Vědecká přednáška

Vědecká přednáška

Anotace: Pojednání o vztahu mezi povahou a jménem osoby.



Tak a je to tady. Moc jsem se tomu bránil, protože nejsem žádný vědec, ale prostě jsem už takový. Když něco zjistím a vidím, že tak jasnou věc doposud nikdo neanalizoval (fuj to je slovo), mám prostě nutkání to zkoumat sám.


Tak pardon, to byla hrubka. A nebo to hrubka nebyla? To by potom mé vyprávění mělo ještě hlubší smysl, než jsem původně zamýšlel. Ne, tak to já pevně doufám, že naši světoví vědci věci analyzují jen s tvrdým ypsilonem! Protože, pokud by ty složité úkoly zpracovávali s měkkým ypsilonem, je to konec naší galaxie. Jo a za tu hrubku se vám omlouvám. Teď nemyslím to fuj slovo nahoře, ale nějakou jinou hrubku , třeba v někde dole.


Já vím, že k výzkumům nemám patřičná oprávnění, tituly a ani granty, ale víte co mi nabídl vyhledávač Google, když jsem se ho ptal? Na otázku, jaká je souvislost mezi jménem a povahou osoby, se mi mezi reklamami na výrobky, zobrazil odkaz na článek v časopisu Blesk, konkrétně článek pro muže: "Podle numerologie ovlivňuje jméno vašeho miminka i jeho povahu..."

A pak blablabla, nekonkrétní argumenty, snad aby odradil opilé tatínky prosazovat v porodnicích nelogicky exotická jména dětí. A možná také z části proto, že maminky jsou po porodu unavené a duševně naladěné na světový mír a mohly by svým rozradostěným samečkům lecos odkývat. Prostě, časopis Blesk není vědecký časopis. I když možná existuje malá skupina lidí co si myslí opak. Doufám, že malá, ale podle toho jaký mají tyto noviny náklad, si tím nejsem moc jistý...


Myslím, že už tuším o čem chci teď mluvit. Ano taky si tak nějak empiricky myslím, že jméno, které novorozenec dostane, ovlivní nejméně z 50% jeho další život. A jsou pro to i důkazy!

Můžu vás teď okamžitě zahrnout statistikou, kterou jsem získal z různých veřejně dostupných zdrojů, abych vám dokázal, že třeba osoba pokřtěná Josef pracuje nejčastěji v autodopravě, řemeslné výrobě, nebo v umění . Je hloubavé až umělecké povahy, bez větších ambicí a konfliktů s okolím. Vyhledávaná a oblíbená pro spolehlivost, bez postraních úmyslů.


Občas se toto jméno vyskytne i mezi význačnými osobnostmi, nebo panovníky, ale většinou jde o zvláštní vyjimky, které jen potvrzují pravidlo. Jako třeba, když vysejete na záhonek červené ředkvičky a sem tam pak vyroste i nějaká bílá. Jo a abych nezapoměl, Stalin není Josef, ale Josif.

To samé Marie a hrozně mě i překvapilo, že Josef i Marie jsou stále na prvních místech v četnosti jmen v naší republice. Asi mají tedy i tuhý kořínek.

Tak například mezi naše významné osobnosti patří i 400 Josefů a (podržte se) 950 Marií. A dohromady těchto lidí podniká přes dvacetdva tisíc!


Zkusil jsem takhle prozkoumat i nějaká modernější jména, která se často dávají dnes. Tak třeba Andrea. Třitisíce třista žen tohoto jména podniká, každá druhá je těhotná a každá třetí v exekuci. No a co se týká třeba pánů, teď třeba plácnu "Dežo", tak těch má živnostenský list 28 kousků a z toho exekuci 15. Je to všechno šílený nepoměr, když si uvědomíme, že Dežo s Andreou svých pět dětí pojmenují zase tak nějak podobně a tím jim předurčí jejich plytký osud.


Jen v Praze je 10 chirurgů Josefů a 2 Marie, taktéž chirurgyně (chirurgičky?). Já vím, že se tohle asi vůbec neskloňuje, ale omluva už byla ne?

Andera s Dežou v tomto oboru zastoupeni nejsou. To, ale neznamená, že by v Praze vůbec nebyli. Není jich tam málo, ale pracují v jiných oborech, které jim jsou bližší. Koneckonců, virtuální sex a pořádně se vyspat po Rohypnolu obohatí nejednoho turistu. Že se příště Praze vyhnou obloukem třeba až přes Thajsko, je zase už jiný soudek.


Suma sumárum, zatím to s tím naším národem není tak zlé, ale brzy bude. Jediné co nám může pomoci, je mít každý minimálně dvě děti a pojmenovat je Josef a Marie. Samozřejmě kdyby to byli dva kluci, tak toho druhého ne Marie, ale třeba Antonín. Ten je na tom taky dobře a na všech frontách.


Takže..., nějaké dotazy? Ne, nejsem Josef, ale Dežo taky ne... Tak to vám nepovím... Nejvyší dosažené vzdělání? University of Cambridge. Diplom? Ano na profilu Facebooku.


Z jakých zdrojů čerpám informace? Internet+vyhledávač Google+překladač. Kdo tohle neumí samostatně používat, nemá na přednášce co dělat! Rasista? Jestli si myslíte, že použitím a analýzou veřejně dostupných statistických informací se dopuštím rasismu, tak mě žalujte.

Doufám, že zítra budu na první stránce časopisu Blesk.

Autor Petrlesna, 21.06.2017
Přečteno 476x
Tipy 3
Poslední tipující: Morgenstern II., renales
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Petře. Tvůj jemný humor mě neskonale baví a tahle tvá neskutečná analýza jmen je bravurní. Vzhledem k tomu, že nejsem ani Josef ani Máňa, tak už se ani nedivím, že jsem tam, kde jsem. A že nejsem ani Dežo, za to mohu Bohu jen poděkovat. ;o)
No a Blesk opravdu není vědecký časopis, to je životní styl.:-)))

22.06.2017 00:53:10 | Koblížek

Děkuji Koblížku. Od tebe to těší dvojnásob.

22.06.2017 19:37:34 | Petrlesna

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí