K mému žebříčku hodnot

K mému žebříčku hodnot

Anotace: můj někdejší domácí úkol do hodiny slohu.. :)

Když se zahledím do žebříčku hodnot, připadá mi téměř jako nadlidský úkol vybrat si jedinou hodnotu, která je pro mě nejdůležitější a ještě horší je to s číslováním těch ostatních podle důležitosti. Úkol splním, ale nepravdivě a ledabyle.
Ať se snažím, jak se snažím, tohle mi prostě nejde. Možná jsem divná, příliš nerozhodná, nebo duševně nevyrovnaná, ale já se na celou věc dívám asi tak, že bych si do pomyslného nákupního košíku přihodila od každého trochu. Jedině tak chci žít. Nepotřebuju extrémy a nechci být neskromná, můj život může být klidně průměrný.
Jen se prostě chci každé ráno probudit v pohodlí, spokojená, s pocitem, že mám ty opravdu nejlepší kamarády na světě, úžasnou rodinu, dostatek zdraví, nějaké to štěstí, bohatství tak akorát, co je k životu potřeba, slávy a moci na chlup přesně kolik si vysloužím, příslib, že zralou lásku pocítím hned, jak sama vyzraju, moudrosti jen do té míry, do které chci být moudrá, možnost vidět den co den krásu života přesně tak moc, jak si zasloužím, šanci přispět svým miniaturním dílkem obyčejného občana k blahu národa a vědomí, že ve světě kolem nás bude tolik míru, kolik bude míru v nás.
A já vím, že přesně tak to vždycky bude. A bude to tak pro každého, kdo bude jednat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, pro každého, kdo se smíří s nedokonalostí okolního světa, ale bude ho vnímat, jako by dokonalý byl, kdo věnuje svůj život něčemu smysluplnému, kdo uzná, že není neomylný, kdo nečeká na pečená holoubátka v ústech se založenýma rukama, kdo chce žít a kdo se nebude ohlížet dozadu ani příliš koukat dopředu, ale žije teď a tady, každou minutou, každou vteřinou.
Autor Monsterka, 10.02.2014
Přečteno 499x
Tipy 11
Poslední tipující: Orist Grey, angellka, enigman, Aaliyan, jitoush, danaska
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Úžasný, jak člověk dokáže asociovat o věcech, o kterých nic neví (to jsou ty o budoucnosti, nebo dokonce pokus o vlastní sebereflexi pomocí vymezení sebe sama žebříčkem hodnot). Otázka je, co napíšeš za 5 let, za 10 let a co se v té výpovědi změní. To by mohlo být zajímavý – to by snad řeklo o tobě víc, než samotná obsahová stránka jednotlivých sdělení.

09.04.2014 10:27:48 | dead-head

Nemyslím si, že jsi svůj úkol splnila ledabyle :) Je to velmi hezká úvaha, nevím proč, ale něčím mi tato myšlenka připomíná Pána Prstenů :) Jen tak dál a můžeš to dotáhnout na úspěšného mistra v úvaze nebo spisovatelku :)

03.03.2014 11:48:46 | Orist Grey

Pána prstenů? Zvláštní :) ..každopádně děkuji :)

03.03.2014 12:46:27 | Monsterka

pečená holoubátka?...to abych vyložil ruce...

11.02.2014 18:57:33 | enigman

..každého věc.

11.02.2014 19:35:54 | Monsterka

...Hezky se to čte....Ji.

10.02.2014 20:26:20 | jitoush

To mě těší :) dík :)

10.02.2014 20:29:28 | Monsterka

Palce nahoru, doufám, že tě ve škole nepodhodnotili, protože je to opravdu zdařilá úvaha a opravdu dobře mířená. Sakryš! Ty děti jsou generaci od generace inteligentnější. :OD Ási už začínám být fakt stará. Mám dva sedmileté kluky, a nevycházím z údivu, když mi cestou do školy, vysvětlují své vlastní teorie o fungování černých a červích děr a volného subprostoru ve vesmíru. K tomu si píšou svůj sešit vlastních autorských vtipů, doplněných vlastnoručními ilustracemi. Začínám mít pocit, že už Vám mladším musíme pomalu, ale jistě vyklidit pole. Ty brďo, toto letí. :ob Přeju hodně štěstí a inspirace do dalšího tvoření. :O)

10.02.2014 08:09:01 | Tichá meluzína

Komentář mě moc potěšil, děkuji :) .Vaši synkové budou asi pěkní vědci :)

10.02.2014 09:15:51 | Monsterka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí