Čína a Internet

Čína a Internet

Anotace: -

Společným cílem všech lidí využívajících Internet je bezproblémová komunikace a výměna dat.


Komerční provoz na internetu se datuje od roku 1992, kdy National Science Foundation, která do této doby spravovala páteřní síť internetu, umožnila připojení i komerčním subjektům. Uvádí se, že v roce 1992 bylo k Internetu připojeno již více než jeden milion počítačů. Nastala moderní doba, která ovlivnila chování lidstva, nastala doba Internetová.


V současné době využívá ve své zemi přístup k internetu 457 milionů Číňanů. Za loňský rok narostl počet uživatelů celosvětové sítě v Číně o 19 %. Alespoň to tak uvádí čínské centrum pro informace o internetové síti CNNIC. Čína je tak největším internetovým trhem na světě.

 

I když se Peking snaží své obyvatele na internet co nejvíce dostat, paradoxně jim blokuje služby a obsah, které jsou podle nich škodlivé. Jedná se především o texty, které vystupují proti čínské vládě. Vláda monitoruje internet prostřednictvím sofistikované směsice filtrovacích technologií, policejního dohledu a propagandy. Do všech těchto oblastí investuje čínská vláda obrovské finanční prostředky. Drastická cenzura likviduje všechno, co má co společného s lidskými právy, demokracií a svobodou přesvědčení. Potlačuje svobodu projevu v zárodku.


Podle této zprávy sílí cenzura internetu v důsledku rostoucí moci Pekingského administrativního úřadu pro internetové informace. Tato organizace dohlíží na to, co se na internetu v Číně vydává. Zejména silný vliv má na firmy, které mají sídlo v čínském hlavním městě anebo nedaleko něho. Buď z vlastní iniciativy anebo na základě rozkazů shora upozorňují pracovníci tohoto úřadu internetové servery, jak je důležitá politická a sociální stabilita v Číně. Požadují, aby servery odstraňovaly kontroverzní informace, anebo je umísťovaly na nenápadnější místo, úřad také serverům vnucuje vlastní články. Podniky, které nejsou registrované v Pekingu, mají větší svobodu. Tresty za porušování cenzurních zásad jsou stále drastičtější.


Zdroj: většinou Britské listy

Autor Aťan, 16.01.2012
Přečteno 229x
Tipy 4
Poslední tipující: Aťan
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí