Když je koníček, trnem v oku...

Když je koníček, trnem v oku...

Anotace: Mám koníček, který hodně lidí díky svých předsudkům nemůže rozdýchat...

Mám zálibu, která se nesetkává v našich končinách s příliš kladným ohlasem. Miluji totiž seriál Digimon. Lidé si nejčastěji vybaví, pokud jim to už něco řekne, že jde o něco podobného na způsob Pokémon.  Přičemž často křičí kopie, aniž by o tom něco věděli. Nestačí jenom vidět pět minut....

 To, že je mám ráda je kupodivu pro občany naší země mnohdy těžce stravitelné. Což je tak nějak k nepochopení, protože můj koníček nikdo nezná, pokud mu o tom sama neřeknu. Ale, když ví, tak  se na mě dívá skrze prsty. Nicméně jsem lidi za ty roky, co se o to zajímám, naučila alespoň to nazývat pravým jménem. 

 

Mnoho lidí si myslí, že Digimon hodně podobá Pokémon, ale jak jsme se nedávno dozvěděla z diskuze na našem mezinárodním foru, no jsem tam jediná Češka, tak sdílet určité znaky jako srst, ocas, mít původ v mytologické bytosti není to samé jako se podobat. Takže, pokud Ninatales a Kyubimon pro pozorovatale vypadaj  jako  si hodně podobní, ve skutečnosti tomu tak není. Oni jen vycházejí ze stejného základu. V tomhle případě z bytosti nazvané Kyubi no Yoko.

 

Možná vás bude zajímat jaká, že je věková kategorie lidí, kteří tento seriál sledují. No, co jsem se tak dívala, tak nad poloviční většině fóra bylo nad dvacet let, někteří mají i své vlastní rodiny, jsou tedy rodičové. A rovněž maj podle toho, když čtu o čem se baví velkou zálibu ve scifi a kvantové fyzice, neboť jsem měla tu možnost číst aplikaci čtyř druhů paralelních světů ku koestinci k našemu světu ve vztahu k Digitálnímu světu. Také jsem jednou četla diskuzi, kdy se probírali andělé, a to takovým způsobem, že neznalec by si mohl myslet, že se ocitil na teologické přednášce a ne na fóru o "dětském" seriálu. 

 

Schválně dávám slovo dětský do uvozovek, protože, co jsem zjistila, tak tenhle seriál sledují a mají oblibě spíše dospívající a dospělí lidé než děti.On je vlastně určen právě spíše pro dospívající než pro děti. Už to, že je vydaván v časopise V-Jump a ne v CoroCoro, který je určen pro děti do 15 let, něco značí. Ve V-Jump vycházejí Anime jako One Piece nebo Naruto a zkuste říct nějakému příznivci Naruta, že jde o seriál pro malé děti, nedoporučuji mohlo by se vám něco ošklivého stát. Naše tlachání je spíše tak napůl odborná diskuze než jen takové to fanouškovské tlachání. Však hodně z nich řeklo: "Když jsem byl malý měl jsem rád Pokémon, ale čím jsem byl starší přesedlal jsem na Digimon."

 

Nicméně. Hodně lidí mi říkalo a říká, že až budu dospělá, tak mě to přejde. No, já už vlastně dospělá jsem a nepřešlo mě to. Naopak.  Můj zájem je ještě větší. Nakupuji totiž předměty s tématikou tohoto seriálu. Nakupuji je z Japonska přes aukce neboť v dolarech to vychází podstatně dráž. Ono se cena těch předmětů pohybuje kolem tisíce korunů. Nejlevnější věc ve své sbírce mám hrneček s limitované edice speciálně na zakázku za čtyři sotvky poslanej přímo z Japonska. Plyšák v hodnotě za 2000,- bez dopravy není ničím neobvyklým. Dokonce mám doma tzv. Pendulum X, kreré začínalo před cca deseti lety na 2500 jenech, dneska ho vídám na oficiálních internetových obchodem i za 68 000 jenů. Také dodávám, že Digimon narozdíl od Pokémon patří mezi tzv. nízko rozpočtová Anime  a náklady na jejich reklamu jsou minimální ba téměř žádné. Což je taky důvod, proč se může zdát být Pokémon více populárnější, on má daleko větší reklamu než Digimon.

 

Mrzí mě však, že tento koníček moc nemůžu s někým sdílet. Před partnery to tajím, protože nechci, aby se mi jednoduše řečeno smáli. Ono vás to přestane i bavít, furt někomu něco vysvětlovat. Je to ovšem, něco čeho se nechci jen tak zdát, ztratila bych sama sebe. Je to něco, co je mojí součástí. Bohužel žiji v zemi předsudků, a tak kdybych byla každej týden sjetá a na záchytce byla bych v očí zdejších občanů na tom zřejmě lépe než když si něco nakreslím nebo vymodeluji.

 

http://th02.deviantart.net/fs71/PRE/i/2012/167/c/f/shoutmon_by_adrifinel-d53pe5x.png

Tohle je třeba můj Shoutmon, kterého jsem vymodelovala z modelíny. 

 

 


 

Autor Divant Delvare, 30.11.2011
Přečteno 628x
Tipy 2
Poslední tipující: V.N.Losinský
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

zase já :D
já třeba tvoje fanouškovství chápu, ale poslat si plyšáka z japonska za dva litry... tak možná kdyby byl dvoumetrovej :D
tak to je z mýho pohledu jako kdybych někde viděl skvělou desku a chtěl jí mít, každej má nějakej koníček. Kdysi jsem měl půjčenou knihu Digimon Official Character Guide a ta se mi moc líbila... ale u toho to skončilo

mimochodem, pěkná ta postavička z modelíny ;)

22.06.2012 11:46:06 | Black Sardinian

No oni bejvají kolem 20 cm velcí. No je to drahé, když si to tak vemeš. Za ty dva tísíce se nakupuje spíše přes dolary. Mě ten můj co mám přišel na tisícovku, cena narostla přes různé položky, které si cestou přihodili. Naštěstí mi tam nedali na to na celnici clo, jako u předchozí zásilky. Jedna holčina z Malejsie říkala, že u nich je to taky exrémně drahé a nedostupné.

Jo každý má koníček, jen některé zdá se, se lidem jaksi snášejí lépe...

Btw. A odkud jsi ji měl vypůjčenou? Angličtině nebo v češtině?

22.06.2012 11:57:07 | Divant Delvare

když si vezmeš metalový triko a potkáš partu hoperů, je stokrát menší pravděpodobnost, že to přežiješ, než když budeš mít v batohu účtenku od digomona

v češtině, od jednoho spolužáka, odkud jí získal on nevim, ale musel jsem mu oplátkou půjčit Malou tábornickou encyklopedii

22.06.2012 21:42:15 | Black Sardinian

No myslím, že by byla vražedná kombinace vzít s metalový triko, potkat partu hoperů a mít v batohu účtenku od Digimona.

Hádám, že to bylo v době cca před 10 let, protože dneska se věci ohledně Digi, tady v česku jaksi dosti těžké schání. Některé je nemožné sehnat.

23.06.2012 00:43:52 | Divant Delvare

je to pět let zpátky

23.06.2012 17:19:59 | Black Sardinian

Aha a on ji měl už delší dobu nebo nově?

23.06.2012 17:43:22 | Divant Delvare

tak to fakt nevim :D

23.06.2012 17:51:33 | Black Sardinian

Nicméně, nedávno jsem na svém webu jsem psala článek o nakupování věcí: http://digitalnimonstra.cz/viewclanky.php?ID=40

23.06.2012 17:53:45 | Divant Delvare

když ví, tak co?

22.06.2012 10:26:23 | Black Sardinian

No, jsem psala další část, protože jsem to původně měla jako rozepsané ve starém systému, no a odešlu a zjistím, že mě to odhlásilo a vše je v zeleném háji...

22.06.2012 10:43:41 | Divant Delvare

oh

zkompletuješ to?

22.06.2012 10:55:11 | Black Sardinian

Pokusím se. Vážně jsem netušila, že je tu nově automatické odhlašování, kdy i když se pak přihlasíš, tvůj text ti neznávratně zmizí. :)

22.06.2012 11:00:35 | Divant Delvare

no jo no, liter má mnohé "vymoženosti" :)
nebudu vinu na nikoho házet, ten kdo za to může to ví

22.06.2012 11:11:27 | Black Sardinian

Tak uff konečně dopsáno.
Automatické odhlašování u děl mi nepříjde jako dobrý nápad bez možnosti dát si uložit rozepsané nebo automatického ukládání díla.

22.06.2012 11:31:16 | Divant Delvare

já mám automatický přihlašování non-stop, takže se mi to nestává... ale jistota jistot po dopsání každýho odstavce kopírovat do wordu... ono se to zdá zbytečný, předtim, než se ti stane to co mě, že píšeš několikastránkovou věc hned do literu a pak vypadne proud

22.06.2012 11:41:24 | Black Sardinian

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí