S dluhy a nesplácením to nepřehánějte, konec světa se odkládá o 104 let…

S dluhy a nesplácením to nepřehánějte, konec světa se odkládá o 104 let…

Anotace: -

Dva bratři, vědci narození v České republice - Bohumil Böhm matematik, a jeho bratr Vladimír, učitel dějepisu a španělštiny - oba se zajímají o mayskou kulturu. Jejich více než dvacetileté zkoumání přineslo překvapivé výsledky, letos Silvestra ještě možná oslavíme.


Ing. Bohumil Böhm (*1935) vystudoval Elektrotechnickou fakultu ČVUT v Praze. Zabývá se využitím počítačů, mimo jiné i ve středověké astronomii.


Mgr. Vladimír Böhm (*1938) vystudoval Pedagogickou fakultu v Hradci Králové. Působí jako učitel všeobecně vzdělávacích předmětů. Zabývá se kulturními dějinami Mayů.


Po svém důkladném zkoumání mayského kalendáře došli k závěru, že zpráva o konci jednoho cyklu v roce 2012 je mylná. Podle nich cyklus kalendáře končí až v roce 2116.


Co si myslet o jejich teorii, která tak údajný konec světa posouvá o 104 let? Zajímavé je, že ji podporuje stále více vědců. Studie uveřejněná v německém prestižním astronomickém časopise Astronomische Nachrichten jasně konstatovala, že z více než padesáti teorií určujících vztah našeho kalendáře k mayskému je správná ta jejich.


Odpůrci jejich teorie zase tvrdí, že je úplně jedno, kdy mayský kalendář „končí“ – důležité je prý hlavně to, jak se chovají lidé, jak válčí mezi sebou a jak ničí svou planetu. Konečná zkáza tak prý prostě přijde jako trest, a to bez ohledu na kalendář nějaké dávné a tajemné civilizace.


Zdroj: (většinou) konec světa 2012?





 
Autor Aťan, 15.01.2012
Přečteno 415x
Tipy 5
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Aťan
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No,jo Honzo,ufoni,to nikdo neví.Jak vznikají kruhy v obilí nikdo netuší,ale absolutně nevěřím tomu,že úplně všechny má na svědomí lidská ruka.
Co mě ale na tom dokumentu zaujalo,jak jsou kruhy v obilí propojené s mayskými symboly,které se v nich poslední roky objevují a jaké měli mayové "předpovědi",nebo spíš výpočty,co se týče astronomie,které se už dnes vědecky prokázaly.
Přečetla jsem pár knížek o mayích a nikde se nepíše,že by předpovídali konec světa.Jen vyvinuli praktický a důmyslný kalendář,který prostě jedním dnem končí a pak začne nejspíš zase od začátku.
Tohle je jeden z mála dokumentů,kde se vědci zamýšlejí,pokouší se dávat věci do souvislostí a nikomu nic nenutí.
Jinak na netu je spousta šíleností,ale tenhle dokument mi přišel celkem seriozní,ostatně jako skoro vše,co odvysílala čt 2.

22.01.2012 16:20:03 | Iv

Ivčo, ten film byl moc pěkný a navíc, proč by nemohli existovat ufouni, že?.
Ale ať je to tak či onak, jedno vím jistě, že za tím VŠÍM stojí zase jenom STVOŘITEL.Tak to prostě JE.:-)

20.01.2012 19:07:30 | Jeněcovevzduchukrásného

Ivčo, ten film byl moc pěkný a nakonec proč by nemohli existovat ufouni, že?, ale jedno vím jistě, že AŤ J za vším co je, existuje, stojí STVOŘITEL.

20.01.2012 19:02:14 | Jeněcovevzduchukrásného

Máš pravdu, taky nevěřím... ale pro jistotu si 104 let počkám, abych se na vlastní oči přesvědčil.:)

20.01.2012 06:10:07 | Aťan

Já konci světa nevěřím,ani teď,ani za 100 let,ale viděla jsem pěkný dokument,jeden z mála kde jsou zajímavé teorie i fakta.
Žádné přehnané šílenosti,ani konec světa :-)

http://www.youtube.com/watch?v=79ANVpZeIZo

možná jste ho už viděli.

19.01.2012 23:49:17 | Iv

No, je to pecka, ale kdyby tam rostly alespoň kořínky a nebo lezli brouci, ti opsahují nezbytné protejny.
Tady mi to připadá moc pustééé:-( :-)) a bude tam jistě taky hodně narváno:-)

19.01.2012 11:20:51 | Jeněcovevzduchukrásného

Honzo, ty mně nevěříš??? Tak sleduj:
http://www.liter.cz/nejvetsi-jeskyne-sveta-hang-son-doong-vietnam/

Štangle loveckého salámu je vstupenka...

19.01.2012 10:59:05 | Aťan

Aťane, Aťane, jen si dělejte prdelky, von čas ukáže:-((

19.01.2012 10:37:06 | Jeněcovevzduchukrásného

Pár lidí bydlí ve vietnamské jeskyni... s trnkovicí na masážních lehátcích...

19.01.2012 10:18:26 | Aťan

No, vžyť to říkám, žádná přírodní apokalipsa!!, "jen obyčejná", Neobyčená Válka:-(,
a tak co nejrychleji a co nejdále od Evropy!, to by mohla být šance na přežití!

19.01.2012 10:09:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Odkaz z dnešního tisku (Čiki, myslím že tam píšou něco o Folimance..:)

http://www.novinky.cz/domaci/256575-cesti-akademici-se-vazne-zabyvali-moznosti-ze-v-prosinci-skonci-svet.html

18.01.2012 17:17:03 | Aťan

Myslím, že to bude tak strašlivé, že si to ani nedokážem představit:-(.Ono se stačí podívat na archyvní filmy o Hirošimě a Nagasaky:-( a to byly jen bombičky.Lidi jsou bohužel čím dál destruktivnější:-(, ale v úplný konec života nevěřím.

18.01.2012 16:12:19 | Jeněcovevzduchukrásného

Nó, tak já vám to objasním, nebude to žádná velká věda, žádné velké tajemství.
Žádný konec světa NEBUDE!!.Už To prosím vás konečně pochopte! a, když už prů..., tak to bude
"pouze "třetí světová:-(.Zloby, Odlidštění, Agresivity, Nadutosti, Egocentrismu je ve vzduch už tolik, že by se dala skoro krájet:-(.No, a jak tohle může zase pokračovat?.Tak, jako v předešlích dějinách
lidských.Prostě opět válka, války, ale bohužel:-( silnějšího kalibru:-((

Já vím, člověku je zatěžké si to připustit, když je sám člověkem, ale koncentráky a jiné hrůzy prostě byly, to se nedá lidem odpárat:-(
Večer vždycky dodávám, Pane Bože prosím, prosím, ať lidi nezblbnou natolik, aby nezačali tu třetí a zase jako vždy tu nejhorší.

18.01.2012 15:53:56 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí