Existuje bůh?

Existuje bůh?

Anotace: Zamyšlení, jestli vůbec někoho máme nad hlavou

Bůh. Nejvíc probírané téma kromě válek, a lásky. Každý do vás o něm říká něco jiného. Každý nám říká, jak je bůh neomylný, milosrdný, jak nás má rád, ty kteří si to zaslouží. Někudy nás vede.
Jenže jsou opravdu ty cesty milosrdné? Opravdu je k nám milosrdný, když se mnoho lidí, kteří by si něco zasloužili topí v slzách a dále, dále padají na kolena? A lidé co kradou, lžou, pomlouvají ostatní si žijou jak "prasata v žitě"? Kdyby měl existovat bůh, měl by tomuhle udělat přítrž. Avšak se mi pořád zdá, že buď jen nečině sedí a s popcornem nás sleduje jako televizi, či neexistuje. Proč by také měl existovat? O všem přece tady rozhoduje tzv. silnější, rozhoduje jen člověk. Máme tu mnoho náboženství, které nám vyvrací myšlenku o neexistenci. Ale, ať to jsou hinduisti, jehovisti, židé, křesťani, nikdo nám zatím nepodal žádný hmatatelný důkaz o tom, že tam nahoře doopravdy je a točí božími mlýny. Ač můžu doufat v zázrak, neobjeví se. Jediné východisko je jak říkal pan Churchill: "Krev, pot, slzy." Nic nám nespadne do klína. "Bůh" je pomocná ruka vládnoucím. Pomáhá ukočírovat neposedné ovečky, pomáhá udržet alespoň některé lidi na uzdě. Nepochopím, proč někdo něco jako bůh vymyslel. Některé lidi akorát zničil.
Můj dlouholetý kamarád, kterého jsem znal ze školky. Byli jsme v jednu dobu nejlepší přátelé. Byl veselý, vtipný. Vydrželo to do 9 třídy, kdy se začal pomalu měnit. Všechno se mu zdálo hloupé, drzé. Něco se v něm stalo. A opravdu stalo. Jednoho dne o prázdninách mě vzal ven. Už když jsem na něj čekal na zastávce, tak mi to bylo divné, co se děje. Přijel v saku, s taškou od notebooku. A jdeme městem, k jedné budově. Vezme mě dovnitř. Už ta mapa Izraele mi začala věštit něco zlého. A potom, co pustil to video mi to došlo. Změnil se, protože se stal jehovistou. A mě, další přátelé chtěl sebou do té skupiny vzít taky. Po 12 letech, co jsem ho znal, se pouto přetrhlo. S takovým člověkem, který se tak nehorázně změnil, nechci mít nic společného. Člověka, kterého zničila víru v Jehovu, který ani neexistuje.
Jestli opravdu chcete žít spořádaný život, vykašlete se na boha. Je to čistě vaše věc, ale kupříkladu zmiňovaní jehovisté vás zničí. Vyprázdní mozek a stanete se jejich další loutkou. Loutkou, od který se odtrhnou přátelé. Něco obdobného je láska. Cit, který vás dokáže během chvíle odtrhnout od přátel. Když se člověk zamiluje do nežádoucí osoby, kterou vaši přátelé nemusí. A ta láska, ta osoba vás začne měnit. Měnit k horšímu. Až vás přátelé jednoho dne nepoznávají, co se to s vámi stalo. Nikdy nepochopím lidi, kteří se kvůli lásce změní, kteří kvůli ní zahodí přátelé. Zahodí přátelé, kteří se snažili při té osobě stát, ač to s ní nebylo poslední dobou v pořádku. Zahodí přátelé, když dostane pravdu, o kterou žádala. Zahodí přátelé kvůli věci, o které nevíte, jestli vám vydrží rok, či pár týdnů. Zahodit přátelé kvůli tak pomíjivé věci..
Autor Richter Rosenheim, 05.04.2012
Přečteno 402x
Tipy 2
Poslední tipující: dead-head
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Má to docela dost nosných myšlenek, víc než úvahu v tom cítím výpověď, což by se lépe vyjímalo jako báseň s volným rýmem. Protože na úvahu se chytají lidi, co mají potřebu se k tomu vyjádřit, a většinou s cílem tě "napravit" - a takhle se holt umění nedělá :-)

26.04.2012 12:45:56 | dead-head

když člověk vychází z přirozenosti ateismu. Ptá se (zdravým rozumem): proč všechno to náboženství? (přičemž se mu to zdá jako nesmysl- všechno jsou to jen pověry, nebo jak ty říkáš na ovládání mas (čehož si určitě všimnul Marx- aspoň podle filmu)
Ale moh by se zeptat- když tady bylo 2000 let náboženství a bůhví jak dlouho nějaký šamanismus (10 000- 100 000)- kam se jako všechno podělo?
Proč neandrtálci dávali kytky do hrobu zemřelých?
v principu je jen několik možností:
zase se vrátit k nějaké víře, nebo ji hledat (ať už v oficiálních místech nebo neoficiálních)
nebo být spokojený tak, jak jsem, protože to zkrátka nepotřebuju. Vtip je v tom, že tu nejde v prvé řadě o rozum, ale o složky života- vůli, touhu po smyslu- které s rozumem úplně nesouvisí. Pokud ti stačí jen rozumový pohled na svět. Skončíš buď u filozofie, vědy, nebo když to řeknu drsně třeba u hokeje- to je taky svým způsobem víra, které nepotřebuje boha... (přijde mi že míchám páté přes deváté ale to ty taky :-) )

09.04.2012 20:22:59 | ewon

odpovědět na tu úvahu je docela těžký. I když jsem tu čet nějaký úvahy na tohle téma, jak kritický tak nekritický. Podle mě směšuješ hodně věcí- představu boha, víru v boha a to, že se kamarád dal k sektě. Nemůžu říct, že bych si to takle dřív taky nepředstavoval- bůh jako tvůrce a hospodář. Teď se na boha dívám spíš, řeknu to hodně drsně, ale jako na užitečnou iluzi. Protože když lidi žádnej smysl neviděj, on stále je a ten smysl jim dává. Což podle mě není nic špatnýho. Já to nechci furt vytahovat, ale právě odklon od křesťanství způsoboval morální vyprahlost- aspoň v 19. století. My jakožto ateisti to přímo nepociťujeme, ale zase ten kamarád je příkladem toho, že něco hledal- no a první kdo se namanul, byl ten, kdo se nejvíc vnucoval. Náboženství dokáže sytit určitou potřebu, kterou nic jinýho nedokáže.
Klidně můžem rozebírat to, jestli skutečně Bůh je- je to ale právě otázka spíše materialistická, která jakoby vlastně ani nesouvisela s člověkem- je to jako hledání exotickýho zvířete. Podle mě je bůh za vesmírem- proto nejde objektivně vypátrat (lze v něj jen věřit)... On stvořil objektivní, ale sám není objektivní. To jestli Bible popisuje právě tohohle boha se nedá říct- konec konců je to jen moje představa. Ano, z tohohle pohledu se člověk může zlobit na někoho, kdo nás stvořil tak nedokonalé a jenom nás (možná) pozoruje... Je vlastně na nás, jestli mu budeme vyčítat svoji nedokonalost nebo mu budeme ukazovat, že to tak špatné zase není... Je to asi nejvyšší druh optimismu, uvědomit si svou omezenost a přitom být vděčný za to, co mám.
-Ta úvaha je dobrá v tom, že se mi na ní ne úplně lehce odpovídá. Ona zkrátka není příliš optimistická...

09.04.2012 20:13:41 | ewon

Žiji spořádaný život a v Boha věřím :-) Bůh nezačíná války ani nevyrábí zbraně hromadného ničení. Jsem křesťan a ne jehovista, s tím, co se děje v církvi nesouhlasím - ve většině případech - ale nemyslím si, že by ze mne byl lepší člověk, kdybych se na svou víru vykašlal.
Co takhle "Chceš se stát spořádaným člověkem? Tak se vykašli na chlast, na drogy" a na další věci, které dělají z lidí větší trosky, než je to, že někdo věří v něco, v co Ty ne..."

05.04.2012 19:39:58 | Offline.Uzivatel

Nekouřím, piju jen na zdraví jiných.. Nevytváří zbraně hromadného ničení, jak se to veme. Vemu-li v potaz, že bůh existuje, tak vynalezl očividně lásku. A nenadělala láska dost neplechy sama o sobě? Vytváří války, konflikty mezi lidmi. Používá se to v podstatě jako zbraň pro spor mezi lidmi. Ano, možná to věřit v někoho nad námi má něco do sebe, ale nenašel jsem to. A nezačíná války? Vem si takový Islám, ten přímo vede ke svaté válce a k zabíjení

05.04.2012 19:45:19 | Richter Rosenheim

áha, takže lidé za nic nemůžou, to Bůh je strůjce veškerého zla - nezodpovědná výmluva:)

08.04.2012 13:07:19 | Lilien

označit lásku za zdroj války, to je poměrně novátorský přístup, jak to myslíš konkrétnějc?

08.04.2012 12:55:54 | ewon

Uvedu příklad, kdy dva lidi, co se třeba znají, chtějí jednu a tu samou dívku, jak jsou do ni zamilováni. Vznikne mezi nimi spor trvající nějakou tu dobu, oba se budou trumfovat a budou o ni bojovat.. :) No, lidé za to můžou, ale neměl by bůh třeba je ztrestat za jejich hříchy?

09.04.2012 17:08:56 | Richter Rosenheim

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí