sociální sítě

sociální sítě

Anotace: Co si o tom myslíte vy?

Právě jsem si přečetla obsah facebooku a musím se sama sebe ptát Proč mám pocit jako by jsme všichni zapomněli normálně žít? Přijdeme domů a první co děláme je, že hledáme odreagování nad naprosto nesmyslnými příspěvky na FB. A hlavně proč to tam ty lidi vlastně dávají?
Tak třeba koho zajímá, že nějaká Petra se cítí být smutná? A nebo zamilovaná? Tohle jsou přeci naprosto osobní pocity které alespoň Já chci sdílet jen s mými blízkými přáteli. Kolik lidí máte jako přátelé na FB? A s kolika z nich se stýkáte? Řekli by jste jim to kdyby jste se s nimi potkali? Myslím, že ne. Tak proč to lidi dávají na FB?
Vím, že dnes je jiná doba a přijde mi, že vše je nějaké uspěchané a nedodělané. Dřív člověk nejdříve přemýšlel a pak konal. Dnes je to vše obráceně. Nejdříve konáme a pak myslíme. Nebylo krásně vzít do ruky tužku a papír a psát? Kolik z nás mělo a nebo ještě dnes má deník do kterého psali své pocity a přání? Byl to náš skrytý svět do kterého nikdo nesměl a když, tak jen ty nejbližší. A dnes? Všechno "hodíme na FB" ať to všichni vidí. s kamarády mluvíme jen přes obrazovku a nebo SMS, používáme spoustu zkratek protože čas jsou peníze a to, co napíšou na internetu je svaté. Kam se poděl náš rozum, naše potřeba společnosti a kontaktu s druhými? a kde je naše soukromí?
13-ti letá holka píše o tom jak je svět strašnej a jak jí nikdo nechápe. Fajn. Tímhle jsme si asi prošli všichni, ale neměli jsme potřebu to dávat tak najevo a už vůbec jsme nepsali o smrti. Vždyť život je tak strašně krátký. Spousta lidí se odvolává na utrpení kterým si prošli. Vím co je to opravdu trpět a taky vím, že drogy a nebo alkohol to nezpraví. Pomůžou přátelé. Ale ne takový ty virtuální, ale ti opravdový. Ti, co vás obejmou a řeknou, že vše bude dobrý. Víte, že jsou s vámi. Je spousta možností jak se s nimi spojit.
Neříkám, že internet je špatný a nebo facebook. Jen si myslím, že jsou pocity které tam nepatří. Možná by jsme měli opět najít cestu jeden k druhému. Tím, že jsme neosobní okrádáme sami sebe o to krásné a stávají se z nás loutky bez duše. Člověk je tvor společenský a počítač a sociální sítě nám to nevynahradí. Co takhle udělat den bez sociálních sítí? Kolik lidí by mělo "absťák"?
Autor kokina85, 01.04.2014
Přečteno 420x
Tipy 4
Poslední tipující: dead-head, Robin Marnolli, Aiury
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No proč ne? Je třeba se ten internet naučit používat - buď před ním dáme hlavy do písku, což je typická reakce lidí 50+ nebo jej bezhlavě zakomponujeme do běžného života, což je třeba reakce lidí 15-, nebo začnem přemýšlet, k čemu to informační médium je dobrý. Mimochodem, při aktuální průpravě rodičů, copak asi znamená, když ve 13 se dítě cítí smutně? Budou to řešit? Jak to má jinak dítě sdělit? No holt za zkušenost se platí, platilo a platit bude.

02.04.2014 15:34:24 | dead-head

Ano. Každá věc by se měla používat s rozmyslem. Dnes už nejde před internetem schovávat hlavu do písku.:)Ale měli bychom si uvědomit, že internet není pupek světa a hlavně to není hmotná realita. Kamarádi na FB nám neposkytnou objetí a rameno na které se můžeme vyplakat. A rodiče? Dnes je tak uspěchaná doba, že nemají čas na to aby se zajímali o potřeby svých dětí. Vždyť je přeci jednodušší je nechat se vyzpovídat právě na sociálních sítích. A až když je pozdě si sypat popel na hlavu.:(

02.04.2014 17:59:19 | kokina85

Myslím, že absťák by měli skoro všichni (někreří by byli i překvapeni)
jednoduchost internetu a vymožeností v něm nám dává mnoho možností. Vyžaduje ale o to větší sebeovládání a disciplíně v rozumném užívání, což zvládá asi spíše menšina uživatelů...a potom se dozvíme věci...

01.04.2014 22:50:15 | Robin Marnolli

A to je právě ono. Děláme vše bez rozmyslu a hlavně ať je to pohodlný.

02.04.2014 09:18:54 | kokina85

je to tak, ale každý za to pak nese svou vlastní odpovědnost...

02.04.2014 12:50:17 | Robin Marnolli

A kolik mladých lidí a nebo puberťáků si tu zodpovědnost uvědomuje? Kolik je případů, že někdo zneužije důvěřivost těchto mladých lidí?

02.04.2014 18:01:12 | kokina85

Máš nějaký návrh?
Můj názor je, že toto je odpovědnost rodičů, naučit své děti zodpovědnosti a že každé rozhodnutí má své následky (dobré/špatné) někdy malé jindy velké.
V bibli je jedno moudré přísloví, které říká..."každý, kdo chce stavět věž, ať nejprve spočítá náklady"...obecně, pokud něco plánuji, nebo se o něčem rozhoduji, měl bych už předem přemýšlet nad tím, kolik/co mě to bude stát...
(víc peněz, méně soukromí, ztráta kariéry, přátel, partnera, někdy nic, ale to spíše vzácností, čas, atd...) a zda to chci obětovat/platit.

02.04.2014 19:32:56 | Robin Marnolli

To je pravda. Myslím, že by bylo moudré s dětmi o tomhle mluvit. Snažit se jim to vysvětlit. Myslím, že od rodičů kteří sami nemají ponětí o tom, co je to povinnost a zodpovědnost se nedá očekávat, že to budou učit své děti. Dřív alespoň na nějakých školách byla sexuální výchova a učili nás co je to zodpovědnost. Je pravda, že spousta mladých lidí ví víc než my, ale k čemu to je když jsou vychovávaný v tom, že vše se dá nějak vyřešit? A nejhorší je, když si myslí, že vše vyřeší peníze a postavení rodičů. Nevím. Myslím, že ty hodnoty se nějak vytrácí. To vážení si jeden druhého.:( Už tu není ta komunikace. Chceš něco vědět? Podívej se na internet. Chceš si popovídat? Běž na chat. Chceš si hrát? Tak si pusť hru. Vždyť i v reklamě se malý kluk diví proč musí chodit do školy když na internetu je vše. A to, že tam chodili všichni vynálezci není přeci odpověď. Co odpoví takové dítě? "Jenže tenkrát internet ještě nebyl."
Víš co navrhuju? Víc verbální komunikace s dětmi. Ať je to ze strany rodičů, učitelů a nebo ostatních dětí. Víc porozumění a lásky. Vím, že je to už ohraná píseň, ale možná by to pomohlo. I té víry. Stačí víra v sebe sama. Vážit si sebe i ostatních a nevidět jen to zlé, ale hlavně to dobré.

02.04.2014 21:35:18 | kokina85

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí