Krátká úvaha o tzv. „čecháčkovství“

Krátká úvaha o tzv. „čecháčkovství“

Anotace: -

Vyšší věk nemá skoro žádné výhody, ale jednu z mála teď použiju – nastřádané poznatky od puberty až do 57,5 let.


V srpnu 1968 přijely ruské tanky a naši společnost rozdělily do tří skupin – jedni se vstupem cizích vojsk nikdy nesouhlasili, druzí časem museli souhlasit, třetí část obyvatel si souhlas na ostatních vynutila. Tato třetí část se měla nejlépe, snadný kariérní postup, materiální výhody, apod.


Čecháčkovství by se stručně dalo popsat v jedné větě: „MYSLI SI CO CHCEŠ, ALE VE VLASTNÍM ZÁJMU MLČ!“.
Na polygrafické škole jsme psali slohovou práci na volné téma „Co tě v okolí zaujalo“. Drzý výrostek, dlouhovlasatý Aťan, popsal povinné dvě A4 o kontraproduktivnosti socialistických hesel v budovách, na budovách a mezi budovami (asi r. 1971). Jako budoucí literák jsem sloh uzavřel depresivními verši:


Procházím městem
jako moucha těstem,
jako vězeň mříží
chci projít bez potíží.


Dostal jsem pětku. Jeden z učitelů mně pak na chodbě šeptal: „Ty vole blbej, my jsme se ve sborovně kvůli tobě pohádali!“


A teď ruku na srdce, řekněte mi upřímně, je dobře že se ve sborovně hádali, nebo mlčení je ta správnější varianta?


Autor Aťan, 21.01.2012
Přečteno 465x
Tipy 6
Poslední tipující: Iv, Jeněcovevzduchukrásného, Aťan
ikonkaKomentáře (62)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vandule, mě to mrzí taky, raději bych myslel třeba na sex nebo... no, teď si zrovna nevzpomenu...

Ale neboj, to přejde a bude zase klídek... dočasný klídek, samozřejmě. :-) :-)

24.01.2012 08:38:27 | Aťan

Aťíku, mě to mrzí, víš? Je mi to líto, že se tu hádáte. :(

24.01.2012 07:47:44 | vandule

vandule, neházej flintu víš kam, to jsou jen přeháňky... zachovej nám tady přízeň. :-) Na facebooku bývají také křeče, víš to sama, tak už to v "kyberprostoru" prostě je, někdo to rozdejchá, někdo ne.

24.01.2012 05:37:48 | Aťan

Ahojky Aťíku. Vy mi dáváte kluci. Jdu si sem odpočinout, nabrat pozitivních sil a zbavit se politických debat, které denně vedu na FB a pic ho kozu do vazu :) I vy Brutové? Přeji hezký den :D

24.01.2012 05:33:43 | vandule

Haryk, prudí?, nóó, to je pravda, ale na druhou stránku na to prudění má právo, jelikož je to GÉNIUS:-))) Já si ho tedy nespamnu, jelikož to ani neumím:-(

23.01.2012 16:54:31 | Jeněcovevzduchukrásného

Vladane,

sice se snažíš, ale i kdybys sem naposílal těch lživých kopií prošpikovaných urážkami přes tisíc, spam je smázne.

Protože ve stovkách komentářích přes rok účelově lžeš, přerušil jsem s tebou vzájemnou komunikaci. Tolik na vysvětlenou…

chjo, to se mi ulevilo…
________________________
P.S. počítadlo spamu mi hlásí do 12.00 hod. 30x u mne smazané vladany... jo jo, to je vytrvalost :-) :-) :-)
Vladane, tvoje svoboda končí tam, kde začíná ta moje. Zkus si svobodně a demokraticky přejít na své stránky, piš, piš, tvoř... a chovej se slušně, ať se za tebe nemusím stydět. :-)

23.01.2012 07:15:51 | Aťan

Zdravím Vanduli, už jsem tě dlouho neviděl. :-)
Magistrát sleduju, je tam pěknej mazec, ...držím palce aby to bylo k lepšímu.

23.01.2012 05:24:09 | Aťan

Vladanemáš smysl pro legraci, co? To mám ráda. :) Tak zítra se na vás zase přijdu juknout a hlavně se podívám na Tebe, co a jak píšeš. Těš se na kritiku :)

22.01.2012 22:55:35 | vandule

Iv: Jak to s chlapci souvisí? To je jednoduché. Vedou žabomyší válku, absolutně nepodstatnou, vzhledem k naší budoucnosti. A nejenom naší, ale všech nám podobných zemiček. Je úplně u zadele, jaké tu máme zřízení. Ale demokracie - každý podle svých "schopností", je k likvidaci naší soběstačnosti ta nejšikovnější. :) No půjde mi pohádka Myšlenky zločince, tak se s vámi dnes rozloučím. Pojďte se podívat na Facebook, ať se vám rozšíří "obzory" a neperte se kvůl nepodstatným "věcem". Víte vůbec, že na pražský magistrát byla uvalena exekuce? V plánu mají zabrat Václavské náměstí, Karlův most a některé budovy. Tak co? Je rafání o demokracii důležitěší?

22.01.2012 22:54:16 | vandule

Ne nejsem a Ty? :)

22.01.2012 22:47:34 | vandule

Ježíš NWO ? Jak to tu s těmi dvěma chlapci souvisí ? :-)

22.01.2012 22:39:35 | Iv

Nemusíš se omlouvat, na jméně nevisím. Co tu kluci blbnete? Říká Ti něco Nový světový řád?

22.01.2012 22:33:15 | vandule

Koukám, že tu válčíš s nějakým Vladanem :) Baví vás to? Jako malí kluci :D

22.01.2012 22:07:32 | vandule

Ahooooooooooooooj Aťane :))) Konečně jsme se po měsíci dostala na diskuzi! To je tady bordel vážení.

22.01.2012 21:46:05 | vandule

Harryho jsem použil jako pokusného králíka před hodinkou, tak teď vyzkoušíme Vladana.

Vladane neboj se ničeho, piš dál na XXX i tady, cenzura to není. Nezapomeň mi věnovat pár článků, ...to víš, chci bejt slavnej, to my egoisti máme rádi! :-) :-) :-)

22.01.2012 19:27:10 | Aťan

Aťane,jo tak ty se nerad kočkuješ? No tak to jooooo,to máš říc hned :-)
Ne,ale tohle je na vás jak si to uděláte,do toho vám nemůžem zasahovat,jen se mi bude po těch vašich debatách stejskat :-)

22.01.2012 18:28:43 | Iv

Čiki, ale my se takhle hloupě dohadujeme rok a nikam to nevede, nepohlo se to ani o milimetr... tolik tullamorky fakt nemám. Mně nevadí, že má odišný názor, ale my dva řešíme furt to samé dokola a dokola jako flašinet s jedním válečkem.
Ta funkce pro uživatele tu je, ale ještě jsem ji nepoužil. Říkám si - tak ať mě pomlouvá ve svých článcích jako doposud, ...ale že bych se s ním u sebe musel furt kočkovat...

22.01.2012 17:57:38 | Aťan

Já jsem s ním v tomto souhlasil - některé hříšnice by fakt zasloužili na holou...:)

22.01.2012 17:48:53 | Aťan

Já vim :-)
Daniel odešel k vůli těm debatám?
Jestli jo,je ho škoda.V otázkách víry jsem s ním sice v některých věcech nesouhlasila(např.hříšníky-potrestat,atd),ale jinak měl zajímavé myšlenky a názory.

22.01.2012 17:44:13 | Iv

Iv, ty seš teda pěkná potvora :-) :-) máš ráda ring volný s vařečkou :-) :-)

DanielS hodil ručník do ringu, ...co když mně prdne cévka??? máš mě na svědomí...:)

22.01.2012 17:34:26 | Aťan

Nééééééééééééééééééééééééééééééééé! :-)
Já zásadně protestuji :-)
To by byla hrozná škoda,jste chytří kluci,se zajímavými názory,v kterých se kolikrát shodnete,jen si toho nestihnete všimnout :-)
Mě se líbily dřív ty vaše diskuse s Vladanem,Siorakem,Danem,atd,člověk se tam dozvěděl leccos zajímavého.
Kdybyste si ale přestali nadávat,můžete spolu diskutovat,ačkoliv klidně nesouhlasit.
Hele vy pacholci,mám vzít vařečku? Mám metrovou-zabijačkovou :-)

No,ale abych nebyla sobecká mrcha : VYHLAŠUJI ZDE DISKUSI :
Příznivci Aťana a Vladana,jaký máte názor na souboj Aťan vs Vladan?
Tak lidi kde ste ? :-)

Jo Harryho si klidně spamni :-),ten většinou jenom prudí.

22.01.2012 17:05:04 | Iv

Iv,

měl bych nápad, a byl bych rád, kdyby se k tomu vyjádřil i někdo nestranný - kdokoliv.

Co kdybych nekomentoval Vladanovy články, a on zase ty moje. Demokracie tím neutrpí, s cenzurou XXX podobnost není žádná, protože zde můžeme normálně články i básně psát dál, naprosto bez omezení. Jen nebudeme ostatní autory ve složce "Správa komentářů" zahlcovat našimi vzájemnými nevkusnými hádkami, je to pořád stejné, mně to vysiluje a ostatní toho už musejí mít taky plný zuby.

Kdo by porušil tuto dohodu, měl by právo spamu (jen u sebe komenty). Co ty na to? Jestli jo, rovnou bych si tam šoupnul i Harryho, nemám ho rád, ...ale ve psaní by ho to nikterak neomezovalo. Tak co?

22.01.2012 16:43:54 | Aťan

402 - na tohle už jsem ti taky odpovídal v komentech, a dokonce nedávno si mě s touhle kravinou kontaktoval ve vzkazech. Takže si to zase přečti, nic nového nemám.

Vladane, vždyť to je furt dokolečka. Ty jsi jak závislák-gambler, jde ti jen o sebe, ...vyhraju-nevyhraju-vyhraju-nevyhraju... vysavač energie.

Nakopíruj mně kde opakovaně tvrdím, že jen já má 100% pravdu. Jestli to nenajdeš, dej si facku z druhé strany.

22.01.2012 16:20:51 | Aťan

Vladane,

401 neplodný komentář a další Vladanova lež: "Aťan se prohlašuje za Velikého Strážce Demokracie".

Nakopíruj, kde to tvrdím. Jestli to nenajdeš, tak si dej rovnou facku. ...Lopatou na sníh.

22.01.2012 15:33:43 | Aťan

Škoda :-(

22.01.2012 14:38:40 | Iv

Jak jako jakou plodnou diskusi,ti tady naznačuju,že i vědci se v dobré víře nechtěně podílejí na destrukci nééé?
Ale neboj nemyslím to vážně,vím,že to není jejich vina.To jen aby řeč nestála :-)

22.01.2012 14:36:51 | Iv

Jééé vy máte sníh? Vy se máte,tady je jen mokrej beton.

22.01.2012 14:33:32 | Iv

Vladane a přestaň se rejpat v zahradě,když tady vedeme s tebou plodnou diskusi :-)

22.01.2012 13:38:57 | Iv

:-)

22.01.2012 12:59:51 | Aťan

Aťane :-) :-) :-) seš hrozný numero :-)

22.01.2012 12:58:48 | Iv

Iv, tak jo... abys viděla u mne dobrou vůli, tak tomu debilovi už neřeknu křivé slovo.

22.01.2012 12:55:11 | Aťan

Vladane já vás mám ráda oba dva,jsou s vámi zajímavé diskuse,ale ty si s Aťanem v těch nadávkách nijak nezadáš.
Co kdyby jste s nimi přestali oba? Myslím hlavně vůči sobě navzájem,protože kolikrát máte zajímavou debatu a tím urážením to zbytečně protahujete a pak se postupně,nenápadně začne ubírat jiným směrem až podstata mizí v nedohlednu.
Jako sem tam někoho setřít je i sranda,ale vy se urážíte navzájem neustále a to je zbytečný a je to škoda.
Vy dva kohouti :-)
Ono je to tak u hodně lidí-jeden začne,druhý mu to oplatí a pak je to pořád dokola.

22.01.2012 12:50:55 | Iv

Vladane,

jedno nedorozumění za druhým, zase bychom se dostali do kolotoče vysvětlování již vysvětleného, a to se mi nechce. Vyčítáš nekorektní jednání - můžu nakopírovat metrák tvých nadávek a urážek, ...takže zkus argumentovat něčím jiným.

Počítám naprosto zbytečné komentáře s tebou, možná jich bude na 400... vysavač energie :-)

22.01.2012 12:41:23 | Aťan

Vladane ten tvůj ředitel byl pěkný "pako" :-)
Ale jinak nad tím co tam píšeš jsem taky dřív přemýšlela a někde jsem četla,že snad někdo vymyslel dynamit mnohem dřív než Nobel a když viděl účinky a důsledky,nechal si to jen pro sebe.Ale nevím co je na tom pravdy,třeba je to kec.
Ale ty vynálezy někdy vznikají docela nevinně,např.když Meitnerová a Hahn objevili v dobré víře jaderné štěpení a stejnětak Einstein-e=mc na druhou,pak už stačí jen další chytrá hlava se zvráceným myšlením a k výrobě ničivé zbraně už je jen krůček.A ta chytrá hlava se určitě neptá,jestli jeho vynález bude mít negativní důsledky,jelikož s tím úmyslem do toho hlavně jde.

22.01.2012 12:36:54 | Iv

Iv - ...myslím že oba od začátku do konce, ...důkaz - Marek předposlední koment před týdnem:

15.01.2012 na 10:42 # "a děkuji Ti Aťo, že ses mě vždycky zastal ,Ty a pár dalších. Petrovi přeji hodně sil , bud mu moc držet palce,aby se zdraví zase vzpamatovalo a bylo jen líp : Díky M."

Ani jeden moje zastání nevyžadoval, stejně jako já u nikoho neškemrám. Ale každý to určitě někdy poznal sám na sobě když se vám děje křivda, ...radost zastání udělá, ne že ne...

...no a u Petra nic hledat nemusím, tam nás snad nikdo nepodezírá, že bychom byli vepři:-) teda kromě Vladana, že jo... ale on mně to za chvíli stejně dá zase sežrat, že jsem egoistickej blb :-) :-)

22.01.2012 12:30:44 | Aťan

Vladane mě připadá,že nemáte s Aťanem až tak zásadně odlišné názory,jen řešíte věci různě,každý po svém.
Ale kdyby Aťan neprovokoval,taky by se nic neřešilo a nikdo by o ničem nevěděl.Začalo to v podstatě tou dávnou lońskou kauzou(nechci to už pitvat,už bylo vyhlášeno příměří) a když jsem zjistila co se děje taky mě zajímalo-proč,co a jak.Chtěla jsem vědět co se stalo na úplném začátku a když jsem se dotazovala druhé strany,řešily se jen důsledky,že jeden porušuje pravidla,Aťan že provokuje,atd což mě momentálně nezajímalo a jinak jsem se nedozvěděla nic,tedy alespoň ne od nich.Jediný Siorak sem alespoň přišel říct svůj názor.
Na webu XXX pořád nepochopili,že šlo hlavně o princip objektivního chování.
Protože zveřejnit tam na DF,že ten a ten tam nesmí,jelikož udělal to a to (a věř kdo chceš,že?) a pak je tam veřejně propírat,aniž by se k tomu mohli vyjádřit,to se mi fakt nelíbí !
Co by se stalo tak hrozného kdyby je pustili do diskuse a až pak se rozhodli?Nemyslím tím,že je musí mezi sebe přijmout,ale dát jim prostor na obhajobu.Pak klidně můžou celou diskusi zase smazat,když tam chtějí mít uklizeno :-)
Jo to že Aťan jedná za druhé-víš že oni byli v určitých chvílích docela rádi,že se jich někdo zastal?
Nevím jestli od začátku až do konce,ale na začátku ano.
No jen jsem ti chtěla vysvětlit o co mi jde,nechci tu ten problém rozvířit znova.Je to jen na vysvětlenou.

22.01.2012 11:24:43 | Iv

Ramenatý Haryk?, Áťo, ty jsi ho někdy viděl??Jen, aby to nebyl malej, plešatej lahvoň:-), ti mají vždycky hodně svalů u pusinky:-))

22.01.2012 08:04:23 | Jeněcovevzduchukrásného

Vladane,

1. slohovkou jsem nikoho neohrožoval, leda sebe... a PRAVDA není provokace, už si na to zvykni, Vladane. Ledaže tvoje PRAVDA je, že ta socialistická hesla na každým baráku byla správná věc. Jediný, kdo slohovou práci četl, byl učitel češtiny, mohl to strčit do šanonu a bylo by po parádě. Že to dal přečíst jiným byla jeho věc, jeho iniciativa, do toho jsem ho nenutil. Naopak jsem byl rád, že páni učitelé měli podnět k přemýšlení. Stejně jako na modru ty, Harry a další. Harry zaujal pozici potížisty, místo aby s něčím pomohl.

2. Vladane, stále mi podsouváš (a je to provokativně stále dokola), že vyžaduju, aby se za mě lidi stavěli, hájili mě, nasazovali za mě krk. :-) Pěkná kravina, zeptáme se jich, jo? Iv, střelkyně1, Zasr. romantiku, danny, Čiki, Petře, Honzo - donutil jsem vás nějak? podplatil jsem vás? vyhrožoval? Nevznikla hádanice kolem webu XXX právě proto, že jsem se naopak zastal někoho já? Podle tebe úplně zbytečně, hlavně abych egoisticky na sebe upozornil, že jo, bla bla bla...

3. Co je podle tebe zbrkle a bez rozmyslu? Podpis Charty? Zapojit se do komunit proti bolševikům, mafiánům? Upozornit na nespravedlnost u sousedů na modru? Máš raději nezbrkle a s rozmyslem, ňáááák nenápadně :-) ...a hlavně aby si toho nikdo nevšiml...

4. Vedle na webu XXX je nuda? sterilní hlídané prostředí? že sis zašel popovídat ke svému Aťánkovi? Ramenatý borec Harry to samé.

5. ...a na další věci odpovím další úvahou.

22.01.2012 07:54:39 | Aťan

No Ivčo, Haryk bude jistě profesionálním kritikem a navíc na Všechno a na Všechny, JE TO JEDNIČKA:-))
Já bych řekl, že on bude jistě asi i jako první človík, i nesmrtelnej!!.
To znamená, že on by to časem mohl být i Věčný Bůh, ale až časem, až se ta jeho nesmrtelnost proflákne:-)

22.01.2012 07:54:02 | Jeněcovevzduchukrásného

Samozřejmě jsou i extrémy,když bude přede mnou stát gestapák se samopalem určitě nebudu hulákat,že Hitler je vůl :-) To by byla zbytečná smrt.
Ale taky byli přece lidi,kteří ukrývali židy a riskovali tím život celé rodiny.To muselo být hodně těžký.
Takže někdy lidi i ohrozíš,když chceš někomu pomoct (to myslím všeobecně).Ale tohle je těžký případ,sama nevím jak bych se zachovla.
Vykašlat se na ty lidi-máš výčitky svědomí,pomoct jim a pak přivést rodinu do koncentráku-máš je taky.Brrr.

21.01.2012 23:34:51 | Iv

No ty máš o něm mínění-ta poslední věta,to si nemyslím.
Neříkal jsi,že jsi taky napsal nerozvážnou slohovou práci? Tak jak to bylo? .-)
Hele když přece řekneš svůj názor,nikoho tím nenutíš,aby se tě zastal,to je věc toho člověka a mělo by mu být jasné,že riskuje a neměl by ti pak vyčítat následky.Rozhoduje se sám i když je to od něj hezké,že chce pomoct.

21.01.2012 23:25:20 | Iv

Mě by Harry zajímalo co jsi kdy vykonal ty,že neustále pouze kritizuješ?

21.01.2012 22:45:47 | Iv

Vladane to nemusí být ego,někdy člověk prostě potřebuje projevit svůj názor nahlas,sice to neposune dějiny,ale posune to toho člověka,aby si nepřestal sám sebe vážit.
Nám taky učitelka na základce vyprávěla,že náš první prezident nebyl Gotwald,ale Masaryk.Pak nás poprosila ať si to necháme pro sebe,což jsme udělali,ale víš jak tím riskovala ?
A taky nás to neposunulo blíž k sametové revoluci.
Já věřím,že jsi na stejném břehu,ale vždycky říkáš-k čemu TO bylo,nebo bude,ale to člověk v tu chvíli neví,co z toho vznikne.
Např.může dostat vyhazov,anebo si taky ostatní z něj můžou vzít příklad.
Popřípadě obojí :-)
Nějaké ty buřiče potřebujem,aby nám otvírali oči.

21.01.2012 22:39:45 | Iv

. .. typická Aťanovina, ....
salóní revolucionář .... :-) ... kterej neproměnil,
a protože dějiny na takový pšouky nereflektují, musí se do nich včlenit sám ...
fakt jo, .... bejval to borec .... :-(

21.01.2012 22:35:59 | HarryHH

Ne,to si nemyslím :-)
Ale myslím si že člověk by měl říkat svůj názor když to tak cítí,A pokud se tě někdo zastane,měl by vědět,že nese taky své riziko.
Já jsem třeba dostala ve druháku dvojku z chování,protože jsem kritizovala učitele,že nespravedlivě klasifkuje.Taky se za mě postavil celý učitelský sbor.Dostala jsem ji stejně a bylo mi to jedno.
Já vím,nešlo o politiku,ale kdyby o ní šlo zachovala bych se stejně.
Já vždycky říkám co si myslím,třeba i nadřízeným a kupodivu jsem za to ještě nikdy nedostala padáka a když se někoho zastanu,je to pro mě přijatelné riziko,jelikož pokud se někomu křivdí,ani mezi těmi lidmi už být nechci.

21.01.2012 22:23:35 | Iv

No už sem se Vladane lekla,že jsi mlčící slušńák.

21.01.2012 19:14:14 | Iv

No jo, Vladane, s tebou bych nešel na pivo ani tenkrát, ani teď. Jsi na druhém břehu.

21.01.2012 19:08:53 | Aťan

Iv, však oni byrokrati zase něco "chytrého" vymyslí, aby měli práci...:)

Na Anonymous jsem narazil vloni http://atanova-zasuvka.blog.cz/1110/znate-hnuti-anonymous

Jinak se mi líbila myšlenka vracet lidi na chvíli do socíku. Možná Severní Korea by si takhle mohla nějaký peníz přivydělat - masochistický turismus..:-)

21.01.2012 14:37:11 | Aťan

Aťane tak jsem přišla s křížkem po funuse,v Reflexu píšou,že už je ten zákon u ledu.
No,ale na jak dlouho? :-)
Ale je fajn,že i lidi sami si můžou něco vybojovat.

21.01.2012 12:24:00 | Iv

Čiki-no to máš pravdu,to by mohlo zabrat nejlíp :-) Já bych je tam vracela o vánočních nákupech,ale to je asi moc drsný co? :-)
Doba to byla divná,jediný co se mi na ní líbilo byly ty úžasný politický vtipy,v tom jsou češi machři.

Teď jsem si na jeden vzpoměla : Kdo bude příštím sovětským prezidentem? Ten který přejde bez hole Rudé náměstí.nebo tak nějak to bylo.
Já jsem naštěstí tu dobu nezažila dlouho,převrat přišel když mi bylo 21 a dobrých 14 let jsem to moc nevnímala,ani neřešila.Až od puberty :-) Asi,že jsem neznala nikoho z těch kterým se děla příkoří osobně,no a v patnácti jsem konečně začala poslouchat to rádio.

21.01.2012 12:22:20 | Iv

V té poslední větě máš pravdu,ale neomlouvá to komunisty,že za nich to nebylo tak drsný jako dneska,ale to víš.

Že se máš "dobře" je v pořádku,jestli to někoho naštve je jeho problém :-)
Právě je fajn,že tě zajímá co se děje kolem,spousta lidí co se má v pohodě na to kašle.
Ale dějou se hrozný věci s těma exekucema a kolik toho zabavili i protiprávně.

Já vím že někteří lidé se za socíku líp měli,znám některý co si zařídili živobytí jen z toho že kradli a ti teď nejvíc držkujou,protože malý krádeže už jim neprojdou :-) Tady se dá krást jen v mega-giga :-) No hrůza.

Ještě odbočím-viděl jsi tohle?Ale nevím co je na tom pravdy.

http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/prvni-internetova-valka

Pak si tam klikni ještě na SOPA a PIPA,je tam další video a nějaké povídání.
Jdu to zkouknout a přečíst.

21.01.2012 11:10:45 | Iv

...Čiki, ale zase to zrno nebylo tenkrát geneticky upravené :-) jen radioaktivní...

21.01.2012 11:00:43 | Aťan

Iv, ono je to složitý, protože někteří lidé se za socíku líp měli. Ti, co byli v KSČ vysoko, nebo ti, co nevystrkovali hlavu, moc se neptali, neremcali, tak je stát občas odměnil. A že se dělník ve stejné profesi na Západě měl 5-10x líp? A kdo to věděl? Skoro nikdo.
Viděl jsem dokument, jak čeští dělníci za 2. svět války ve Škodovce vyrábějí německé zbraně, na tehdejší dobu měli parádní platy, jezdili v zimě i v létě na podnikové rekreace.
Někteří z nich si také pamatují, že se měli za fašounů "líp". Ale to je přeci ostuda sloužit zločineckému režimu.

Možná někoho naštvu, ale já jsem bez prostředků, anebo přespříliš zadlužený po roce 1990 nikdy nebyl. Ale vidím kolem sebe co se děje.

Včera nám kamarádka vyprávěla: "...v exekuci jsme si lacině nakoupili krásnou koženou sedačku. Tak jsme sí pro ni jeli... a na té sedačce u nich seděla malá holčička, a brečela že ta sedačka je její. Táta té dcerky ručil kamarádovi, ten zkrachoval, a oba přišli o domy i se zařízením. Drsný, co???"

Dřív nám škodili komunisté, teď mafiáni, lichváři... anebo vlastní blbost. Jestli blbost přesáhne kritickou mez, zase nám budou vládnout komunisté.

21.01.2012 10:56:50 | Aťan

Čiki to zrno se vám fakt povedlo :-)

21.01.2012 10:43:35 | Iv

No víš co, já nechápu jak komunisty může někdo dneska vůbec volit.Ani důchodce neomlouvám,připadá mi to sobecký a ty děti to snad musejí mít od rodičů,nebo nechápu kam na to chodí.
Nesnášim lidi co říkají,že za komunistů bylo líp,takovým bych pověsila domů plakát Horákové na oprátce.

Vždyť se stačí podívat co udělal ten idiot Filip,nebo jednou Dolejš řekl v nějaké debatě,když se ho moderátorka ptala :"takže vy byste přišli klidně ke mně domů a podívali se co mám ve skříních a v kuchyni,atd" a on na to : "no a vám by to snad vadilo? "No myslela sem že rozflákám televizi ! Ale už si bohužel nepamatuju o co šlo,mluvil o nějakém návrhu zákona.

21.01.2012 10:35:00 | Iv

Iv, strach byl, ne že ne... Možná není na škodu to dětem občas připomenout, když nadávaj na dnešní taky hrozný poměry, ...a z blbosti by někdo chtěl volit komunisty, aby to "VYŘEŠILI" :-) :-) Naši měli taky strach, a proto měl táta tenkrát radost, když někdo ten strach uměl přemoct. Tenkrát si ho kvůli mému slohu pozvali do školy a třídní se za mě postavil, ...jenom díky němu mě z polygrafie nevyrazili. Na parkovišti jsem potom panu učiteli Divíškovi poděkoval s lahvinkou slivovice a LPdeskou Kryla. Desek jsem měl dost, kšeftoval jsem s nima...:) Malý kapitalismus v socíku..:-)

21.01.2012 10:17:46 | Aťan

Kristovy rány já napsala Janíka s malym j !
Chudák,se mu omlouvám.
To ten Shift,věčně mě nechce poslouchat :-)

21.01.2012 09:56:48 | Iv

Joooo s rodičema,no jooo,ale naši byli celkem demokrati,jen se táta k vůli mě asi nechtěl nechat zavřít,měla jsem dovolený všechno,co bylo zakázaný,ale pst,potichu a nenápadně za zavřenými dveřmi :-)
No a jelikož mi naši v postatě nic nezakazovali,což se mi líbilo,chovám se k synovi stejně.Dobrá řetězová reakce ne? :-)

Jo jednou jsem si taky pustila hubu na špacír před zákazníkem,tvrdil že je američan,ale mluvil česky,ptal se mě jak to tu chodí,tak jsem mu vysvětlila co nám to tu vládne za zmetky a pak si mě zavolala vedoucí :"seš blbá,co když je to tajnej agent? " :-)
Asi nebyl,nic se nestalo a hlavně za pár měsíců přišla plyšovka :-)

21.01.2012 09:53:19 | Iv

No ono těch vtipných hesel byla spousta,ale ne a ne si vzpomenout.
Kdybys je někdy náhodou vyhrabal,tak je sem dej ne? :-)
Ta písnička se tenkrát kopírovala mezi lidma na audio kazetách,táta ji přinesl z práce,ale bylo to děsně tajný :-)
Bylo tam toho víc,i třeba Slušovice od Palečka a janíka,atd,fakt psina.

21.01.2012 09:43:36 | Iv

buhahááááá :-) :-) tak tuhle píseň vidím prvně v životě :-)

S rodičema byli vždycky potíže, Iv (to jako rodiče víme, no né?:-)

Někde ve sklepě bych možná vyhrabal opsané všechny nápisy, co lidi psali na asfalt silnice, a na své baráky, když sem vlítli Rusáci, např. "Jdi domů Ivane, čeká tě Nataša" apod.

21.01.2012 09:29:56 | Aťan

Pamatuješ si ještě tuhle písničku? Tu miluju dodnes :-)
Ona se kupodivu líbí i mému synovi a to socík nezažil,no ale zná ho z vyprávění.

http://www.youtube.com/watch?v=q7I6mJfBgT0

21.01.2012 09:06:13 | Iv

Aťane ty chuligáne! :-)
To víš,že je dobře,že se pohádali.
Já se hádala jen s tátou,nechtěla jsem mít na okně v květnu praporky-3* jsem je sundala a zvítězila jsem :-)
Takovej malej protest pátnáctiletýho spratka :-)
Hlas Ameriky mi táta dovolil.ale když jsem pustila Kryla na plný pecky,chtěl mě zabít,no kvůli sousedům nééé? :-)
Ale jedno heslo jsem měla ráda,to upravený : SE SOVĚTSKÝM SVAZEM NA VĚČNÉ ČASY,ALE ANI O MINUTU DÉLE.Pamatuješ si ho?

21.01.2012 09:03:06 | Iv

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí