Přítomnost je stále

Přítomnost je stále

Anotace: K tomuto zamyšlení mě inspiroval jeden kamarád. Proto měním názor...

Minulost neexistuje – je to něco, co bylo, ale už není. Tedy to už v pravém slova smyslu neexistuje. Ani budoucnost neexistuje, je to něco, co teprve bude, čili to ještě neexistuje. Je vlastně stále jen přítomnost. Vše, co v tuto chvíli dělám, se děje v přítomnosti. I to, co jsem kdysi dělal, se dělo v tehdejší přítomnosti, a dokonce i to, co budu teprve dělat, se bude dít v té budoucí přítomnosti. Je jen to, co právě je a já jsem jen to, co právě jsem, ne to, co jsem kdysi byl anebo to, co někdy budu. Žijeme vlastně v trvalé přítomnosti, přítomnost je sice právě jen teď, ale je vlastně neustále, protože naše existence není možná jinak, než v přítomnosti. Ve chvíli, kdy umřu, skončí moje přítomnost, ale dokud žiju, žiju v přítomnosti a jsem její nedílnou součástí.

Takže popírám, co jsem napsal v předchozí úvaze – přítomnost ne že není, ale naopak je neustále. Je tedy věčná…
Autor Manic, 18.11.2012
Přečteno 382x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

I tuto moji úvahu, spíše takovou hříčku, si Manic přisvojil neoprávněně. Případné zájemce mohu odkázat na původní zdroj, odkud byl text zkopírován. V mém zdejším portfoliu umístím tento text pod stejným, tedy původním, názvem.

03.03.2013 01:07:38 | Amonasr

kopírování jsem si tu ještě nevšim: kdepak to našel?

04.05.2013 21:38:16 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí