Co se dá stihnout za jednu hodinu?

Co se dá stihnout za jednu hodinu?

Anotace: Smyšlená úvaha, původně sloh do školy...

„Crrrr!“ Zvoní budík jako pominutý. Otráveně ho zaklapnu a znovu si lehnu. Aspoň ještě na chvíli… Chvíle se promění ve čtvrthodinu, která mi pak při mé přípravě do školy dost schází. Nesnídám, rychle se obléknu a z domu přímo vyběhnu.
Když jsem v polovině cesty na vlak, zvolním. Nakonec to přeci jen stíhám. Sednu si na polorozpadlou lavičku, která stojí opodál a nabírám dech. Přitom začnu lavičku zkoumat. Je zde vyryto plno nápisů a symbolů, většinou srdcí. Zavrtím hlavou. Nechápu, proč to lidé dělají. Na zemi kousek dál spatřím zmuchlaný list papíru. Zvednu ho a zjišťuji, že je to dopis. Podívám se na hodinky. Času mám ještě dost. Začtu se do dopisu…

Ahoj Kláro!
Je pro mě hrozně těžké psát Ti tento dopis, ale zároveň se mi tak trochu uleví. Sedím na naší oblíbené lavičce a vzpomínám…
Pamatuješ si, když jsme byly malé? Nemohly jsme se od sebe odtrhnout, byly jsme nejlepší kamarádky. To pokračovalo až do našich patnáctin, které jsme slavily spolu. Jenže pak to všechno zmizelo. Objevil se mezi námi kluk. Nezajímalo nás, že o nás neměl ani o jednu zájem, přátelství prostě z hodiny na hodinu skončilo. A já se ptám, mělo tohle smysl? Ne, tohle ne.
Stýská se mi po tobě, ale nevím, kde tě najít, přestěhovala ses už tak dávno… A mně to teprve teď vše došlo. Promiň…

Tady dopis končí. Smutně se dívám na tu popsanou stránku papíru. Možná už trochu chápu ty, kteří na lavičku vyryli své iniciály. Chtěli zviditelnit nějakou část svého života, část, která byla svým způsobem výjimečná. Vteřinu, minutu, hodinu… Člověk dokáže za hodinu udělat tolik věcí… Třeba zbytečnou hádkou skončit velké přátelství.
Vytáhnu z tašky kružítko a vyryji do lavičky své iniciály. Třeba k těm mým někdy ještě něco připojím, usměju se pro sebe v duchu.
Co já bych všechno mohla stihnout za jedinou hodinu? Dnes se mi povedlo zaspat, dohonit ztracený čas, přečíst si jeden smutný dopis a… Přijít pozdě do školy, uvědomím si naštvaně, když zjistím, že jsem svým rozumováním prošvihla můj vlak.
Rozeběhnu se k nádraží. Zapomenu na dopis i na lavičku a jen se modlím, abych si v další hodině stihla vymyslet dobrou výmluvu pro svůj pozdní příchod…
Autor Dreamy girl, 04.03.2007
Přečteno 529x
Tipy 1
Poslední tipující: Yuriko
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Cool heh)))

14.10.2007 21:41:00 | Lower

hezké:)

17.06.2007 15:35:00 | Barbie_Incident

To je moc povedené, líbí se mi Tvůj styl. :)

06.04.2007 00:29:00 | Tracy Beakerová

Hezké... Co mě zaujalo, je mimo jiné to, že jsem před pár dny dopsala povídku, která vpodstatě o jedné takové lavičce pojednává... Časem to sem hodím. Zvláštní háhoda=) Každopádně zajímavá úvaha, moc se mi líbí=)

05.03.2007 14:45:00 | Kájuš

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí