třetí smysl života

třetí smysl života

Anotace: no

Existuje smysl života? Samozřejmě že existuje. Máme ho všichni tam někde hluboko v sobě. Každému co jeho vlastní jest. Dobře, ale co obecný smysl života? Existuje život, aby protože a kvůli něčemu? Ne, to ne. Tak to není. Smysl života neexistuje, ten jeho takzvaný "smysl" mu dáváme teprve my, pozorovatelé. My jako lidé potřebujeme mít v životě řád. Začátek a konec. A také rádi přemýšlíme a když objevíme věci, kterým nerozumíme, náš mozek si k nim vymyslí bajky, pohádky. Zkrátka potřebujeme mít vše pod kontrolou, vědět o všem všechno a pak jsme klidní. Ale život smysl skutečně nemá. Prostě je.
Tím, že žijeme, tím hledáme, a hledáním nacházíme. Nacházením třídíme a katalogizujeme. Tříděním a katalogizováním získáváme svůj krásný pocit kontroly nad životem. Život není proto, aby byl. Život je, protože je.
Smysl života je, že nemá žádný smysl.
Autor NEUROBEAT., 02.01.2013
Přečteno 464x
Tipy 7
Poslední tipující: dead-head, ewon, Trystan ap Tallwch, zamotán v nedospělosti, Sarah
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Hezká úvaha nad dědictvím osvícenství :-)
Ono procesně to hledání smyslu je takový surrealistický vtip - v chaosu se destilují a objeví nějaké souvislosti, které se pojmenují, čímž dojde k vymezení já versus chaos - a ihned se hledá další obecnější smysl a další a další a další... a to pokračuje až do smrti. Výhoda je, že se u toho člověk baví a nemusí myslet na bolestivé věci. Druhá krásná věc je to, že to je přirozená tendence mužského (yangového) myšlení: popisovat (tj. obrazně objevovat a lovit). No a ukončením tohoto vtipu je - jak píšeš - smířit se s tím, že to nevede k cíli. To otvírá dveře k úžasné svobodě, ale problémy začnou hned v počátku v praktickém životě - má cenu usilovat o subjektivně pozitivní věci? Má cenu žít morálně? Má cenu žít? ..atd. atd. A nejdou se dostáváme zpátky k tomu vtipu - začne se přemýšlet nad tím, co je a co není vhodné - takže kam tedy nasměrovat to myšlení ???

04.01.2013 18:00:07 | dead-head

Pravdu díš... 'Smysl' je vynález lidí, věc která je již z definice zcela subjektivní(pro příklad - smysl lampy je pro mě osvětlování místnosti aby umožnila vidění, pro slepce lampa takový smysl nemá)... proto život nemá objektivní smysl. Už samotný termín 'objektivní smysl' je protimluv.

02.01.2013 19:48:50 | Trystan ap Tallwch

já bych spíš řekla žádný určitý smysl.. možná libovolný - kus od kusu, člověk od člověka

02.01.2013 14:39:27 | hanele m.

Toho se týká začátek, Hanče :)

02.01.2013 14:40:47 | NEUROBEAT.

no ale nemožeš tvrdit dvě různý věci naráz! buď začátek nebo konec.. ta poslední věta začátek popírá - a nebo ti z konce uteklo slovo "obecný" :o)

02.01.2013 14:44:02 | hanele m.

Smysl života neexistuje. Život nemá smysl. Ale každý z nás vidí ve svém životě smysl. To se nevylučuje. To je jen o úhlu pohledu. Ale pokračuj, je to přínosné pro takové navrátilce z orloje, jako jsem já :o)

02.01.2013 14:45:28 | NEUROBEAT.

ty hodináři :oD
jak tebe može někdo podezřívat z optimismu, jásavého nadšení nad životem a bezbřehé životní bujarosti, to nepochopím :o)

02.01.2013 14:48:34 | hanele m.

To dělají jen optimisté :D

02.01.2013 14:50:31 | NEUROBEAT.

v tom případě si musím předefinovat význam slova optimista - někde bude chyba

02.01.2013 14:52:31 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí