SMUTNÉ PROZŘENÍ - DOBŘE UŽ BYLO

SMUTNÉ PROZŘENÍ - DOBŘE UŽ BYLO

Anotace: Žije se vám zoufale? Nejste sami :( .

Chci moc poděkovat komunistům za to, že jsem mohla žít v socialismu.

Směla jsem žít jako člověk, v bezpečí a bezplatném zajištění všech mých hlavních potřeb - zdravotnictví, školství, sport...

Nemusela jsem se bát, že mě vyhodí z práce, že mě za dluhy vyhodí z bytu na ulici, že budu bezzubá, protože bych neměla peníze na zubaře, že mě odmítnou ve zdravotnictví léčit, protože bych na to také neměla peníze a tak bych pomalu v bolestech umírala, jako je to běžné teď.

Vše bylo státu - tedy naše - lidu a i když jsme mnoho z nás neměli mnoho peněz - mohli jsme v klidu žít.

Není nad pocit jistoty.

Mladý člověk bez zkušeností je hloupý a lehce se dal zmanipulovat našimi budoucími vrahy, že by mohlo být ještě lépe, když zrušíme socialismus a nastavíme vysněnou demokracii, ve které nám budou létat pečení holuby do úst, konečně se pro nás otevřou hranice do západních států a my budeme moci jezdit na dovolené k mořím, místo do našich nádherných, nyní soukromníky zdevastovaných, přírodních míst.

Nu nyní je nás většina ráda, že může bydlet v bytě a ne pod mostem, že má chleba namazaný Herou a podobnými náhražkami másla, neboť máslo již stojí, jako za socialismu stálo kilo vepřového masa.

Prostě jsme se ocitli v DEMO-demokracii, kde vzkvétá kriminalita, slušní lidé strádají, vyčůraní a nepřizpůsobiví si užívají na soc. dávkách (makat přeci nebudou, když nemusí), raketově roste závist, ze které se rodí nenávist, každý pátý člověk se léčí na psychiatrii a o počtu sebevražd nám nikdo neřekne, to je tajné.
Dodatek - nebyla jsem ani v pionýru, natož v KSČM, abyste si někdo nemyslel, že si tady stěžuje bývalý "bolševik."

A představte si, že mě za odmítnutí vstupu do pionýra, komouši ani nezavřeli.

A ke komunistům: "Udělali jste velkou chybu, že jste neotevřeli hranice a nenechali nás uvidět, jak vypadá demokapitalismus v reálu.
Jak se po ulicích válí bezdomovci a žebrají chudáci. Byla by to pro nás výstraha a ponaučení, abychom nevěřili nějakým ráčkujícím ožralům.
Autor vandule, 20.12.2017
Přečteno 653x
Tipy 3
Poslední tipující: mkinka, Lighter
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nu a v roce 2022 již máme obavu, aby nezačala III.sv. válka. :(

29.12.2022 12:50:26 | vandule

V pohodě, s Jevevzduchu máme tyhle obavy zhruba od roku 2009. :-)
(najednou z těch uprchlíků takovej strach nejde?) :-) (asi bych to neměl brát tak lehkovážně)

19.01.2023 00:14:44 | ewon

Já mohu srovnávat a o to je stav po Hadrovce pro mě děsivější. Kdo nemůže srovnávat tomu nemohu nic jiného, než závidět, že se netrápí a věří, že je lépe.

02.04.2023 19:53:40 | vandule

Tohle celé je zase na dlouhou debatu. Když to řeknu v hodně obecné rovině, tak bych byl v podstatě pro jakéhosi „kočkopsa“ minulého a nynějšího jsoucna. Ne všechno, co bylo, bylo špatné a ne všechno, co je dnes, je pozitivní.

Já nevím – u nás stávala na náměstí bronzová socha Lenina. Jasně, symbol totality, a tak dále, a tak dále. Ale řemeslně to bylo dílo, kde autor musel předvést nějaký kumšt; dnes tam stojí jakási amorfní barevná (pozor, to není myšleno jako rasismus – musím to sem napsat, protože dnešní doba je ohledně výkladu textu poněkud nejistá) hromada pokrouceného kovu, o níž při napnutí veškeré své vůle a chabého intelektu nejsem schopen říci nic jiného, než že jde o částečně zoxidované železo a že autor toho díla byl dost možná pod vlivem nějakých derivátů kyseliny lysergové. Holt nejsem umělec, nevystudoval jsem to a moje subjektivno je nejspíše natrvalo zmrzačené osmnácti lety života v totalitním režimu. Podstata tohoto umění mi uniká a raději bych tam viděl tu sochu – ale kvůli té práci, ne kvůli politice, tu vezmi čert. Ale stojí tam, tak ať tam stojí, nikdo mě nenutí se na to koukat.

Dělá se mi ale zle z toho, když z galerie odnášejí obrazy, protože někomu nejsou po chuti ( třeba Waterhouseho obraz Hylas a nymfy v Manchesteru, nádherný obraz, aspoň podle mě); v Piešťanech to odnesly obrazy Načeradského (ne, mně se ty jeho obrazy fakt nelíbily, ale to je čistě můj subjektivní názor i problém). Která další díla budou následovat? Picassův Chlapec s dýmkou, protože jde o propagaci tabákových výrobků? Boticelliho Zrození Venuše nebo Michelangelovo Stvoření Adama, protože by mohlo jít o nějakou sexualitu? Tohle je třeba podle mě cenzura, i když se tvrdí, že není.

05.03.2018 10:09:26 | paulmatthiole

Tak vidíš, že totalita se pěstuje v každém systému, jen v socialismu nebyla tak blbá. Co se týkalo umění, stopro bylo vážené. Dnes se už zdárně protikuřáckým zákonem likvidují hospody, jediné společenské místo pro příznivce pivka a mariáše. Co by tak asi za tím mohlo být? Byznys pro pár bezohledných pracháčů, kteří by si restaurační zřízení chtěli vzít pod své pazoury nebo zamezení sdružování lidí? Myslím, že obojí. Je mi ze všeho na nic. Budoucnost mladé generace vidím hodně černě. Je lehce manipulovatelná a bez jakýchkoliv zkušeností, tak sedne na lep kdykoliv.

17.03.2018 09:46:39 | vandule

Asi nemůžu než zeptat: a kdo ti v současném systému přijde jako nejblíže tomu být volitelný? KSČM?

01.01.2018 13:55:48 | ewon

No volila jsem SPD. V prvé řadě je dnes nutné zabránit invazi Slimáků do naší zemičky. Co dál? Není asi cesty zpět k lidskému žití, nevidím to. Asi se toho již nedožiju, ale moc to přeji našim dětem a vnukům. ♥

10.01.2018 10:52:00 | vandule

já SPD vůbec nemusím... a teď jsem náhodou objevil tohle:

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/218452801240002/

Tím nechci říct, že jiné strany nemůžou mít podobné případy.

16.01.2018 13:07:18 | ewon

Takových výpotků bude ještě víc. Stará struktura v PS a senátu si nenechá jen tak zrušit přívod slušných sum penízek. Já SPD volila a to poprvé po Hadrovce jinou stranu, než KSČM. Tam mi strašně vadí Dolejš, debil všech debilů. Chtěla bych zpátky socialismus pro naše potomky, aby mohli žít v míru a pohodě, jako jsme žili my. A to jsem odmítla vstup do pionýru a nikdy v KSČ nebyla členem. Nikdo mi za to nikdy nic neudělal ani mé rodině. Není nad to moci porovnávat a to já mohu :(

04.03.2018 10:55:28 | vandule

Jo i ne. :-)
Socialismus tak jak byl někomu určitě vyhovoval, někomu méně. V současnosti se zdůrazňují jeho špatné stránky, např. politické procesy 50. let. Kontrola myšlení. Nesvoboda projevu. Mohla bys za socialismu kritizovat veřejně systém, jak to děláš teď?
Na druhou stranu teď můžeš kritizovat, psát... ale koho to zajímá? Kapitalismus vyrábí nespokojenou individualitu.
Když nebudu hledět na utopické vize typu za 50 let. Tak je podle mě podstatné, aby spolu lidi víc mluvili... třeba i o politice a snažili se sobě pomáhat. Pokud budou umět spolupracovat, je šance, že si zvolí vedení, z kterého jim nebude špatně.

Bohužel situace se mi zdá někdy spíš taková, že (volně mystifikuji) 1/3 národa jsou volby úplně ukradené. Další třetina chce X a další třetina hlavně nechce X. (Teď narážím na prezidenta). Volby do sněmovny jsou o mnoho komplikovanější.

Tj. spor může být třeba v tom (beru tvůj příklad): ty bys socialismus tak jak byl brala všema deseti. A jiní lidé (včetně mě) by ho všema deseti odmítali. Jak dosáhnout shody? (paradoxní na tom je, že levicově zaměřený jsem, ale rozhodně ne k tomu, co bylo--- to se tak či tak už stejně nemůže vrátit, tak jak to bylo.)

Za strašnej průser týhle doby považuju zadlužení lidí. Čet jsem, že jde o milion lidí... Kdo za to může? Všechno může jít legální cestou. Půjčím si na dárky... pak si půjčim na splácení...Pak jsem v prdeli.
(asi (neznám tu situaci dopodrobna) za to může následující: chamtivost lidí, resp. neschopnost odhadnout vlastní možnosti, to, že dneska práci mám a zítra jí mít nemusím (což vůbec nemusí být moje chyba) a pak systém kdy na chudobě může někdo vydělat... tím má zájem, aby se šířila... Zbytek populace? Je rád, že se ho to NETÝKÁ.) Sám za sebe, myslel jsem, že číslo je kolem sto tisíc. Ne každý desátý...

Chápu i že tihle lidi by si přáli socialismus všema deseti, protože svoboda cestovat jim je stejně úplně na nic, stejně jako svoboda si stěžovat...

05.03.2018 08:21:03 | ewon

Souhlasím s Tebou.

17.01.2023 17:52:48 | vandule

No Ewone, ti starší lidé byli zvyklí na lidské zřízení, ve kterém nikoho za dluhy nevyhazovalo z bytů na ulici, tak ti prostě demokapitalismu nerozumí a těžce si naběhli na návrhy půjček od "hodných" institucí, kteří jim nepoví, že v případě nemožnosti splácení na ně pošlou exekutory, kteří je vyhodí z bytu.. Pak je tady cíleně malipuovaná mladá generace, začíná to již mnoha lžemi o socialismu ve školách a bohužel je ještě v naivitě podporují rodiče, kteří jim svými podporami kopou hrob, neboť oni si myslí, že v té zajištěné pohodě budou do smrti. Když se mají postavit na vlastní nohy, mnoho z nich to nezvládne a začnou se živit kriminální činností. Představ si vedení státu, jako vedení rodiny. A zamysli se, jak by to vypadalo, kdyby se v rodině mohli její členové chovat tak, jak se chovají lidé ve státu s bezohledným systémem..

11.03.2018 14:28:28 | vandule

srovnávat rodinu a stát je poněkud zcestné... Nicméně mě v tomto duchu napadlo něco v tom smyslu, že socialistická vláda je rodina s malými dětmi. To můžeš, to nemůžeš, postarám se. Současná vláda je rodina s velkými dětmi, zařiď se jak chceš. Dělej si co chceš. (samozřejmě, tohle by asi žádný rodič neřek...)
Jsem si nakonec řek (nejspíš to samozřejmě nikdy neudělám), jak by vypadala společnost teď kdyby se zaved socialismus. Bude to neskutečně naivní a vtipné.

16.03.2018 09:28:20 | ewon

Proto si mladí dělají, co chtějí, kriminalita vzrostla, zabíjejí i vlastní rodiče, fetování je dnes běžné a dětem se tím vymývají mozky. Rodiče, hodně z nich, jsou hloupí a podporují své dětičky dokud to jde a když už to nejde, jsou jejich otroci. Já chlapečka, kterému se nechtělo makat a myslel si, že se bude život drobnými krádežemi, vykopla z domu a nechci o něm ani slyšet. Stačil mi jeden soud za samoobsluhu a pár předvolání na policii. Tak asi takto. A neumět si představit stát, jako rodinu je nedostatek myšlení. zatím to zvládlo mnoho lidí ;)

17.03.2018 09:38:25 | vandule

ve svý podstatě je to smutný... Já volil Piráty.

13.01.2018 09:17:03 | ewon

Bohužel to není ta správná volba :( Piráty fifancuje Soroš a už je to známé hodně dlouho :(

04.03.2018 10:49:28 | vandule

upřímně, nevím, kdo je platí.
Zdroj té zprávy?

našel jsem jen toto:
https://www.denik.cz/z_domova/financovani-kampani-nejpruhlednejsi-jsou-zeleni-a-pirati-nejmene-spo-20171012.html

https://wiki.pirati.cz/fo/seznam_uctu

možná lepší je toto:
https://wiki.pirati.cz/fo/hospodareni2018/start

dále např. :
https://wiki.pirati.cz/fo/hospodareni2018/rozpocty/strana/start

05.03.2018 08:00:58 | ewon

Tak co Ewone, ještě fandíš Pirátům? Zdravím, dlouho jsem tady nebyla.

17.01.2023 17:56:43 | vandule

Více méně jo. Jen o nich nic neslyším. Všechnu pozornost na sebe berou jiný jedinci. ;-)

19.01.2023 00:13:03 | ewon

Ahojky Ewone, zdravím. Tak co? Jak vidíš nyní budoucnost naší zemičky? Kluci opět budou předvoláváni na vojnu, zdravotnictví je pro nás téměř v zadeli, nebude pomalu na důchody, pomalu, ale cílevědomě nás připravují o hotovost a přikazují zakládat v bankách účty. Pro SVJ nařídili datové schránky, aby měli přehled o hospodaření soukromních osob. Já si SVJ tedy musela zrušit, i když jsem podnikání měla uzavřené do roku 2030 a přesto mě otravovali. Je toho víc, ale to bych musela psát ještě aspoň hodinu :( Jak to vidíš Ty?

02.04.2023 20:13:44 | vandule

Dobu socialismu jsem zažila jako dítě školou povinné, takže se mi vlastně docela pohodlně žilo. Všichni jsme byli ve třídě stejní, ničím jsme se nelišili. To mají asi současné děti mnohem složitější, protože se musí porovnávat s těmi co mají a s těmi co ne. Ale je to v nás....Protože v sousedních zemích socialismus nebyl, ale kapitalismus a přitom lidé tam žijí jinak a možná i víc svobodně. Jestli to spíše nebude v české švejkovské povaze.

20.12.2017 18:08:43 | Šípková Růženka

I ve vězení má člověk pocit jistoty.
Za mě NE. Volím svobodu myšlení.

20.12.2017 15:28:25 | Clairvoyant

Nu to asi ano, ale já myslím slušné lidi, ne kriminálníky.

20.12.2017 16:33:18 | vandule

No nejhorší podle mě je, že čím hůře je slušnému člověku v poHadrové ekonomice, tím více stoupá kriminalita, beznaděj, závist a nenávist. V takové době se může dařit jen lidem bezohledný nebo zoufalým.

20.12.2017 15:20:18 | vandule

Ne že bych se vším souhlasil, je to klasická nostalgie po "starých dobrých časech". Zažil jsem tu dobu, v mnoha věcech byla lepší, v mnoha horší než dnešní doba. Proto máme tak divné pocity, když po nás chtějí mladí, co nemají srovnání, protože to nezažili, aby jsme něco hodnotili. Není horší a lepší doba, ale lepší a horší lidi, co v ní žijí. Každý s tím má jinou osobní zkušenost. :-)

20.12.2017 14:40:25 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí