Máte plné zuby civilizace? Bylo by tu jedno řešení...

Máte plné zuby civilizace? Bylo by tu jedno řešení...

Anotace: -

Navrhuji expedici "Tanzánie". Děvčata si sebou nemusí brát nic, ...Petr, Honza a další pánové jen lehké bederní roušky.


Nepěstují si potravu, nechovají dobytek a žijí bez pravidel a bez kalendáře. Vedou život lovců a sběračů, který se za posledních 10 000 let téměř nezměnil. Vědí něco, co jsme my ve střední Evropě už zapomněli? 



Mluvím o tanzanijském kmeni Hadzů, který obývá divoce rozeklané hory jihovýchodně od jezera Eyasi. Je jich asi jen 750, mluví zvláštním jazykem složeným z mlasknutí a syčení. Naprosto a nekompromisně odmítají domestikaci. Kolikrát se už během posledních šedesáti let církevní a vládní organizace pokoušely udělat z nich farmáře, ale všechny pokusy selhaly, Hadzové se vždy vrátili do buše. Nesnášejí zahradničení! Nenávidí dojení krav! Místo toho Hadzové přežívají téměř výlučně díky plodům přírody - ulovené zvěři, bobulím, medu, hlízám. Jsou to lidé okamžiku: vidíš impalu, zabij impalu. Pokud bobule zrají o tři míle dál, přesunou se o tři míle dál. Pokud místní včely zaostávají s výrobou medu, Hadzové rozbijí svůj tábor a vydají se hledat pilnější včely.



 


Staré hadzské ženy i ve věku nad šedesát let sbírají ovoce a hledají jedlé hlízy. Tráví touto činností podstatně více času než jejich mnohem mladší dcery. A hadzské babičky nevycházejí ve svém snažení naprázdno. Dovedou obstarat obdivuhodné množství potravy. Starší děti jsou z valné části závislé právě na porcích potravy, které jim obstará  babička. Význam matky pro zajištění obživy dětí rychle klesá. Matky tak mohou díky vydatné pomoci babiček poměrně brzy odstavit svého potomka a může se u nich obnovit schopnost počít další dítě, která bývá během kojení potlačena.


Autor Aťan, 20.01.2012
Přečteno 266x
Tipy 9
Poslední tipující: Kyška, Jeněcovevzduchukrásného, Radek.oslov.Šafárik, střelkyně1, Aťan
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Dobrá, vybavení mám veškeré, takže jedu. Jen mi, prosím, zjisti, jaká je kvalita místní poezie.

16.02.2012 21:44:21 | Kyška

Je tam kvalitní poezie "všedního dne" bez honiček do práce a z práce...:)

17.02.2012 07:10:37 | Aťan

Iv má pravdu, občas se zasním a jsem v Tanzáááááááááááánii, adrenalin při lásce, pohoda při lovu... nebo tak nějak jsi to říkala, že jo... :-)

20.01.2012 19:16:43 | Aťan

Ivo, když tam půjdeš do učení - lovec zvěře a budeš mít dobrého učitele a trocha talentu, tak se pak jistě dobře i nasytíš.No a ty holky jsou tam taky zajímavý, tak asi né Kuba, ale raději zapomenutý prales:-).Ostatně, co jinéhom ještě potřebuješ k životu, když máš Víru, lásku, jídlo a holku:-)

20.01.2012 17:48:54 | Jeněcovevzduchukrásného

No tak to je mi jasný,že se tam Aťan nakoneci usadí i natrvalo,se podívejte jak tam ty děvy chodí oblečené :-)

No ale jinak to tam musí být veget,jen trocha adrenalinu při lovu no :-)

20.01.2012 17:31:37 | Iv

Žít tímto způsobem by mi fakt nevadilo.Civilizace je sice taky fajn, ale tohle by obvzláště dnes v dnešní civilizační cvokárně nebylo zase až tak špatný.Jo, Áťo, četl jsi můj příspěvek napsaný na Paul stránky, a nebo jsi to nestačil přečíst, nežli to smazal?:-)To by se mi u Hadzů jistě nestalo:-))

20.01.2012 17:28:08 | Jeněcovevzduchukrásného

ne,nééé...to bychom se museli přemístit na jinačí světadíl....ke kmeni Moudrých lidí...do pralesů kolem Amazonky...:))

20.01.2012 17:17:12 | střelkyně1

vala vala... teď si nejsem jistý, ale nepřipravuje se tak, že zručné hospodyně bobule rozžvýkají a po pečlivém naplivání do keramické nádoby se nápoj nechá na slunci kvasit? Už teď se mi sbíhají sliny :-) :-) vlastní...

20.01.2012 16:49:50 | Aťan

Sice nerada,ale hold musím začít první.Článek a zobrazený materiál perfektní...až na výzvu ke způsobu oblékání na cestách...my středoevropanky máme citlivou a jemnou pokožku...no africké slunce by si na ni určitě zgustlo...ruku na srdce...cestu bych absolvovala i bez,jenom abych tě viděla v té bederní roušce,jak lovíš impalu...pokud si tak dobrý lovec,jak ovládáš psací brk,tak si umím představit Péťu,jako vrchního nadháněče a tebe jako skolitele...jako odměnu za dobré skolení by jsme vám s holkama nasbíraly pár bobulí na vykvašení opojného nápoje vala vala....by jste se potom řádně zváleli(po česky navalili)...:-))

20.01.2012 16:12:12 | střelkyně1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí