JAK snadno UDRŽET tělesnou VÁHU

JAK snadno UDRŽET tělesnou VÁHU

Anotace: -

          Dokonce možná i pozvolna hubnout a přitom jídlo více vychutnat.

Už dlouho uvažuji podělit se o svou zkušenost. Předem upozorňuji, že se nejedná o kvalifikovaný vědecký i když dlouholetý, ale jen můj poznatek.

Především dodržuji dvě, v současnosti už velmi známé a většinou již často dodržované zásady:

Snažím se, 1. aby každá porce v jedné třetině obsahovala zeleninu nebo ovoce.

I přes největší vděk všem výrobcům potravin a i v jisté pietě k obětem mého jídelníčku a 2. skutečně jíst do polosyta. To znamená, že potraviny již předem mám jen v takovém množství, aby nezůstávaly zbytky. Avšak pokud se tak,  mimořádně přece jen stane, snažím se nic nevyhodit, ale ještě nějak zpracovat. Zde lze využít každé z neomezené kulinářské fantazie .

Často se až podivujeme jaká i neobvyklá jídla lze vymyslet. Dodám, že jako u všeho i zde je fantazie zvláště žádaná a právě ta u kuchařů dělá věhlasné mistry.

Zatím asi nic nového. Můj „objev“ spočívá  v tom, že především jím poloviční sousta. Pro představu, třeba snídaně. Krajíc chleba se salámem a ovocem. Běžně by si každý chléb rozdělil (rozkrájel)  na 4 dílky. Já na 8. Každé toto sousto obloženo salámem a kouskem ovoce. U knedlíků třeba s omáčkou je to obdobné. Malý plátek knedlíku také nekrájím na poloviny, ale na čtvrtiny. S přiměřeným množstvím masa i omáčky. A teď to nejpodstatnější! I tato malá množství potravin koušu tak dlouho, až každé sousto rozmělním na kašičku. Pokud vám to vaše trpělivost umožnila, povedlo se vám jaksi ošálit i váš zažívací organismus a to tím, že polykáním polovičních soust jako byste snědli daleko větší množství potravy než ve skutečnosti. Není to jen klam. I v celkově menším množství rozmělněná potrava více zasytí. A nejen to! Čím déle máme sousto v dutině ústní, tím můžeme déle potravinu i vychutnávat. To ještě není všechno. Rozmělněná potravina zkracuje proces trávení, čímž spotřebováváme méně vlastní energie  a  současně předcházíme částečné únavě, která s každým trávením je spojena.

Nevím jak pro koho je tento požadavek splnitelný zejména při časovém omezení  zejména při společném stravování, ale měli byste to zkusit všude tam, kde to jde.

Napadlo vás, proč třeba Francouzi, zvláště večeří nejméně celou hodinu? Jistě celou hodinu se „neládují“ knedlíky nebo chlebem, ale velmi malými porcemi různých chodů, s kterými se přímo mazlí. A to mazlení je právě to, že každou potravinu maximálně vychutnávají.

Přinutíte-li se, třeba silou vaší vůle, k pravidelnému rozmělňování potravin, brzy se začnete divit, jak jste dříve mohli potraviny jen tak, skoro hltat a každé sousto si nevychutnat.


Autor RU 82, 11.01.2012
Přečteno 315x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí