Lidé/Mravenci/Diktatura

Lidé/Mravenci/Diktatura

Anotace: Lidé a mravenci a diktatura a demokracie a vlastní blázinec, vzniklý z víry na lepší život.

Lidé jsou  jako mravenci, jen hůř organizují, protože myslí každý za sebe/na sebe a často odmítají přijmout jakýkoliv jiný názor za správný. Pak to vypadá jak v mateřské školce a je třeba nastolit diktátora. proti kterému již nemají právo protestovat. Můžeme s ním (i s tím) nesouhlasit, ba můžeme o tom i diskutovat, ale to je tak vše, co se s tím dá dělat. Protože v diskusi se s takovýmto přístupem stejně neshodneme. Ba, i kdybychom se schodli a svrhli našeho milovaného diktátora, byla by tato shoda tak tou jedinou. To co by se mělo učit již od mateřské školky a neučí, je umění diskutovat a naslouchat, spojené s myšlením (diskuze je zbytečná, když někdo nemyslí).

Protože:

Er bin ich Mensch,

Hier darf ich sein.

J. W. von Goethe - Faust I.

Autor Wahadahaku, 10.02.2020
Přečteno 276x
Tipy 4
Poslední tipující: umělec2, Jeněcovevzduchukrásného, Lighter, Frr
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

kuš

15.02.2020 18:36:12 | umělec2

Nezlob se, ale srovná ní s mravenci je blbost. O diktatuře se dá diskutovat, neboť, co je nejhorší, to je bezbřehá demokracie, která nemá ani politické, ani morální mantinely. Viz historické skutečnosti.

11.02.2020 23:17:25 | zeleda

Co se týče mravenců, nezlobím se, mám ale chuť to vyrátit. Když se na lidi podívám jako na jeden velký celek, tak každý z nich někam pospíchá. Chovají se na první pohled chaoticky, ráno do práce, večer zpátky. Kdyby se na to koukal nezasvěcenec, ptal by se, co to má za smysl. Chodit někam, kam (na první pohled) nemá smysl chodit. Mravenci také běhají na první pohled bůh ví kam a zase se vrací, bez zdánlivého vyššího smyslu, než u lidí.

K demokracii a diktatuře se bojím, že neexistuje žádné ideální řešení. Diktatura, demokracie, socialismum atd. by fungoval, pokud by existoval jistý nadhed nad věcí. Cokoliv, naprosto čistého (jakýkoliv směr) přehnaný, je špatný směr. Takový je můj nahled.

11.02.2020 23:37:40 | Wahadahaku

souhlasím že nesouhlasím , nebo nesouhlasím že souhlasím ;-D

10.02.2020 15:28:55 | Báček

Emmm... :) úplně nevím, jestli mám souhlasit, nebo nesouhlasit, když nechápu souhlas, či nesouhlas, ale budiž, i to je asi názor :-D

Moment...
Souhlasíš, že nesouhlasíš (tedy nesouhlasíš)
a Nesouhlasíš, že souhlasíš (tedy taky nesouhlasíš)? Takže nesouhlasíš?

10.02.2020 15:55:14 | Wahadahaku

Je to divné s tebou souhlasit, že je to blázinec? :-)

10.02.2020 14:39:05 | Lighter

Do jisté míry se může zdát, že teorie chaosu funguje :)

10.02.2020 15:49:25 | Wahadahaku

To není teorie, ale praxe. :-) Nevím proč ale vybavuje se mi slovo entropie...

11.02.2020 12:33:33 | Lighter

:)

11.02.2020 14:15:17 | Wahadahaku

:-D*

10.02.2020 13:15:29 | Frr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí