Děkovný vzkaz od bohatých

Děkovný vzkaz od bohatých

Anotace: -

Nejsem autor a "vzkaz" je víc doleva než doprava - takže určitě dostanu za uši. :-) No nic, risknu to. Autorskou úvahu jistě rozvineme až v komentářích, ...věřte, že článek stojí za to.

 

 


"Ruku na srdce: v loterii nikdy nevyhrajete. Na druhou stranu ale máte pěkně velkou jistotu, že v nějaké ubohé práci budete otročit po zbytek svého života. A to proto, že jste se podle všeho narodili do špatné sociální třídy. Přiznejme si to - jste příslušníky kasty pracujících. Je mi líto!

 

A proto nemáte vzdělání, výchovu, konexe, způsoby, vzhled a dobrý vkus, abyste se kdy vůbec mohli stát jedněmi z nás. Na výčet všech nefér výhod, které oproti vám máme, byste ve skutečnosti potřebovali knihu velkou jako Zlaté stránky. Proto se nám pokaždé uleví, když zjistíme, že dál věříte těm hloupým pohádkám o "spravedlnosti" a "rovných příležitostech pro všechny".

 

Jistě, v hierarchickém sociálním systému, jakým je ten náš, tam nahoře nikdy nebylo místo pro mnoho lidí. A kromě toho, všechna ta místa už jsme si rozebrali - a tam nahoře se nám líbí natolik, že chceme, aby všechno zůstalo tak, jak to je. Štěstí je, že se v té sociální hierarchii vždy najde někdo, kdo je na žebříčku pod vámi, nad nímž můžete cítit převahu a do něhož si můžete čas od času kopnout. I takový zoufalý myč nádobí si může lehce najít nějakého ubohého uslintance, nad nímž se může vytáhnout a odplivnout si. A tak buďte zahraničním dělníkům, prostitutkám a houmlesákům vděční.

 

Mějte neustále na paměti, že kdyby se vy všichni zničehonic dostali do ekonomicky bezpečné situace nás privilegovaných, nezbyl by nikdo, kdo by v naší ekonomice vykonával všechnu tu nudnou, nebezpečnou a málo placenou práci. A nebyl by nikdo, kdo by za nás bojoval ve válkách, nebo kdo by slepě následoval příkazů našich totalitních korporátních institucí. A nebyl by také nikdo, kdo by odcházel pokorně do hrobu, aniž by prožil plný a tvůrčí život. Takže, prosím, makejte dál.

 

Také ale asi nemáte tutéž míru chamtivosti, nezřízené touhy po majetku, moci a prestiži, jakou máme my. Možná, že si upřímně přejete změnit způsob, jakým žijete, ale zároveň se té změny bojíte, což vás a vám podobné udržuje v nervózní prázdnotě. Proto mechanicky procházíte životem, hrajete předem danou sociální roli a máte strach, co by si o vás pomysleli ostatní, kdybyste se nedejbože odvážili vystoupit z řady.

 

Přirozeně, kdykoli se to hodí, snažíme se vás postavit jednoho proti druhému: dělníky s vysokými platy proti těm s nízkými, odboráře proti neorganizovaným, černé proti bílým, muže proti ženám, americké dělníky proti japonským, proti mexickým, proti... Neustále vám snižujeme mzdy kvůli "mezinárodní konkurenceschop­nosti", "zákonu poptávky a nabídky", "národní bezpečnosti" nebo "nafouklému státnímu deficitu". Když vystoupíte z řady nebo začnete ohrožovat naše zisky, odhodíme vás na skládku nezaměstnaných. A abyste měli v tom každodenním monotónním ekonomickém vydírání alespoň nějaké povyražení, umožníme vám zúčastnit se zmanipulovaných skořápek, které vy tam dole znáte jako "volby". Naštěstí nemáte ani páru o tom, co se ve skutečnosti děje - místo toho z problémů obviňujete "nepřátele", "ekology objímající stromy", "negry", "Židy" a bezpočet dalších.

 

Jsme velmi potěšení tím, kolik z vás stále ještě vyznává "pracovní etiku", i když většina pracovních míst v naší ekonomice škodí životnímu prostředí, podlamuje vaše fyzické a duševní zdraví, a vysává z vás to jediné životní právo. My toho o práci sice moc nevíme, ale jsme upřímně rádi, že vy ano.

 

Jistě, život může běžet i jinak. Společnost může být organizována inteligentně, aby uspokojovala skutečné potřeby všech obyvatel. Vy a vám podobní můžete začít bojovat za to, abyste se vymanili z naší dnešní nadvlády. Vy to ale nevíte. Ve skutečnosti si ani neumíte představit, že by nějaký jiný život vůbec mohl existovat. A to je nejspíš ten největší výdobytek našeho systému - připravili jsme vás o představivost, tvůrčí schopnosti, vaši schopnost samostatně myslet a jednat.

 

Proto bychom vám chtěli z našich bezcitných srdcí co nejsrdečněji poděkovat. Vaše loajální oběť nám umožňuje žít ve zkorumpovaném přepychu; náš systém funguje díky vaší práci. Děkujeme za to, že "znáte své místo" - i když o tom ani nevíte!"


 

Autor Aťan, 03.12.2011
Přečteno 378x
Tipy 7
Poslední tipující: Iv, Jeněcovevzduchukrásného, Radek.oslov.Šafárik, Aťan
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Fajn,že si pracháči na nás vzpoměli :-)
Tak já děkuji,za kastu pracujících :-)

17.12.2011 13:08:13 | Iv

těsně mimo - SPRAVEDLNOST, ...alespoň v mezích možností, samozřejmě.

07.12.2011 11:26:03 | Aťan

Ááá, jo, jo, jo, máš pravdu, zase ty prachy:-(

07.12.2011 10:10:31 | Jeněcovevzduchukrásného

Šoller: nemyslím si, ale motivace je jiná - vzbudit, ...samozřejmě u některých je naděje mizivá :-)

07.12.2011 09:48:36 | Aťan

Haryku, dám Ti jednu radu:-). Připravuj se na To nejhorší a to je válečná nukleární tragédie:-(Raději se s tím včas smiř a budeš pak méně zaskočený.Duchovní sféry jsou Nad materiální bytí, ale to ty asi nikdy opravdu nepochopíš.Jo, Áťo, myslíš si, že těch 92 lidí co zde kliklo, je opravdu zvědavých JEN na tu TOTÁL prohnilou politickou scénu?Lidé mají stále Ducha a To je moc dobře:-)

07.12.2011 09:39:49 | Jeněcovevzduchukrásného

Harry, taky si někdy říkám že z toho hnoje snad nikdy nevylezeme, ale potřebuju denně alespoň miligram naděje, jinak mně hrábne. Tohle např. vypadá nadějně:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-zemetreseni-ve-statnim-zastupitelstvi-fbi-/p_politika.asp?c=A111125_174756_p_politika_wag

06.12.2011 17:36:01 | Aťan

ale jo, ... může bejt ...

doufám že ty moje žvásty nebereš osobně ... / a nebo je aspoň bereš tak osobně jako já ... :-) /

sere mě ta beznaděj Áťo, hodně se teď o věcech sice mluví .... jako že se s tím něco dělá, .....

***- .... ale výsledek trapnej, ... žádnej ... :-(

06.12.2011 15:54:26 | HarryHH

Harry, rozhodně sem články nedávám jen kvůli tobě, to bych se musel zbláznit. :-) Za tu chvilku sem kliklo 92 lidí, což je na apolitický Liter přijatelný. Tyhle články kolují i jinde, neměj strach, ...už proto, že nejsou moje. Internet je zatím svobodné médium, tak toho využívám dokud to jde.

06.12.2011 10:35:58 | Aťan

Áťo na blbej potlach a mlácení prázdný slámy .. na to tu máš dva dobrý sparing partnery / Dany & strejda Šollda / .. ...

na jejich IQ. a pronikavý duch opravdu nemám ... :-)

/ jsou opravdu vyjímečně impozantní .... o písemném česko-gramatickém projevu ani nemluvě :-)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

no a co se tý korupce týká, ....

za a ) nemám tolik abych mohl ve prospěch mých cílů někoho korumpovat
za b ) jsem na tolik ekonomicky bezvýznamný že mě nikdo nemá zájem korumpovat
/ *- i když nějaký mega by bodlo ... o tym žádná ... :-) /

a jinak výstřižků z novin a samozvaných spravedlivých haldy, jenže ani ty nechce nikdo korumpovat a z toho pramení ten jejich svatý boj a nefalšovaná nenávist ...

***- ... do chvíle než jim někdo trošku nasype do žlabu ... a oni potichu přejdou na druhý břeh ... :-)

/ teď ale nevím jestli už mohu skončit a jestli jsem splnil svou kvótu tečiček a pičičundiček ... no moc mě za to nedrbej, ... to víš mám už svůj věk a tím pádem i omezený počet úhozů "do klaviatury ... " /

06.12.2011 09:41:09 | HarryHH

Nééé, já trvám na Tom, že jsem v tomhle vyjííímečný!!a dokonce jsem propadl z češtiny a ruštiny a na tu ruštinu jsem dnes obvzláště hrdýýý!!:-)))
Ale o tom není život Áťo, je to hlavně o Tom, jaký máme Srdce.

05.12.2011 16:14:11 | Jeněcovevzduchukrásného

Píše se "výjimečný", ale nic si z toho nedělej, ani tady nejsi výjimečný, je nás víc, komu pravopis občas uklouzne... někomu občas víc :-) Naštěstí tu jsou editoři, kteří to za nás opraví... možná jednou...

05.12.2011 16:01:37 | Aťan

Aťan- já vím, já vím, ale zase jsem tím tady vyjímečný, né??.-))

05.12.2011 15:47:49 | Jeněcovevzduchukrásného

hmmm... tlachalové. A že tě to vždycky tak nadzdvihne, Harry?

Děláš něco proti téhle každoročně sestupující tabulce, nebo ve svém resortu vydatně špinavostem pomáháš? Potlachej...

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-53923450-cesko-se-dal-propada-ve-vnimani-korupce-v-zebricku-jsme-na-urovni-omanu-ci-namibie

P.S. těch hvězdiček a sračiček máš v komentu čím dál míň, nejsi nemocnej???

05.12.2011 15:37:34 | Aťan

Aťane, ... na tobě si nikdo nic neveme ... tlachalogvé jsou důležitý ...


***- ... to kluci nahoře dobře ví ... - to aby bylo zachováno zdání plurality ... víme ... ? ... :-)

****************************************************************************************************************

a co se náplně mé práce týká, ... číst jistě umíš ...
a závěry si tedy můžeš v tomto případě udělat sám

***- ... přesně tak, jak to ve svých šuplatech běžně praktikuješ se všemi media-kompiláty ...

a to je vono, kdyžmůžeš rozjet fantazii .... na plný koule .... :-)

... od těch možných, ..... pravděpodobných .... .... až po ty konspirativně-fantasmagorické ... :-) :-)

05.12.2011 15:14:05 | HarryHH

Harry: u mne v úvaze "Mafie ztrácí Prahu" máš koment: "denní výstupy bezpečnostního charakteru jak z otevřených zdrojů, tak branných a bezpečnostních složek jsou můj denní chleba."

Já jsem grafik, čím se živíš ty, jestli to není tajný? Jdeš po mně? :-)

05.12.2011 13:26:34 | Aťan

Honzo nezlob se na mne, ale ty hrubky jsou příšerný...

05.12.2011 12:08:16 | Aťan

Strejda Šoller Vám musí nalít čistého vína.Třetí světová je za humny , ať se nám to líbí, nebo né a raďěji snad na to pivo, než bude stát kylo a nebo pětikylo?, jako ve filmu - Vrchní prchni:-)

05.12.2011 11:59:54 | Jeněcovevzduchukrásného

Harry, spi dál... tohle byla jen legranda...

05.12.2011 09:17:54 | Aťan

Aťane, .... di se bodnout ... !! ... :-)

Snaha ... ??? .. !! .... co to žere ..?? !!!!

připadá mi dost idiotské, když nastavuješ sociální zrcadlo jako bys objevil Ameriku,
.....a ve svých komentářích vystrkuješ jména o kterých nic nevíš ...
a vaříš jen z toho co ti nabulíkovali imagologové ... a média ...

***- ... no jo, jsme pitomci ... kolečko velkostroje ... a velkej bratr s náma orá vláčí ... a řechtá se na celou hubu :-)

nic novýho pod sluncem

Jedna parta / co to vládne, ... a myslí to s námi "upřimně" a dobře ... a maže si šrajtofli "zaslouženě" /
hledá řešení z "našich problémů " ... a sedřená starostmi si utírá ustaraně pot ...


druhá ... / maká jako strhaná , a kouká nasraně a zneuznaně / a myslí na to jak to zavonačit aby se měli jako ti z prvé ....

a pak je tu ale ještě třetí parta, / ta pro jistotu nemaká vůbec / a dožaduje se důstojnýho života na úkor předešlých dvou ...

***- ... myslím že bychom měli méně kecat a všichni se sjednotit ... v tý třetí, lehnout před bufáč ...
a důrazně požadovat podíl na moci a rovný přerozdělení ...

jinak se nehnem z místa, a zachvíli už ani na to pivo nebude ...:-))

05.12.2011 06:52:58 | HarryHH

ewon: Rada aby každý začal u sebe je utopistická, důkazem je mnohatisíciletá historie lidstva. Ale ať je po tvém, já si ještě několik tísícovek let počkám, jednou to vyjít musí. :-)

Samozřejmě že tento článeček je schválně ironicky provokativně nadnesený, to se snad nikomu nemusí vysvětlovat, ...ale k zamyšlení je. A k tvé otázce: co je to lepší uspořádání společnosti? O tom tady píšu už rok: ať je u moci Petr nebo Pavel, musí mu všichni kolem vidět pod pokličku, jinak se nažere jen on a na ostatní nezbyde - jednoduché jako facka. Primátor HK Fink to uskutečňuje rok, v Praze se o totéž konečně začal snažit primátor Svoboda - všechna rozhodnutí městského zastupitelstva vyvěsit na internetu, i s rodným listem KAŽDÉ veřejné zakázky. Tenhle postup nemusí trvat tisíc let, stačí na to klidně měsíc, dva.

04.12.2011 15:49:51 | Aťan

Svůj obvyklý problém: je to, co se píše reálné nechám tentokrát být. Napíšu dojmy:
1) je to trošku konspirační, ta rétorika je burcující a myslím, že hraje dost na city. (...což je určitě zajímavé. Kdyby nerozděloval na My zlí bohatí a vy co na nás pracujete- ubožáci, ale mluvil například jenom o tocích peněz, HDP, právních ustanoveních, legitimitě, původu sociálního státu, co o tom napsal Marx v roce 1830, co o tom napsal Thomas More v šestnáctém století (tipuju). Zkrátka zvolil více odborný jazyk, který by asi nemohl mít jediné téma: výsměch těm, co to čtou.)
2) osobně jsem si říkal: a proč já těm elektronickým bytostem v počítači říkám, sem běž, tady těž zlato, na toho zaútoč. Říká se tomu strategické hry, to jsou prý ty "inteligentnější" oproti střílečkám.
3) téma na dlouho: co je to lepší uspořádání společnosti? Když si beru prorocký plášť, neřkuli jazyk reformátora, co by lidi měli? Jako dítě jsem měl ve všem jasno, teď mi připadá jekékoliv rozhodnutí čím dál těžší. Nakonec bych asi řekl, to co by se dalo označit za stokrát omílanou frázi z duchovní literatury (brakové), začít u sebe a najít cestu v sobě- neřeší to otázku jaká a u čeho má být DPH nebo koho volit ve volbách, ale možná to (alespoň někdy, někde u někoho) snižuje nasranost.

04.12.2011 14:55:05 | ewon

Jsem půl roku bez práce, nejsem jž mlád, ale ani stár!, neumím anglicky, na mou poctivost, pracovitost, spolehlivost s.... a tak, až nás bude více a, že bude!!!, vstanou noví bojovníci!.Vždyť nechceme jen chcípnout hlady!!!
A mimo jiné:-), danny se budeš jistě líbit:-)

03.12.2011 19:55:29 | Jeněcovevzduchukrásného

...na profilu jsem si sundal kuklu, to svědění se už nedalo vydržet, kurňa...

03.12.2011 15:16:29 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí