Úvaha- psycho

Úvaha- psycho

Anotace: jedna zapomenutá úvaha z léta...

Nedávno, asi týden zpět jsem se zajímavostí zjistil, že každé vyšetření u psychologa i psychoterapeuta je zpoplatněno a to za předpokladu, že není nařízeno policií čr nebo exekutivou čr, nebo že nejste pedagog. Pro obyčejného člověka je tu možnost bezplatného psychologického vyšetření pouze v případě krizové intervence. Tzn. při neobvyklých životních situacích je možné prostřednictvím vašeho praktického lékaře podat žádost o bezplatné psychologické vyšetření. Této žádosti může a nemusí být vyhověno.

Vyjádření hlavních (zdravotních) pojišťoven je takové, že psychické problémy neohrožují bezprostředně zdraví či život daného člověka. Za prvé mnozí lékaři opravující naše těla potvrdí, že dobrý psychický stav člověka, výrazně podporuje účinek lékařské péče. Za druhé psychické problémy ovlivňují výrazněji naše tělo, než tělesná bolest duši, psycholog pracuje ale na obou procesech, je tedy zjevné, že člověku, kterému nebude umožněno psychologické péče, tak mu psychické problémy zničí minimálně zdraví, nebo mu vezmou i život. Přitom k praktickému lékaři a na pohotovost chodí lidé s každou prkotinou, co si udělají. Kdežto u psychické pomoci je tomu tak, že musíte být úplně na dně nebo být hluboce zamindrákován , aby vůbec uvažovali o tom Vám léčbu zdarma poskytnout.

Na druhou stranu je pochopitelná kritika nápadu zavést bezplatnou psychologickou pomoc. Lidé by chodili při každé změně nálady k psychologovi či psychiatrovi, což by jednak snižovalo jejich schopnost. Nabídkou takové bezplatné pomoci by se ještě více snížily nároky na sociální vazby v rodinách a školách, které jsou určitou formou přizpůsobeny k psychologické ventilaci jednice. Další věcí, zřejmě nejvíce odrazující pojišťovny a státní kasu, je obrovská ekonomická zátěž, která by vznikla při zavedení takové péče.

Na závěr bych rád připomněl, že se jedná pouze o laickou úvahu, protože nejsem ani psycholog ani lékař ani pracovník MFČR ani MZČR.
Autor Dominik Plesr, 26.11.2012
Přečteno 774x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zakomentuju to historicky- přijde mi, že dřív na práci psychologů byli kněží... Nebo nějaký moudrý muž (či žena) někde na samotě. Pak samozřejmě hospoda...

26.11.2012 11:18:20 | ewon

souhlas

26.11.2012 16:08:25 | Nergal

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí