Člověk, se kterým bych se chtěla potkat

Člověk, se kterým bych se chtěla potkat

Anotace: Charakteristika vycházející z vyprávění.

    Je mnoho lidí, které bych chtěla potkat. Ať už jsou reálné nebo fiktivní. Chtěla bych potkat svého dědečka, který se nedožil mého narození, chtěla bych potkat svého otce za mlada, abych viděla, jaký tehdy byl. Chtěla bych se seznámit i s Ronaldem Weasleym ze ságy Harry Potter, Jamie Sullivanovou z filmu Walk to remember, Abedem ze seriálu Community, Sokratem z Pokojného bojovníka, Eowyn z Pána prstenů a mnoha dalšími.

    Ze série Pána Prstenů bysse ale ráda setkala ještě s někým – s Peregrin Bralem, kterému nikdo neřekne jinak než Pipin.

    Pipin je hobit, který si spokojeně žije v Kraji a užívá si každé minuty svého lenivého života, ať už je to kouřením tabákové listí, posedáváním v hospodě nad pivem s přáteli, nebo děláním různých „skopičin“ s jeho nejlepším kamarádem Smíškem – například kradení a nedovolení odpálení ohňostroje na oslavě narozenin nebo kradení mrkví a brambor na cizím poli. Náhodou se ale připlete spolu se Smíškem k Frodovi a Samovi, jejichž výprava je zahalena tajemstvím a pomáhají jim, aby vše dopadlo, jak by mělo, i když by je klidně mohli opustit a hledět si svého.

    Někdy Pipin působí trochu jako ignorant, kterému jsou jedno všechny možné zákazy a který si dělá stejně jen to, co on sám (nebo Smíšek) uzná za vhodné, ale Pipin to vlastně všechno myslí dobře. Nikdy by nejednal tak či onak, kdyby věděl, že to může někomu ublížit. Copak odposlouchávání tajné rady někomu ublíží? Někdy zase působí, jako by ani moc nechápal, co se kolem něho děje, jako by mu nedocházela vážnost situace. Občas je možná vážně trochu „mimo“, ale ve většině případů jde vidět, že je mu všechno až příliš jasné. Dochází mu například, že jejich přítel Boromir umřel kvůli němu, proto se v Minas Tirith nabízí jeho otci své služby a stává se z něj Strážce Citadely.

    V mnoha případech jsme svědkem jeho opravdové statečnosti a bezmezné oddanosti svým přátelům. Když se jeskynní obr vrhne na Froda, skočí na něj bez ohledu na to, že by ho obr mohl jedním malým gestem sprovodit ze světa. A když je konečná bitva o Středozem u konce, hledá Smíška všude možně, a když ho najde zraněného, slíbí, že se o něj postará.

    Právě proto, že má Pipin srdce na pravém místě, je oddaný a staví potřeby a bezpečnost svých přátel nad své vlastní a i v nouzi si zanechává záblesk vtipu a nesmělý úsměv na tváři, bych se s ním chtěla potkat. Pohlédnou do jeho laskavých očí a smát se jeho vtípkům nad pintou piva. Chtěla bych se potkat Pipina, protože takových lidí je na světě málo.

 

Autor PaGy, 04.11.2012
Přečteno 428x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí