Učení

Učení

Anotace: Rozdíly mezi učením v životě a ve škole

Lidé se často ptají, jaký je pravý smysl učení.. Jak je možné se učit z maličkostí od lidí, které potkáváme na cestě zvané život..
Každý člověk je jiný a od druhých se učí úplně něco jiného, ale jen málo z nás si to uvědomuje..
Co všechno se dá naučit?
Od spousty lidí jsem se dozvěděla spoustu, i když jsem nechtěla nebo jsem to neočekávala.
Od mámy se toho naučíme spoustu: já jsem se naučila, co je to láska!
Od kamarádů se naučíme pravý smysl přátelství.
Od rodiny se naučíme, že nejsme na světě sami a že rodina je nadevše!
Ale nejvíc se naučíme od lidí, kterým třeba ani nedůvěřujeme.
Já jsem se naučila nejvíc od učitelů a tím nemyslím školské učivo, ale věci, které si ponesu celý život.
Například, že každý má právo říct svůj názor, ale když se nám něco nelíbí, tak máme sedět a „nic neříkat“.. Je to ironické, ale opravdu to tak je, neboť toto jsou názory dvou odlišných učitelů..
Ale co vlastně znamená slovo učit se? Každý to bere jinak, jenže... Pravý smysl těchto slov spočívá v předávání životních zkušeností a dělení se o něco, co jsme ze samotného života pochytili. Na pravý smysl tohoto slova musí přít každý sám.
Je rozdíl mezi tím se učit ve škole a učit se v životě?
Podle mého názoru je.
Ve škole poznáváme věci, které se nám budou hodit do života, které budeme potřebovat v povolání....
V životě se učíme rozpoznat city k sobě, city k ostatním. Osvojujeme si věci, které nám pomohou stát se lepším člověkem, kdežto ve škole se učíme věcem, s kterými budeme dále pracovat..
Když si vezmeme tento rozdíl, tak můžeme pouvažovat o tom, jestli učení ve škole patří k učení v životě. Ale jak?!

Učení v životě určuje to, co z nás bude, ale na to abychom vlastně věděli co jsme, musíme vědět, co nás baví, jaké máme zájmy atd.. Proto, kým budeme, kým jsme, se musíme naučit tím jaký má náš život smysl, jaký chceme, aby měl.. Rozdíly mezi učením v životě a ve škole jsou, ale v souvislosti.. Jaký že je ten rozdíl?
Ve škole se učíme část života, která nás pak vede k tomu, jak se budeme učit celý život, jaké zkušenosti získáme...
Budu jako doktor zachraňovat lidské životy? Bude ze mě umělec a sdělím tak světu svůj pohled na svět? Budu právníkem a obhajovat lidská práva? Tohle všechno dává našemu životu smysl. Tím, že budeme sedět, doma nenajdeme smysl života. Když od nás život nemůže nic čekat, jak můžeme čekat něco od života?
V mém věku si lidé řeknou, neučím se dobře ve škole, nemůže být ze mě právník.. Ale i drobnou prací, poskytováním služeb, pomáháme světu lidí, protože kdyby to nikdo nedělal, svět by neměl řád..
Proto je důležité se učit a mít své cíle a chtít se od života učit!
Pokud si někdo myslí, že už se učil dost, tak připomínám.. "Žádný učený z nebe nespadl." Učíme se každodenně z každodenních chyb a dokud budeme žít, učit se stále budeme.
Autor Kityna, 29.12.2013
Přečteno 363x
Tipy 2
Poslední tipující: jitoush, Bakchus
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí