Internetový život

Internetový život

Anotace: ...

Už je to déle, co jsem jsem pod jedním článkem o sociálních sítích narazil na tento komentář:

jistě zajímavé sociální skupiny. My ale s kamarády z práce, školy apod. chodíme spolu do hospody. Máme přísný zákaz mobilů,notebooků apod. Jsme členové sociální sítě pub-offline. Pijeme pivko,koukáme na holky a vůbec se nefotíme.Je nám kolem 30ti a ani jeden nejsme v žádné internetové komunitě....jsme normální?

Nevím, jak přesně popsat pocity, co k těmto názorům chovám... Snad jen, já si nemyslím, že trávit čas v hospodě je snad LEPŠÍ než ho trávit např. na facebooku nebo kdekoliv jinde na internetu.

Každopádně - často se dočítám, a tento komentář není ani tak výjimkou, že prý trávit hodně času na internetu je vlastně strašně promrhaný volný čas, že je teda mnohem lepší jít mezi lidi, tzv. "bavit se" - jít do hospody, na diskotéku či nějaký mejdan.

Pokud bych chtěl být hnidopich, tak bych mohl začít rozpitvávat slovo "LEPŠÍ", který vlastně vůbec nic neznamená takhle, když ho postavíme samotně. Většinou významu nabývá teprve až se spojí s jiným slovem. Třeba, pokud chci rozbít okno, tak kámen je lepší než kousek hlíny. V čem je ale lepší jít tzv. "ven", než zůstat doma u pc? Jistě, možná je to zdravější, protože pohyb zdraví prospívá - ale pak pít velký množství alkoholu asi zdraví není :) Podle mýho názoru ale nic víc na tom "lepší" není.

Já se teda přiznám, že jí žiji dost internetový život.

Zdá se mi logické, že trávím veškerý volný čas na netu - všechno, co se dalo totiž získat mnoha způsoby (radio, tv, kniha), dnes je na jednom místě.

A ne, rozhodně se "nenudím" (narážím na formulaci "proč se někteří doma nudí u internetu? Běžte někam ven, lidi!"), naopak, baví mě to a být v pátek večer doma u internetu mě naplňuje a dokonce si to "užívám". A rozhodně můj život není utrpení, že bych plakal někde v koutě, protože jsem tak strašná nula, že se neumím zvednout a jít mezi lidi. Naopak, mezi lidmi se cítím nesvůj - tuhle mě jednou moje ségra "vytáhla" do hospody a jen jsme tam seděli a nuda... Pak si k nám přisedl neznámý člověk (pro ni asi známý) a jeho vtipný historky pro mě prostě vtipný nebyly. Jsem potom raději odešel. Celkově mě ty "pařby" nebaví, hlavně když smysl je co nejvíce se opít.

Jo jo, alkohol je možná skvělá věc - lidi po něm odhodí zábrany a jsou veselejší - jenže jakej má smysl střískat se, až se člověk válí na zemi? A to často slýchávám věty jako "vypiju tolik panáků, kolik mi je let!", místo třeba "vypiju tolik, abych se pak mohla spontánně bavit!" tak kulím očima.
Ale to jsem dost odbočil - zkrátka, mě tohle nenaplňuje a nic mi to nedává.

Baví mě třeba surfovat po netu, diskutovat, hrát pc hru, číst si zajímavý články/knížky/diskuze, nebo - a to mám ze všeho nejraději - psát. A rozhodně to nepovažuji za ztracený čas, nebo za "nudu". Prostě a jednoduše, nějaká rovnice ČAS STRÁVENÝ NA INTERNETU = NUDA, ČAS STRÁVENÝ MEZI LIDMI = ZÁBAVA neplatí.

Jednou jsem tuhle na jednom diskuzním foru narazil na diskuzi "Proč jste tady, když je pátek večer? Proč se tu nudíte a nejdete se raději bavit někam ven?" a dodal "já bych šel, ale jsem nemocnej..."

A tak jsem mu odepsal "Milý xxx, já tu trávím čas každej den a rozhodně se nenudím a užívám si to." Zdá se, že svůj názor nechtěl přehodnotit, protože mi psal, že být venku je přece "definitivně" lepší, než ho trávit na netu.

Narážel třeba na komunikaci - a to je pravda - mluvit s lidma osobně je lepší než po netu, protože slyšíme tón hlasu, výrazy v obličeji, gesta... Nicméně já to spíše myslel v rámci "zábavy".

A ne, na již zmíněným facebooku moc času netrávím - ale i kdyby, tak by na tom nebylo nic špatnýho. Zároveň uznávám, že ano, že existují lidé, kteří na tom můžou být závislí přes míru a může se jednat už o nějakou formu duševní poruchy.
Autor Manic, 07.11.2012
Přečteno 348x
Tipy 6
Poslední tipující: Radhuza, ewon, hanele m.
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...vždy půjde o úhel pohledu :))

08.03.2013 10:17:44 | Radhuza

úvaha není špatná, téma je mi blízký a aktuální.
Z mýho pohledu nejzajímavější u toho "lepší". V obecným případě vede k tomu, jestli je existuje nějaké zdůvodnitelné správné chování; jakési "celkově" lepší. Protože asi snazší je odpovědět, co je konkrétně lepší pro tu a tu věc.
Abych to moc nekomplikoval... Další je potom motiv, že to co je dobré pro mě, automaticky zobecním na, "že je dobré pro všechny ostatní".

07.11.2012 17:50:59 | ewon

fajn náhled
pro mne je internet součástí normálního života - je to nástroj který se dá využít různě - internetová komunikace je pro mne dvojí, vlastně asi trojí
osobní, pracovní a ta opravdu internetová
internet mi umožňuje povídat si s blízkými lidmi, když nejde vyjít ze dveří a zazvonit na ty jejich abych je viděla a popovídala si - v tomhle je pro mne nejlepší - dopisy nebo telefon jsou ok ale online to máme v jednom a se spoustou plusů
takže to je ta osobní rovina, trávit čas s těmi, s kterými to reálně nejde přestože se reálně známe
pracovní je jasná, tu není třeba rozebírat
a internetová - z té mi je občas smutno, někdy je to i k vzteku - lidi co se chodí na net hádat, co je baví anonymně ubližovat.. nebo ti co tráví čas skutečným tlacháním o ničem na nesmys
lných chatech aniž by opravdu něco dostávali nebo dávali jiným..
to je asi to nejhrubší dělení pro mne
a jinak - mám lidi ráda a s některými se ráda setkávám i osobně ale někdy před společností utíkám do samoty.. nebo k internetu ☺
a ne všichni mají sociální cítění a potřeby na takové úrovni, aby se každý den museli někde s někým setkávat

07.11.2012 11:20:13 | hanele m.

to je jako kdysi ten známý názor, že na internetu jsou úchyláci. ale ti přece musí zákonitě existovat i v reálném světě potom. a tak dále. internet byl donedávna nová věc, takže vzbuzoval tyhlety rozpaky. docela zajímavý článek :)

07.11.2012 11:11:48 | CCGREE

Lépe je trávit čas s lidmi tváří v tvář a nemusí být u toho alkohol ani jiné drogy. Internetová komunikace je jednoduchá, zábavná avšak umělá.

07.11.2012 11:08:29 | Lilien

Pravdu máš lepší je chodit mezi lidi avšak není to vždy jednoduché najít ty správné. Stojíto spoustu všeho... Avšak člověk tam najde lepší naplnění. Co tak najít si lidi přez internet a s těmi se pak scházet? Internet je elegantní, stačí vypnout stránku. Já spíš schledávám za problém že všeci sedí u něj doma, než aby někam šli a skoušeli komunikovat. Vždyť internet je o tolik lehčí a jednodužší. Ide o to i umnět bavit né jenom přijímat, konzumovat

12.11.2012 09:45:46 | Delven

To je pravda, internet je tak jednoduchý, že se mnozí ke skutečné zábavě nedostanou neb to vyžaduje více elánu. Ale jako pomocník k setkávání a udržování přátel se stejnými zájmy je fajn.

12.11.2012 11:34:57 | Lilien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí