O nedůležitosti časové

O nedůležitosti časové

Anotace: ...

 https://www.youtube.com/watch?v=U-36aV2OLt4 

 Helene Grimaud - Water (Leoš Janáček)

 

 Ráda poslouchám muziku. Kdybych se narodila na jiné planetě a měla příležitost poslechnout si skladbu ze Země, třeba "Vodu" od Leoše Janáčka,  ovšem která dorazila v omylném záznamu "pozpátku", možná bych při jejím poslechu nevěděla bezpečně určit správné plynutí... snad jedině, že  bych se řídila citem. Mohou být city, emoce univerzální pro celý vesmír?

 

  ~

 

  Již dříve, četla jsem, že pohyb z budoucna je v rámci matematické rovnice možný. Takové úvahy jsou samozřejmě nad moje možnosti. Ale  pokusila jsem se zamyslet jinak, mohu si představovat. Tak třeba touhy, přání, jichž bychom se jednou rádi dotkli, prožili je... Věřím, že je  možné uvažovat a lze souhlasit, vize, které máme, v představách "plynou z různě daleké budoucnosti směrem k nám", jsou motivační a  povzbuzující. Jde  o vzájemné prolínání - ovlivňování času přítomného (minulého) s myšlenou budoucností. Čas je tedy nedůležitý, neboť  provázaný, a nezáleží tolik na směru jeho plynutí. Důležitá je myšlenka a její uskutečňování, které nás k vysněnému cíli (budoucnosti) přibližuje  (sbližuje). Vlastně, nejdůležitějším je život sám, jak žijeme. 

 



 A jen pro zajímavost, tady je příklad, že hudbu lze poslouchat i pozpátku, račí kánon :

 https://www.youtube.com/watch?v=xUHQ2ybTejU

 J.S. Bach - Crab Canon on a Möbius Strip


 Krásné, téměř již podzimní dny :-)


 

 
Autor Helen Zaurak, 20.09.2015
Přečteno 675x
Tipy 23
Poslední tipující: Danger, zelená víla, GiovaniDaVinci, Pamína, Avola, jitoush, enigman, Frr, Amonasr, Jort, ...
ikonkaKomentáře (22)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

čas nezastavíš,buď jsi na něm závislá(my Češi hodně) ,ale když budeš putovat na východ,tak čas už tě tolik nesvazuje.Dík za zastavení a zamyšlení.

01.10.2015 07:21:14 | Danger

Mám velkou radost z Tvého komentáře, zamýšlím se tu nad ním... děkuji Ti! :-))

01.10.2015 20:39:15 | Helen Zaurak

čas je relativní--- a tak si tu hudbu a to třeba pozpátku pořádně zazpívej zatancuj a uvidíš jak ti bude krásně... životu zdar... on se neptá co kde kdy kdo... ty teď... :-)

26.09.2015 03:21:01 | zelená víla

Zelená vílo, ze srdce děkuji za Tvoji zastávku pod mým textem a vlídný komentář, přiznám se, jsem moc překvapená a nesmírně potěšená. Děkuji! :-))

26.09.2015 08:15:06 | Helen Zaurak

Čas neexistuje. ;-) Zajímavý pohled na hudbu.

21.09.2015 17:14:30 | Lighter

Velice děkuji za Tvé zastavení, jsem moc a moc ráda, děkuji, Lightere:-)

21.09.2015 19:42:55 | Helen Zaurak

...Ráda jsem si přečetla Tvůj textík,milá Helen,je mi svým způsobem
blízký směr Tvého uvažování....čas vnímám jako praktickou "pomůcku",
abychom mohli společně fungovat,ale i pojem,který v sobě obsahuje mnoho vrstev.....soustředění se na "přítomnou chvíli",to je v mnohém
osvobozující....záleží na tom,jak uvažujeme o minulosti a budoucnosti,
protože do minulosti se může promítnout krásná vzpomínka,ale i něco
tíživého a budoucnost?Tu tvoříme každým krůčkem tady a teď.A tak se učím
plynout a neupínat se,protože pak snad člověk pozná to své.....Helenko,piš.Ji.
/úsměv/.

20.09.2015 15:08:17 | jitoush

Ano, Jituško, budoucnost tvoříme každým krůčkem teď a tady... tak kupříkladu, já teď odpovídám na spoustu krásných komentářů, a tolik mě těší, že si je v mysli ponechám ještě dlouhou chvíli - stopy Literátů a Literátek ovlivňují můj čas nyní, a i ten, který ještě nenastal, no není to úžasné? :-))

21.09.2015 19:40:58 | Helen Zaurak

čas si vymyslel člověk takže je možné vše...

20.09.2015 14:23:39 | enigman

Mám radost, že jsi četl a zanechal stopu pod mým textem, moc děkuji, Enigmane.
Děkuji :-))

21.09.2015 19:34:22 | Helen Zaurak

vteřinami Věčnosti !..přesýpací hodiny bezčasí s vysypanými zrnky písku jsou
největším darem všech pouští našeho světa... ST :-D

20.09.2015 11:45:51 | Frr

Lepší by byla oáza s velbloudem... :-))
Děkuji pěkně za milé zastavení.

21.09.2015 19:31:14 | Helen Zaurak

lepší by byla..ale žel v oázách, když se svými velbloudy ukájíme žízeň..čas se zase rozuhání jako splašená mrcha :-)))

21.09.2015 23:21:34 | Frr

Čas, hodiny ..., si vymysleli lidé, tak, že v době dinosaurů čas neexistoval, a nebo, že by ano ?.Tvá úvaha je pěkná, a ještě taková malá otázečka, umíš uvařit dobrou svíčkovou ? :-)

20.09.2015 11:05:01 | Jeněcovevzduchukrásného

Jestli umím uvařit dobrou svíčkovou? :-)) Myslím, že vařím docela obstojně, svíčkovou sice ne, ale zato umím výtečně pravou rajskou, a spoustu jiných jídel, dokonce mám specialitku z kuřecích jater - vlastní recept! sama mám v oblibě tvarohovou žemlovku, umím ji tak chutně, že ji chválí víc než dort z cukrárny.
Děkuji za Tvé zastavení, potěšilo mne :-)

21.09.2015 19:28:20 | Helen Zaurak

No, tak to jsi šikulka.Já sním tedy všechno, mimo koprovky, ale dobrou rajskou, nóó, to jo.:-)

22.09.2015 13:27:51 | Jeněcovevzduchukrásného

Předestřela jsi k dalším úvahám podněcující myšlenky. Ano, časoplynutí se dá vnímat všelijak.

20.09.2015 11:00:17 | A42

Děkuji Ti, milá Zdeničko :-)

21.09.2015 19:21:44 | Helen Zaurak

Zajímavé, působivé zamyšlení Helenko.(připomnělo mi to jednu moji báseň, nedávno napsanou, která se tady možná někdy objeví):-D
Myslím, že v životě je nejdůležitější přítomný okamžik, to "právě teď a tady". Není budoucnost tak trochu iluze? Někdy může být všechno trochu jinak...

20.09.2015 09:37:52 | Nikita44

Zajímavou otázku jsi položila, Nikitko. Budu o ní přemýšlet, a rozhodně se těším na Tvé nové dílo :-)
Moc Ti děkuji za milé zastavení pod mým textem. Děkuji :-))

20.09.2015 09:53:23 | Helen Zaurak

Dobre rano, Helen.

To je podle me hodnotna uvaha, kterou jsem potreboval cist.

Dekuji za tu moznost

Martin Kristian

20.09.2015 09:33:32 | kudlankaW

Moc Ti děkuji, Martině Kristiane, za ranní pozdravení a především za radost, že jsem svoji úvahu nevkládala snad nadarmo. Těší mne, pokud Tě myšlenkově povzbudila, mám velkou radost :-)
Hezký den.

20.09.2015 09:50:44 | Helen Zaurak

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí