Jednorožec

Jednorožec

Anotace: Existují, existovali nebo v budnoucnu budou?...Sicina

Těžko se popisuje jednorožec dle naší fantazie, když už byla narušena různými obrázky, jak tehdy „vypadal“. Když se řekne jednorožec, vybaví se mi sněhově bílé stvoření, s dlouhým rohem na čele, což známe z pohádek opravdu každý. Je ale možné, že opravdu existoval bílý jednorožec se zlatý rohem?
Jeho chování se těžko popisuje, ale myslím si, že byl mírumilovným stvořením, které se ve dne schovávalo před slunečními paprsky v temném lese a v noci chodilo píti k tůni. Jeho chování bych přirovnala k dnešnímu koni. Nemyslím zrovna toho, co chováme ve stáji k našim službám. Myslím pobíhajícího volně někde po pastvinách, kterého můžeme pozorovat z maximální vzdálenosti, aby se nevyplašil a neupláchl neznámo kam. Jen tak volně ve stádě. Možná právě i tak se choval jednorožec, který věřil jenom sám sobě a svým druhům a nikomu jinému. Je to jako lidská rasa - i když, o tom bych tedy dost pochybovala. Jeho chování nám zůstane tajemstvím.
Těžko říci, co mohl požívat. Bobule? Nebo motýly, jako chameleón? Možná nějakou rostlinu, kterou nezná ani nejzkušenější biolog. Rostlinu, která mu umožňovala právě tu čistotu, krásu a sílu. A co teprve jeho krev. Je téže známo, že byla oživovací látkou. Látka, která umožňovala býti nesmrtelným, nebo dokázala uzdravovat.
Jednorožec je stejně sám o sobě záhadou. Žili vůbec jednorožci nebo jsou jen výplodem naší fantazie? Pokud žili, možná byli právě pro svůj roh vyhubeni, ale možná někde v nedotčené přírodě, v hlubokém lese chodí v noci k tůni..
Autor sicina, 08.03.2007
Přečteno 401x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí