Názory x Fakta

Názory x Fakta

Anotace: ...

Dle mého názoru žádná gravitace neexistuje, 2+2=5 a tekutina, co lidi mají v krevním oběhu není krev. Hele, je to jen můj názor, mám právo na názor, všichni máme jenom názory a tak všichni musíte můj názor respektovat! Všichni se musíte tvářit, že můj názor je ok, i kdyby se vám nelíbil.

Kromě toho nezapomínejte na fakt, že všechny názory jsou na stejný úrovni. Tj. můj naprosto ničím nepodložený názor, že gravitace není má stejnou váhu, jako názor, že gravitace je - kterej je podloženej, existují o něm důkazy, teorie, vysvětlení, poučky... Prostě mají stejnou hodnotu a jelikož gravitace není, tak mě teď omluvte, jdu skočit z okna a zalítat si jako pták.

Všechno na světě jsou jen subjektivní názory (až na tvrzení "všechno jsou jen subjektivní názory!"), to jediný je objektivní fakt, můžeme třeba rovnou říct, že je to axiom.



Dost bylo ironie - poslední dobou mě fakt v diskuzích někteří lidi překvapují se svými "absolutními fakty", který podle nich platí a oni si je nemusí nijak podložit. Sice jdou vyvrátit a zpochybnit během jedné vteřiny, ale to nevadí, jakmile je jejich tvrzení vyvrácené - oni si ho chytře podloží "Však je to jen můj názor, ty máš svůj názor a já taky, oba máme názory a je vidět, že diskuze je zbytečná, jelikož se na tom nikdy neshodnem."

A teď si představte, že někteří jsou tuto ohranou větu (kterou jsem slyšel už 1000x) schopni klidně napsat i v diskuzi na téma "existuje gravitace?" nebo "kolik je 2+2?". No jistě, názory! Jsou to všechno jenom názory a žijeme v Matrixu a všechno, co se na světě děje je jen výplodem našeho mozku (ačkoliv i kdyby to tak bylo, pořád má realita nějaký pravidla, který nějak fungují a nějak nefungují).

A to ani nemluvím o tom, že "je vidět, že se neshodnem, tak diskuze nemá cenu." je vlastně docela divný tvrzení, vzhledem k tomu, že diskuze je právě založena na tom, že se dva lidi neshodnou a tak o tom diskutují (tj. předkládají si argumenty, co potvrzují jejich tvrzení a zároveň se snaží vyvrátit tvrzení oponenta. Ten komu argumenty dojdou by měl správně svůj názor přehodnotit, pokud není pravdivý). O tom diskuze jsou a už od antickýho Řecka byly.

Ale tak podle mnoha lidí nic objektivního neexistuje, žádný fakta a všechno jsou jen názory, takže všichni můžeme lítat jako David Copperfield - však žádná gravitace přece není! Asi je v tom nějaký přehnaná tolerance či liberalismus či co...
Autor Manic, 13.11.2012
Přečteno 469x
Tipy 3
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

dal jsem ST, protože jsem osobně zaujatej:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam

no a pak něco ještě delšího:

http://www.youtube.com/watch?v=aRSZeTPQFAE
řekněme 0:58:00

není to příliš optomistický, zároveň to něco vysvlětluje.

13.11.2012 20:27:33 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí