Opravdové přátelství

Opravdové přátelství

Anotace: v téhle úvaze jsem sepsala citáty, které co nejpřesněji vystihují dobré přátele. Sice jsem to nevymyslela já) ty citáty), ale zato z toho vznikl takový menší příběh.

Kdo opustí smutného přítele, není hoden, aby se někdy dělil s jeho radostí. Pravý přítel je ten, který příjde, když všichni odcházejí. Jistého přítele poznáš v nejisté situaci. Přátelství má být nesmrtelné, nepřátelství smrtelné. Přátel si važ, a kdo se osvědčili, ty hákem z oceli si připni k srdci. Není tak těžké za přítele umřít, jako najít takového, aby umírat stálo za to. Štěstí přátele získává, neštěstí prověřuje. Přátelství, které mohlo skončit, nebylo nikdy pravým přátelstvím. Zradí-li Tě někdo, je těžké mu odpustit. Avšak zradí-li Tě nejlepší přítel, odpuštění je téměř nemožné! Přátelství je jak křišťálová číš, jednou ji rozbiješ a nikdy neslepíš. Opravdového přítele poznáš teprve tehdy, když už ti teče do bot a nevíš kudy kam... Přátelé jsou jen ti, kdo udrží vaše tajemství. Jsou ti, kdo vás přijde rozveslit, když jste smutní. Přítel vás má rád a snaží se vám co nejvíct pomoct, když to potřebujete. Neshazuje vás před ostatními. A neopustí vás. Přátelství a láska je skoro to samé, rozdíl je v tom, že přátelství je jen jedno a láska může být bratrská, rodičovská, platonická. Příteli(přítelkyni) můžete říct všechno a pochopí to. Přátelství je prospěšné pro všechny. Opravdový přítel je jen ten, kdo ti nabídne ruku, když to nejvíce potřebuješ, a dotkne se tvého srdce tolik, že jsi za něj schopen i umřít! Kdo má dobrého přítele, nepotřebuje zrcadlo. Člověk by měl mít dostatečně velký hrob na to, aby v něm pohřbil chyby svých přátel. Při navazování přátelství pečlivě přihlížejme k tomu, abychom nezačali milovat člověka, kterého bychom jednou mohli nenávidět. Přátelství končí, když si už lidé nemají co předávat. Ani svůj čas nebo svůj úsměv.
Autor Rhiannon, 14.01.2007
Přečteno 1214x
Tipy 2
Poslední tipující: Gabi
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (4x)

Komentáře

To je pravda. Promiň, Gábi. :(

12.04.2008 13:09:00 | Rhiannon

"Opravdové přátelství je jako světluška - svítí tím víc, čím větší je kolem tma.."

10.04.2008 19:06:00 | Gabi

Mám sbírku citátů, i když neseřazených a ty o přátelství
jsou velice dobré,některé jsem neznal...

11.04.2007 09:54:00 | Bíša

Když sem si tohle přečetla tak mi došlo ,že tím myslíš mě.Ale věř mi že bych ti nikdy vědomě neublížila a pokud sem na tebe někdy řekla něco špatnýho tak se omlouvám.Ale měla bys vědět,že minimálně poslední rok a půl sem o tobě opravdu neřekla nic špatného.Asi mi nevěříš zkuz si to aspoň promyslet.Pokud mi někdy odpustíš, tak mi to řekni... Víš dobře že každý má někdy špatné období a každý má úplně jinou povahu takže pokud se někdy třeba chovám divně tak to není proto, že bych se s tebou nechtěla bavit jen má prostě někdy skoro každý období, kdy je radši sám.

16.01.2007 14:08:00 | Lucy.W

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí