Z metra do šachty

Z metra do šachty

Anotace: Neodevzdaná, mírně upravená slohová práce na podnět fiktivního příběhu.

Již od sedmdesátých let je metro klíčový dopravní systém v Praze. Síť podzemních kolejí protkaná podzemím Prahy usnadňuje cestu za prací či zábavou tisícům lidí. Ale ne vždy se jedná pohodlný a bezpečný dopravní prostředek.

Po internetu již několik dní koluje záznam z průmyslové kamery stanice metra Anděl. Jedno z videí již překonalo hranici pětiset tisíc zhlédnutí a ze stanice udělalo rázem jedno z nejznámějších míst českého internetu v zahraničí. Ne však pro své architektonické prvky ranného socialismu ale díky nevšední odvaze, přesněji totálnímu šílenství jednoho českého spoluobčana.

V úvodu záznamu je k vidění běžný ruch stanice metra. Po chvíli však mladík ve tmavé mikině vběhne k právě přijíždějící soupravě metra a vměsná se do úzké soutěsky dvou souprav. Po chvíli metro odjíždí i s novým, "pasažérem". Jeho další osud je neznámý, zahalen ve spekulacích. Objevuje se i verze, že "vystoupil" na některé stanici a ještě téhož dne se promenádoval na zábradlí Čechova mostu směrem na letnou. Nejspíš to nebylo poprvé a ani naposledy co překročil hranici mezi odvahou a šílenstvím.

Nabízí se otázka, byl to statečný čin? Mnoho lidí se pohybuje na hraně mezi životem a smrtí a to denně. Mohu jmenovat hasiče, policisty ale třeba i takového horníka. Ani dnešní doba pokroku nedokáže zabránit přírodě v rozmanitosti a štoly se mohou nepředvídatelně zavalit. Ohrozit svůj život pro zaopatření sebe a své rodiny snad lze považovat více za hrdinství, než šílenost. Jako řešení se nabízí posílat hazardující recividisty fárat do dolů. Ušetřilo by se na výrobě a takový důl Paskov by se nemusel zavírat za necelé dva měsíce. Ale to už je jiný příběh.
Autor Ejgo, 17.01.2017
Přečteno 631x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí