Ten průšvih začal před 40 lety

Ten průšvih začal před 40 lety

Anotace: -

"Téměř nikdo nemá rád finanční trhy, ale podařilo se jim dosáhnout toho, že se jich všichni bojí," říkal s oblibou starý Rothschild. Ten největší finanční průšvih přišel před 40 lety bohužel právě z Ameriky (mojí oblíbené, kterou mám až na pár vylomenin docela rád...)



Před 40 lety začala v Americe deregulace bankovnictví, která se díky globalizaci fakticky uplatnila v celém světě. Do té doby byly banky držené přísně na uzdě, aby nevyvolaly podobnou krizi jako v roce 1929. Počátkem 70. let se však americkým politikům zdálo, že tato krize už nehrozí. Celý finanční systém se v posledních 40 letech proměnil,  do jeho chodu prudce vtrhly počítače, které zrychlily finační operace z hodin a dnů na zlomky vteřin. Tím se vymkly běžnému světu, kde se třeba politická rozhodnutí na záchranu eura dělají v řádu několika týdnů a měsíců.


Před čtrnácti dny napsal deník Financial Times šokující zneklidňující zprávu, že dvě třetiny hedgeových fondů z celého světa sídlí v daňovém ráji na Kajmanských ostrovech a jejich ředitelé jsou neznámí lidé najatí na fiktivní "práci". Tzv. "řídí" často i desítky hedgeových fondů (pár jich dokonce zvládá více než 100), což je samozřejmě nemožné. Ve skutečnosti jsou to nájemné figurky... ALE KDO POTOM OPRAVDU ŘÍDÍ TENTO NESKUTEČNĚ VELKÝ TOK PENĚZ???


Kdyby někdo netušil, proč probíhá okupace Wall Streetu (Occupy Wall Street na Wikipedii), tak tohle je jeden z důvodů, proč moji milovaní Američané stávkují.



 

Zdroj: většinou Respekt č. 49
Autor Aťan, 10.12.2011
Přečteno 338x
Tipy 6
Poslední tipující: Iv, Radek.oslov.Šafárik, Aťan
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Paule, Ty jsi vůbec za celou tu dobu nepochopil a neber to ve zlém, že se Vás občas snažím špičkovat a podle mého děláš předčasné závěry a bereš mě moc Vážně.
Dobrááá, máš na věci svůj názor, tak ho měj, ale nech názor i druhým, vždyť je to jen diskuze.
To, že tady takhle píšem má svůj smysl, lidé zde čtou a to dost(demokracie je-1093čtení, ale o dem.politice zde moc nepíšem) a přemýšlejí a o to přeci jde.
Asi je to zajímá jak to tady probíráme a to je snad dobře, né.Na politiku kašlou, jelikož politika není duchovní, plitika byla, je a bude vždy hnus a lidi to cítí.Nebuďme na sebe hnusní, nežeňme to do Extrému, byla by škoda si kazit psaní.H.

18.12.2011 16:47:14 | Jeněcovevzduchukrásného

Iv - to je dost, že jseš tady!!!
Já si čtu nejraději slovo Boží, Bibli, ale né pořád, to aby ze mě někdo neudělal FANATIKA.Ono stačí, že jsem tady za gramatického blba:-)))a ještě fanatik?!, nóóó, to bych asi už nerozdejchal:-)))
Napíšeš čtyřiadvacátého alespoň jednu výroční báseň???Přeji Ti hezké Svátky:-), jo a Aťanovi taky!!

18.12.2011 15:24:27 | Jeněcovevzduchukrásného

Jo,znám.Víš že začínám věřit,že to tam jednou bude? :-)
Protože v poslední době to o čem se píše v seriozních médiích byly dřív taky jen konspirační teorie a ona je to najednou pravda.

17.12.2011 20:50:53 | Iv

Iv, třeba to v Respektu vyjde dřív, nezištně jim to dám opsat...:-)
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1004/elitari-z-klubu-bilderberg-ovladaji-svet

17.12.2011 16:36:59 | Aťan

Honzo já to vím taky.
No přece Rothschild,Rockefeller a další :-)
Ale o tom bude až v Respektu č. 1 385,nebo tak nějak :-)

17.12.2011 13:15:25 | Iv

Ale kdo potom opravdu řídí tento neskutečně velký tok peněz???
Nóóó, to ví jenom Pán Bůh :-)

12.12.2011 15:19:12 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí