Vánoce

Vánoce

Anotace: Vánoce z pohledu dětí....

Vánoce…..
Jedno docela obyčejné slovo….. CO vlastně znamená a co se v tomto slově všechno skrývá? Je toho hodně….V každém z nás vyvolává jiné dojmy a pocity….Každý z nás má k vánocům jiné vazby….
Ti nejmenší z nás vánoce nijak zvlášť moc neprožívají. Jsou na to příliš malí….Ke štěstí jim stačí mámina teplá náruč, láhev s mlékem a zdravý spánek….Jako například můj malý bratránek. Na vánoce mu bude necelý rok…..Takže co pro něj budou znamenat první vánoce v životě? Tím že jsou první, by měli být něčím zvláštní a nezapomenutelné.. Jako vše co je „poprvé“… Myslím si, že pro něj všechna ta vánoční atmosféra ještě letos nebude nic moc znamenat. Na pohádky je ještě moc malý. Snad cukroví….. to mu jistě přijde k chuti.A co rozsvícený stromeček? Určitě si na něj bude chtít sáhnout a nejlépe si ho půjčit na hraní…..A dárečky pod ním? Jediné co ho bude zajímat, budou ty hračky které budou schované za krásným vánočním papírem. Vánoční čas tyto děti jen tak mine…. Tak snad za rok….
To my starší prožíváme vánoční atmosféru daleko intenzivněji….Asi nás mine takový ten vánoční shon a úklid na kterém si naše maminky tak zakládají….To nechápu….Vánoce se mají přece prožít a ne lítat s hadrem po bytě a blejskat co nám přijde pod ruku….Ale to asi k vánocům taky patří…Nejdřív to musí být pořádný blázinec. Teprve potom asi mají vánoce tu správnou atmosféru….Takhle to cítí naši rodiče, ne však my děti….Nás ještě pořád nejvíc zajímá ta druhá stránka vánoc…..Vánoční prázdniny, kamarádi, sníh, brusle a led, saně, lyže, pohádky v televizi, ranní lenošení v peřinách, vůně vánočního cukroví, koledy znějící v každé domácnosti a v neposlední řadě překvapení, která nás čekají pod vánočním stromečkem. Samozřejmě, že se nějakého vánočního úklidu taky budeme muset zúčastnit, ale zase to nebudeme přehánět. Já se moc těším na vůni vánočného cukroví, které vždy provoní celý byt. Já i můj bratr budeme mamince pomáhat péci…..Vanilkové rohlíčky, košíčky, myslivecké knoflíky a taky perníčky, které si pak sami nazdobíme…A taky tu spoustu ochutnávání a vylizování krémů a čokoládové polevy….A co nejvíce patří k vánocům hned po vánočním stromečku? Přece vánoční kapr….Osmažené rybí řízečky s bramborovým salátkem... TO je ta největší dobrota. Je zajímavé, že i když máme kapra několikrát do roka, o vánocích vždy chutná nějak „jinak“. Prostě vánočně…
Na každého dýchne ten vánoční čas….vánoční výzdoba, vůně cukroví, koledy, pohádky, příjemné lenošení ….A co je na vánocích opravdu nejdůležitější? Každý řekne.. no přece krásně nazdobený a osvětlený stromeček stojící v obýváku a pod ním dárky pro nás a naše blízké…
Kdo byl hodný a kdo zlobil….Tohle stále u dětí funguje….Stále nám maminky opakují: „nezlobte nebo vám ježíšek o vánocích nenadělí žádné dárečky“… Toto kouzlo asi funguje u dětí všech věkových kategorií… I když mi starší si myslíme, že jsem „spolkli všechnu moudrost světa“, o vánocích jsem prostě schopni věřit úplně všemu.
Vánoce… obyčejné slovo a má neobyčejně silné kouzlo…. Ale co je opravdu nejdůležitější? Že lidé mají k sobě tak nějak blíž, jsou k sobě milejší, dávají si dárky a dokazují si, jak se mají rádi, hledají v sobě to nejlepší, více se usmívají, mají více času na své přátele……A co je na vánocích nejkrásnější? Ty rozzářené dětské oči, pro které jsou vánoce tím nejkrásnějším a nejkouzelnějším obdobím v roce.…
Proč tohle nejvíce platí právě o vánocích? Prostě to je to kouzlo vánočního času.. Každý z nás mu podlehne. Ať je mu 1 rok nebo 100 let….Vánoce tu budou vždycky a my je budeme prožívat se stále stejnou intenzitou jako loni i předloni….
Takže vítej ty překrásný vánoční čase, užij si svou nadvládu a vlož do našich srdcí všechno to krásné…..
Veselé vánoce všem!
Autor , 11.01.2007
Přečteno 410x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kde jsou ty časy, co jsi za mě psávala tyhle články..

01.06.2008 12:25:00 | Mademoiselle S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí