... Homo proponit, deus disponit.

... Homo proponit, deus disponit.

Anotace: ... je to jen pokus .. nevím kdy to smažu ... (napsáno 20.8.2018)

 

Jest zločinem chtíti milovati ženu vroucně a celým srdcem? Prahnouti po jejím milém úsměvu a vlídném slovu? Cožpak jest to přepych dnešní doby, dnešních dní? Dnes povětšinou se nenosí cnosti jakými jsou čest, věrnost, oddanost a v neposlední řadě dodržení slibu. Připadám si jako ztracený v této době, v tomto čase. A nalézti pochopení jest den ode dne těžší a těžší. Přec ale doufám v naději, v zázrak, neb horší než býti nemilován, jest nemilovati. V nitru si chráním poslední malý plamínek naděje, by mi jej nic nezhasilo. Neboť byl by to již holý konec. Obdivuji se šťastným párům v mém okolí. Pravím si mnohdy, kde dlí žena mého srdce .. Zda-li jsem ji nepropásl .. Zda-li jest žena, kterážto by chtěla muže ... ač má svých chyb, tak srdce v hrudi mu bije ryzí a se ctí. Unaven se lopotím na své cestě života, v dáli vyhlížím .. kde mešká má milá, v oči slunce nad západem pálí ... prach z cest v plicích dusí, dráždí, řeže ... však oddaně jdu Ti vstříc ... Tvému milému pohledu ... jenž zchladí mé tělo vyprahlé, jako tůňka v lese .. jenž osvěží mne jak šťáva z hroznů .. Pohled, jenž ovine mne zájmem svým .. péčí svou ... vklíněn v jeho zraky bych tak mohl spočinouti na konci své poutě života s pocitem, že jsem nalezl to .. pro co jsem se narodil a po čem jsem od narození dychtil .. nerci-li po čem jsem žíznil .. Poezií své srdce hojím ... rány ošetřuji .. bolest vypisuji ... Dny jsou v nichž se se samotou smiřuji, by jsem se tak na ni mohl připraviti .. a nebyl jí zaskočen ...

 

... toť mé myšlenky skromné ...

 

https://youtu.be/KLeiK0whCdY

 

 
Autor Jean-Paul Simon, 20.08.2018
Přečteno 624x
Tipy 15
Poslední tipující: Majda, zdenka, Janna, Malá mořská víla, Lighter, ARTeFakty X. Múzy, jitoush, kdotoví, danaska
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

vždy mne potěší ryzost ... úsměv.z.

25.08.2019 01:31:25 | zdenka

Milá Zdeni,

moc Ti děkuji za Tvůj milý komentář a vlídné hodnocení. Velmi si jej vážím a moc pro mne znamená. Jsem rád, že jsem Tě mohl svojí tvorbou alespoň trošku potěšit a zpříjemnit Ti tak den. Užívej, prosím, klidu, který nám přináší neděle a relaxuj.

Se srdečným pozdravem Jean-Paul S. ;-)

25.08.2019 07:39:40 | Jean-Paul Simon

Milovat vroucně se mi nikdy nevyplatilo, bohužel. A na hodné romantické lidi se nalepí ty největší svině, takže hledej. :D Hodných žen je dost, jen abys na ni natrefil. Jeden můj kamarád je taková romantická duše a musel si projít těmi sviněmi, než natrefil na současnou manželku a už čekají dítě, takže nevzdávat...

19.05.2019 00:17:28 | Isabella Monvoisin

Ahoj, děkuji Ti za Tvůj velmi podnětný komentář. Avšak zklamu Tě. Já už přestal hledat. Bylo toho na mně za ty roky už prostě moc a nestálo a nestojí mi to za to. :-) Takže se zaměřuji na realizování se v pracovní rovině. A když už ženu, tak jen kamarádku čistě na popovídání si a nic víc. A taky je dost relativní pojem „normální žena“. Každý v tom vidí něco jiného ...

19.05.2019 08:50:12 | Jean-Paul Simon

Tohle mě chytilo za srdce...Nádherně napsané...

07.02.2019 15:45:59 | Janna

Děkuji Ti, Jani, za tak krásná slova. Já jsem si jen jedno odpoledne vypsal duši a srdce. Říkal jsem si, že se tomu lidé spíše jen zasmějí, že je to naivní .. atd. Proto jsem taky napsal, že je to jen pokus. Měl bych mít ještě dvě hodně staré úvahy .. cca 3 až 4 roky. Uvidíme .. možná je sem někdy dám ...

08.02.2019 11:44:54 | Jean-Paul Simon

Jest jazyk ten prastarý
jak ryzost srdce bytí
jest cit upřímnosti pln
jak studna přehluboká touhy
ST:)

08.09.2018 21:03:42 | Malá mořská víla

Tak jest, jak pravíš, milá vílo. Jest krásné vyjevit city, touhy a přání, jež dlí hluboko v nitru mé duše, mého srdce. Vyjevit je bez obav z nepochopení. Avšak vždy váhám, zdráhám se, zda-li mám danou báseň vložit na Liter. Obdivuji se v tomto směru Janu Skácelovi, neb i já se snažím byti básníkem ticha a pokory. Pakliže se mohu vůbec označovat za básníka.

Tvá poezie je velmi milá a jemná. ;-)

08.09.2018 21:27:47 | Jean-Paul Simon

Proto jsi Liter našel :)
Děkuji :)

12.09.2018 06:02:15 | Malá mořská víla

Moc pěkně napsané, ze srdce. Jen věřit! Nejsi v tom sám... :)

20.08.2018 21:27:24 | ARTeFakty X. Múzy

....Kdo hledá,najde......Ji.

20.08.2018 20:04:47 | jitoush

Nemazat!!!

20.08.2018 19:05:43 | danaska

Nečekal jsem, že se to bude vůbec někomu líbit. Dobře, nebudu to tedy mazat. ;-)

23.08.2018 13:44:14 | Jean-Paul Simon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí