Moderní slovník aneb jak jsme si zprasili vlastní jazyk

Moderní slovník aneb jak jsme si zprasili vlastní jazyk

Anotace: -

 

 

Mezi vším tím povykem kvůli Havlovi, Kimovi, Kaddáfímu, Occupy Wall Street a podobným záležitostem se mi začíná zdát, že se nějak zapomíná na detaily. Takové ty nicotné drobnůstky jako že si lidé nerozumějí a nesnaží se o to, jako že člověk může být kardinální hovado, ale špatný je ten, který to o něm veřejně řekne a takové věcičky. Je ale jedna věc, která mi připadá stokrát větším zdrojem průserů, než všechny předchozí jmenované dohromady - účelová změna významu slov a frází. Dnes, protože máme státní zřízení založené v teorii na rovnosti a ohleduplnosti, je takovým zábavným zvykem být ke všem pseudoslušný. Pseudoslušnost je schopnost a vůle měnit význam slov a frází (= fakta) tak, aby někomu neublížila. Nebo naopak ublížila - podle toho jaký typ debila člověk je. Uvedu několik příkladů toho, co tím myslím.

1. NORMÁLNÍ


Slovo normální je dneska z nějakého bizarního důvodu vnímáno značně negativně. Norma je totiž něco, co je inherentně špatné. Normy vymýšlejí pouze nacisté a komunisté, slovo normální pak používají pouze puritáni, kteří z nějakého bizarního důvodu nevnímají šňupání výparů z kravského hnoje pozitivně. Každá norma je prý předpis netolerantních hajzlů, všechny normy je třeba zničit a pokud někdo řekne "tohle není normální", pak tím vždycky myslí něco špatného - a špatného neprávem.

A teď vážně. Normál/norma/normální není jen něco, co člověku přikáže politbyro nebo jeho evropsky unijní obdoba. Není to příkaz mít vlasy zastřižené na 5 centimetrů, není to příkaz chodit do roboty v trojstupech, není to příkaz uctívat Václava našeho a není to zákaz všeho co se nepodřídí EU a představám ostatních. Slovo norma zprasila evropská unie, když z něj výše jmenované udělala pro své účely - norma právnická je znásilnění původního slova. Slovo normální pak zprasili lidé, kteří vůbec nejsou průměrní - ale zároveň nechtějí, aby se jim říkalo, že jsou abnormální nebo nenormální. Norma/normální však ze svého původu, přátelé, žádné takovéhle slepičí konotace nemá. Norma/normální je prachsprostý průměr/průměrný. Pokud někdo řekne "homosexuálové jsou normální" - v klidu se mu vysmějte. Pokud jsou pro někoho průměr čtyři případy ze sta oproti devadesáti šesti, není mu pomoci. Ale zkuste to někomu říct, garantuju vám, že první reakce bude "jo tak Ty si myslíš, že oni jsou jako špatní, jo?". Dovolím si chvíli si hrát na věštce - po přečtení se čtenáři zatmělo před očima a už už plánuje uštěpačný, nasraný komentář o tom, jaký jsem homofobní debil a zasloužím po tlamě jako mí nacističtí přátelé. A tak je to správně - ne si zjistit, o čem že vlastně točím, ne ne ne. Třeba je upravit svět okolo, abych měl pravdu :-)

2. DÁMA


Dáma je dnes všechno, co má díru navíc. Dokonce ani v nejhlubším středověku tahle kokotina neplatila - dnes, protože jsme prudce inteligentní a pokroková civilizace, je to ovšem zcela v pořádku. Dáma se ze sociálního statutu změnila na pohlaví. Dáma, kamarádi, je společenský status, který s sebou přináší nejen výhody, ale i povinnosti. Stejně jako já nemůžu čekat, že ze mě ženské začnou na potkání vlhnout pod tíhou mého nezměrného a nesporného džentlmenství, nemůže kdejaká flundra počítat s tím, že je automaticky dámou. Žena chovající se jako hovado dámou není a nikdy nebude. Stejně tak muž argumentující penisem za účelem vyššího platového ohodnocení nikdy nebude gentlemanem. Argumentovat pohlavním ústrojím za účelem výhod je sexismus, představte si :-)

Question: Proč jsi pojmenoval tenhle bod DÁMA, když se to týká nesporně obou pohlaví, šovinisto?

 

Answer: Protože neznám jediného chlapa, který by argumentoval žaludem za nižší sazbu pojistného, krávo.


3. POZITIVNÍ DISKRIMINACE


Diskriminace = rozlišování. Get it through your heads, morons! V kontextu společenském je diskriminace v zásadě stanovování rozdílných výhod nebo podmínek pro separátní skupiny jedinců podle etnického původu, politického přesvědčení, náboženského vyznání, pohlaví a tak dále. Jak můžete, kurva, někoho rozlišovat pozitivně? I'll tell you how. Protože bílý muž mezi dvaceti a padesáti lety věku je takový narcis, že sám sebe ustavil za vzor, model, normu (ano, toto je ten špatný druh normy). Oproti sobě posuzuje všechny ostatní, vzhledem k sobě soudí celý vesmír a ze svého high horse je tedy přesvědčen, že on někoho diskriminuje - ale pokud někdo diskriminuje jej, je to diskriminace pozitivní, protože je obrácena proti němu. Termín pozitivní diskriminace je vrcholnou ukázkou nadutosti západu - pozitivní diskriminace není. Pokud mě v mém vlastním státě utlačuje menšina - jsem prostě utlačován, ne pozitivně utlačován. Pokud utlačuju sám sebe by proxy tím, že umožňuji diskriminaci sebe sama a aktivně ji podporuji, pak jsem slaboch a debil, který se ničí sám, to ne že oni všichni ostatní za to můžou a mají výhody. Pozitivní diskriminace je termín, kterým honosně označují srabi svoji zbabělost.

Ever wondered why Czech guys in gay porn are ALWAYS on the receiving end? Now you know. We're weak :-)

4. LIBERÁLNÍ


Liberál je dnes pouze člověk šňupající koks, studující anglickou poezii dvanáctého století a vytýkající křesťanům naivitu víry v něco tak směšného jako je Bible, zatímco se pozastavuje nad barvou vlastní aury. Už dávno tomu, co liberálem byl člověk skutečně liberálně smýšlející, podporující rozmanitost názorů a přístupů k životu. Každý idiot je dnes strašně liberální - pokud to stihne v hádanici říct jako první :-) Jestli takový skutečně je je absolutně jedno. Dnešní konzervativec je člověk, který řekne, například, že z důvodu jeho náboženského přesvědčení mu homosexuálové nesmí do domu. To je riziko, které podle mne drtivá většina gayů tak nějak překousne. Dnešní liberál oproti tomu celou dobu žvástá velkohubé kecy o toleranci, kterou má samozřejmě pouze on, protože lidstvo = on a ta jednolitá masa ostatních tupců, mluví velmi fundovaně o rozmanitosti názorů a právu každého člověka se projevit. Potom se však někdo projeví a pseudoliberála urazí, protože se o půl procenta neshodují v názorech. A tady nastává pravé maso - pseudoliberál začne vymýšlet nátlakové akce, "poklidné demonstrace" na kterých metr třicet vysoké krávy nabíhají do kordonů policistů a posléze je žalují za ublížení na zdraví, házejí se vajíčka na cizí lidi, leze se do domu cizím lidem, nadává se do diktátorů a prohlašuje se, že za to všechno mohou ti druzí, neměli přece urážet. Tím, že projevili svobodu názoru, o které pseudoliberál kázal :-)

Znát význam toho, co říkám, a neměnit to za jízdy je extrémně důležité. Komunikační role jazyka je snad zřejmá i těm největším mamlasům a je naprosto nepředstavitelné, že každá sociální skupina, každá grupa konkrétních aktivistů za jednu úzce definovanou věc bude mít svůj vlastní slovník. Než začnete metat průjmy o tom, jak vám beru svobodu slova, dočtěte a zamyslete se, prosím. Jestli se slepice bude psát za pár let slepyce je v zásadě putna, ale jestli bude slepice za pár let znamenat pro některé lidi kůň, pro některé auto a pro některé kobliha je už vážný problém. Pokud se mezi sebou sami nedomluvíme, je to prostě kategoricky špatně - a ta idiotská, slabošská snaha o originalitu za každou cenu tomu nasazuje korunu. Problém, který ještě navíc vznikne z takto sebestředného a debilního důvodu je kardinální ostuda, za kterou si západ může sám.

Jaký je rozdíl mezi tím, když Bush prohlásí invazi do Íráku za policejní akci, aby se ospravedlnil a zůstal good guy v očích veřejnosti a tím, když začneme měnit význam slov a frází ve vlastním rodném jazyce proto, abychom někomu neublížili (= abychom zůstali good guys v očích ostatních)? Lautr hovno žádný, přátelé. Oboje je lhaní. Jedni lžou účelově, jedni si ale doopravdy myslí, že vidí svět jaký je. 1984 si tady časem vyrobíme sami, na to nějak není potřeba totalitního státu, stačí debilní populace.

Autor Bipolar Bear, 11.01.2012
Přečteno 409x
Tipy 2
Poslední tipující: Kyška
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pseudoslušnost. Pseudotolerance. Pseudovzdělanost. Patent na rozum. Snaha se zalíbit. Plané řeči. Individualismus. Image, hlavně budovat image. A vztahy oboustranně bez citů, hlavně, že vybijeme své sexuální touhy.

Napsal jsi to dobře. Díky za tvé postřehy o jazyce. Je nad čím se zamyslet. Degenerace není dobrá. Nebo snad existuje pozitivní degenerace? :-))

21.12.2012 08:51:02 | Kyška

V tom dnešním brajglu bych se ani nedivil, kdyby pozitivní degenerace byla :) Když ono je to těžký - jedni lidi neustále všem okolo tykaj, postiženým říkaj nepokrytě "kriplové", dětem "fakani" a tak podobně, druzí zas tvrděj, že postižení jsou "Bohem obdarovaní"... je mi z toho na blití.

Díky za tip a komentář!

http://www.youtube.com/watch?v=h67k9eEw9AY

21.12.2012 11:28:17 | Bipolar Bear

Podle mě je to kombinace dekultivace společnosti a přetvářky. Přetvářka je teda v kurzu ve střední a vyšší společenské vrstvě hodně:-)

Už jako dítě jsem v tom měla chaos. Rodiče mi předávali určité hodnoty a rozvíjející se kapitalistická společnost pod taktovkou Klause a podobných expertů a úctyhodných vzorů mi říkala, že všechny hodnoty jsou dávno přežité a kdo je ctí, tak je blbej. Přemýšlela jsem a přemýšlela a řekla jsem si, že raději zůstanu v očích mnoha mocných blbá. Od dětství postupně v televizních zprávách slýchám - na školství nejsou peníze, na zdravotnictví nejsou peníze, na kulturu nejsou peníze, na opravu silnic a železnice nejsou peníze, zemědělství je ztrátové apod. - a jaké je tedy východisko? Mám se odstřelit, protože jako občan jsem pro stát příliš nákladná? :-)

To video George Carlina je moc hezký. Děkuju za odkaz. Hlášky typu: "unwilling sperm recipient" :-)) Měl to srovnaný v hlavě.

Víš, já chápu, že dochází k určitému posunu významu slov v čase, že některá slova získávají pejorativní přídech. Idiot byl původně taky jen lékařský termín, že? Taky chápu to, že každý jsme na různá slova a označení různě citlivý. Ale zase nejsem příznivec toho, aby se všechno zaobalovalo do deseti vrstev. Nechci nikoho zbytečně urážet, ale nazývat věci pravými jmény je očistné. Je-li někdo zloděj, tak ho přeci nebudu titulovat jako člověk s "chvilkovou přivlastňovací poruchou" a tak. Asi přeci jen jde najít kompromis mezi jasným vyjadřováním svých názorů a postojů a určitou mírou slušnosti a ohleduplnosti k druhým. Konec vylévání si srdce.
Díky za sdílení:-)

22.12.2012 12:09:16 | Kyška

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí