Čimčarara čim

Čimčarara čim

Anotace: ...


Je nekonečno podob,
jak být člověkem.
Ale jen jeden způsob
paradigma štěstí,
nikdy nelhat sám sobě,
zůstat otevřený,
se špetkou humoru.

 
Mají myšlenky křídla?
Bezpochyby ano,
k pochopení prostoru.
Ale vize jednoho
nepropůjčí křídla jinému,
cožpak tučňák může být orlem?

Jsme každý sám
ve svém údělu,
hledáme-li však cestu,
pak s láskou a trpělivostí,
ne nedůtklivostí,
ta je bránou do země hořkosti,
smutku.


Mají myšlenky křídla? 

Bezpochyby ano,
z otevřeného okna slyším:

 
čim čimčarara čim
_
 
 
 
 
 
 
Douška. Tento text není básní, je úvahou. Napsala jsem ji již před několika lety, nyní našla a trochu přepracovala. Domnívám se, myšlenkově je stále platná, a tak jsem si dovolila text  vložit. Mnohdy si někteří, sebe nevyjímajíc, myslíme, jak moc jsme otevření. Ale není to pokaždé pravda. Žijeme často v zajetí vlastních zakonzervovaných myšlenek, jež sice pokládáme za správné, ale aniž bychom je neustále konfrontovali s životem a zkušenostmi, přinášejícími další pohledy, o cosi přicházíme. O hlubší skutečnost a souvislosti. O hloubku sdíleného prožitku.

Obrázek není můj, ale v místě, kde nyní pobývám, žije spousta malinkatých vrabčáků, doslova tvoří oživené cvrlikající keře - viděla jsem na vlastní oči několik stromků a živých plotů osazených desítkami těchto drobných ptáků :-)

Děkuji za případné přečtení.

Hel.
Autor Helen Zaurak, 06.01.2019
Přečteno 503x
Tipy 23
Poslední tipující: Špáďa, šerý, enigman, ZILA78, Pamína, Jort, Dreamy, Kubíno, Amonasr, jitoush, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Při tvé dvakráte vyřčené řečnické otázce jsem si vzpomněl na největší hit Toma Pettyho "Learning to fly". Určitě proto, že jsem jej nedávno přetextoval do češtiny.

Originál je tady:
https://www.youtube.com/watch?v=s5BJXwNeKsQ

Můj zcela ne přesný, spíše volný překlad "Bez křídel hrozí ti pád" pak zde:
https://www.libres.cz/dilo/142329-bez-kridel-hrozi-ti-pad/

05.03.2019 00:12:11 | Špáďa

Děkuji Ti, Špáďo, za komentář a odkazy. Písničku znám, líbí se mi. Pokud jsi to byl Ty, kdo přidal překlad textu na karaoketexty, tak Ti patří velké dík, já totiž anglicky neumím, a Tvůj překlad je skvělý, dobře se čte, má i filosofickou hloubku.

Nu, a jasně že jsem nakoukla i na Tvoje vlastní dílo na Libresu. Člověk si často ani neuvědomuje, jak rychle život plyne, dokonce s přibývajícím věkem se náš subjektivní čas ještě zrychluje, a pak jednoho dne se zastavíme a ohlížíme zpět, jaký že ten náš život vlastně byl? Ty ve svém textu píšeš: "zkouším snít, potmě dál nelze žít" - ano, i myšlenky mají křídla...

Děkuji, mnohokrát děkuji.
Hezký den :-)

10.03.2019 10:21:28 | Helen Zaurak

Můj zcela volný překlad textu písně admin na karaoketexty.cz nakonec neschválil. Důvod mi odmítl sdělit. Takže tam zůstal pouze otrocky přesný překlad, ale zpívat se nedá.

10.03.2019 23:41:30 | Špáďa

jdu si s nima popovídat...

15.01.2019 13:53:08 | enigman

Já je mám před očima, protože sypu slunečnici, do krmítka a klidně i na zem přede dveře, kde není sníh. Jsou tu všichni, i hrdličky. Mají hlad.

07.01.2019 15:00:03 | Philogyny

Děkuji, Phil, těch vrabčáků se u nás slétlo snad ze všech koutů stran :-)

Vážím si Tvého zastavení, moc děkuji.

07.01.2019 19:51:35 | Helen Zaurak

Moc pěkná úvaha, mnozí z nás si čas od času připadají jako neotevřená konzerva, kterou tvoří obsah myšlenky a ty dusíme neustále dokola v sobě. Každá konzerva se po čase může zkazit, proto neváhejme a zkrátka ji někde otevřeme, stejně to musí ven... :-)

06.01.2019 21:36:11 | Kubíno

Děkuji, Kubíno, máš určitě pravdu. Jsem moc ráda Tvému zastavení.
Srdečně děkuji :-)

07.01.2019 19:50:14 | Helen Zaurak

...Milá Helenko,Tvá myšlenka zalétla až sem nahoru...za mnou...dýchá svobodou,
tou nefalšovanou,na nic si nehrající.....průzračně upřímnou,respektující
.....děkuji za Tvá slova.....promlouvají.....Ji./úsměv/

06.01.2019 18:33:19 | jitoush

Hřejí mě na duši Tvá slova, Jituško, za to mi opravdu stálo sem text vložit. To já mnohokrát děkuji Tobě.

Děkuji :-)

06.01.2019 19:12:23 | Helen Zaurak

čim čimčarara čim-čím to bude, žes zvedla jsi mi náladu něčím /svým/ ?
:-D ST*

06.01.2019 18:22:40 | Frr

Pokud je tomu opravdu tak, že Tě moje cvrlikání povzbudilo v náladě, tak to jsem velmi ráda! Děkuji :-)

06.01.2019 19:11:12 | Helen Zaurak

letí a měla by letět,jen někdy se bojíme roztáhnout křídla...zdraví vrabčák :-)
cítím svobodu !

06.01.2019 18:20:19 | Danger

Děkuji, Dane, za pozdravení, mám z něho velkou radost! :-)

06.01.2019 19:09:46 | Helen Zaurak

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí