Je vůbec dobré míti někdy strach?

Je vůbec dobré míti někdy strach?

Anotace: Zamýšlí se básník Karel

Sbírka: Úvahy a definice

Hned na začátku se ptám: je vůbec dobré míti někdy strach?
Já si myslím že ano. Je strach který jde překonat hned např. strach ze zubaře.
Ale pak je tu strach který vás kolikrát může uchránit před nebezpečím.
Podívejme se nyní na některé body při kterých je strach opravdu na místě.

Strach z ďábla:
Když se řekne ďábel každého křesťana zamrazí. A je taky proč. Ďábel je totiž velmi zlý. Ďábel může za to že se lidi vraždí navzájem. To ďábel může za to že jsou války. Ale pokud víme jak na něj tak nám ďábel nemůže ublížit ani nás pokoušet. Ale musíme věřit v Boha a jeho syna našeho Pána Ježíše Krista.

Strach z války:
Jak už jsem řekl to ďábel může za to že jsou války. Tudíž strach z války je též na místě. A v dnešní době obzvlášť. Vždyť je na světě tolik jaderných zbraní že by zemi rozbily několikrát za sebou.

Strach z kartářů a věštců:
Též je na místě strach z kartářů a věštců. Není málo případů kdy kartář nebo věštec vyvěštil někomu smrt a ono se to vyplnilo? Jsou známy i 2 případy kdy kartář dostal někoho do vězení za něco co ten člověk neudělal. Dokonce je znám případ kdy kartářka udělala z jedné matky blázna a byly jí odebrány děti.

Strach z náboženského fanatismu:
Na místě je dokonce i strach z náboženského fanatismu. Podívejme se třeba na Islámský stát. To je takový příklad náboženského fanatismu. Ale pozor; náboženští fanatici se dají i dnes najít i mezi křesťany.
A to i mezi jednotlivci. Ti pak taky nahánějí strach.Takový člověk ale pak může časem být nebezpečný nejen svému okolí ale i sám sobě.
Vyprávěl mi jeden kněz že k němu do kostela chodil jeden člověk který měl pořád Bůh tohleto Bůh támhleto až se prý z toho zbláznil.
Jak mi ten kněz řekl "věřit ano ale nepřehánět".

Strach ze zlých duchů a démonů:
Jak už jsem řekl na začátku ďábel je velmi zlý. Ale ne jen ďábel nám může ublížit. I takový zlý duch či démon nám může ošklivě ublížit.
Ale i tady platí že když věříme v Boha tak na nás démon nemůže.

Tady vidíte že mít strach je opravdu někdy na místě.

To je pro dnešek všechno.
Příští úvaha bude na téma Pes nejlepší přítel člověka
Nyní se s vámi loučím a přeji vám v ten dnešní den i ve dnech následujících aby jste prožívali co nejméně strachu.
Autor Básník Karel, 10.11.2016
Přečteno 582x
Tipy 6
Poslední tipující: mkinka, Jeněcovevzduchukrásného, ewon, Iva Husárková
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

nie je ten diabol človek sám?

13.11.2016 11:17:38 | faraym

https://www.youtube.com/watch?v=4cXt_3zZBKE

11.11.2016 10:46:43 | Tvořilka Lenka

Ale my bychom se neměli strachovati, vždyť, pohleď:
https://www.youtube.com/watch?v=hHqc9IbiPg8

11.11.2016 10:40:59 | Tvořilka Lenka

Ta úvaha se mi silně zalíbila.
Jsem Ti za ni nesmírně vděčná, Karlíčku .. :-)

11.11.2016 10:27:16 | Tvořilka Lenka

Tohle žádná humorná provokace není. To je vážná věc.

10.11.2016 16:33:42 | Básník Karel

přijde mi to jako humorná provokace. Ale mám strach, že jsem se netrefil.

10.11.2016 10:00:13 | ewon

To ano. Strach je opravdu užitečný.

10.11.2016 05:25:25 | Básník Karel

Není.Strach pochází od toho zlého.

11.11.2016 12:39:18 | Tvořilka Lenka

Můj dnešní strach je zcela na místě - že su tak líná, že se nepřinutím pracovat a místo toho budu švenkovat na Liter, strach je drzej, dloubá do žeber kostnatým ukazovákem, ale díky za něj a ještě mě napad režisér Strach a jeho pohádka (pokud je jeho) o princezně Zubejdě. Takže strach ANO, je užitečný a nutný. :-))

10.11.2016 05:21:10 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí