Esej

Esej

Anotace: Může žít nemorální člověk šťstný život?

Co je to „nemorální člověk“? Člověk, který nedodržuje zásady etiky? Ne… Lidé chápou toto sousloví jako něco, co se nechová tak, jako ostatní lidé chtějí. Neuvědomují si, že to jsou normální lidé. Často jsou odsouváni na okraj společnosti. Ale proč? CO nám udělali tak zlého? To, že se nechovají podle etiky a nedodržují určité zásady, vůbec neznamená, že jsou jiní než my. Mají svoji hlavu, své chování, své myšlení… Takové lidi Bychom měli spíše uctívat, než jim házet klacky pod nohy. Podívejte se na Eminema… Raper, který se nechová podle etiky, který ukazuje lidem pravdu a jde proti proudu. Někteří lidé o něm nemůžou slyšet a někdo, naopak, ho uctívá jako Boha.
A teď k otázce, jestli nemorální lidé mohou vést spokojený život. Jistě, že ano! Vždyť nemorální člověk je pořád jenom člověkem… To jen lidstvo tmu dalo přídavné jméno „nemorální“. Lidé, kteří umí jen jedinou věc… Soudit a odsuzovat podle prvního pohledu… Člověk, aby mohl být spokojený, měl by mít u sebe věci či lidi, které potřebuje. Někomu ke spokojenosti stačí rodina a přátelé… Někdo naopak potřebuje peníze a bohatství. Díky Bohu, nevím, jestli je to výhra, jsem se setkala jak s morálním, tak i s nemorálním člověkem. Tak, jako „morální“ člověk je někdy nespokojen, tak „nemorální“ člověk je taktéž občas nespokojený.
Co takový „nemorální“ člověk potřebuje k spokojenému životu? Nu, není toho vskutku mnoho. Těmto lidem stačí pouze čtyři obyčejné věci: ego, image, arogance a obecenstvo, které nad nimi ohrnuje nos. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že „nemorální“ lidé žijí spokojenější život. Však podívejte se kolem sebe. Jsou lidé ve vašem okolí spokojení? Ne? A žijí „morální“ život? A co vy? Jste spokojení? Takový český raper, uměleckým jménem Řezník, nežije vůbec podle etiky, ba přímo jde proti ní, a jak je spokojený. Má to, co potřebuje: ego, diváky, image a občas nějakou tu aférku s udílením cen Magnesi. Ale pozor! Tak, jako přílišné dodržování etiky škodí lidem, tak taktéž je to i s přehnanou „nemorálností“. Inu, každý člověk žije tak, jak umí…
Autor kacenka, 17.01.2014
Přečteno 504x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka, enigman
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

může...

21.01.2014 15:23:16 | enigman

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí