Hřbitov labutí

Hřbitov labutí

Anotace: Kdy jsem věřil.

V jednom městě nejmenovaném, tak velkém a přece tak neznámém leží za mohutnými korunami přehlédnutelných stromů

rybník, či jezero snad. Ani kapka vody v něm není. Jeho zrcadlovou hladinu tvoří produky lidských

továren. Oleje, mazy a jiné, kdysi tak užitečné. A přece labutě ve své bezbřehé a hloupě krásné nevědomosti vidí vodu.
Tak krásnou a klidnou. Ale když se jejich bílá těla dotknou oné hladiny.

Už nikdy nevzlétnou.

 

Dotknou se pekla, zhmotněného v odpadu naší vznešené civilizace.
Už nikdy nevzlétnou.

 

Každé peříčko těžkne, oblepeno lesklou černou smrtí.

Už nikdy nevzlétnou.

 

Mávají křídly, řvou a bojují. Tak statečně, než po předlouhých hodinách klesnou tiše ke dnu.

A bez vzduchu nepromění se v prach a nenajdou klidu.

 

Jsou ovšem i ty šťastné, těm osud nadělí ránu z milosti.

Těch ovšem málo je.

 

Už jste někdy viděli umírat labutě?

 

Nejsme labutěmi? Nebo snad olejem?

Autor Tadam, 08.09.2015
Přečteno 408x
Tipy 12
Poslední tipující: Frr, ewon, Aaliyan, Nikita44, VEDz RVAHEs
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To by mohlo být celkem donedávna jezírko u Chařovic, ale jistě se najde i jinde. Hodnotu díla se závažnou tématikou snižuje nadměrný patos, citovečky tam, kde do otřesné skutečnosti je zbytečné cokoli přidávat. Pro mladé by to asi bylo nudné, ale ono to i tak zapadne dřív, než autor vyletí komínem, nebo jen prostě odněkud ze dveří... ale jako ekologická agitka na literárním serveru je to nepřehlédnutelné...

20.09.2015 20:03:32 | aravara

Je to děs ... mám na tohle téma výukový program pro děcka a pokaždé se u něho hrozně rozčílím.

09.09.2015 11:09:57 | Aaliyan

Pravda v krutých rukou lidí...skvěle napsaný ST..kéž by to byla jen fantazie psaná perem přirozeně zemřelé labutě...

09.09.2015 08:58:15 | Nikita44

Jsem už starý Labuťák, a na ten olej jsem si už zvyk. Moje vnoučata to mají horší.

09.09.2015 00:59:38 | VEDz RVAHEs

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí