Lež

Lež

Anotace: Tak tohle je taky jeden z mých domácích úkolů...

Lež, jaký význam má vůbec toto slovo? Poznáme, že nám někdo lže? Umíme lhát tak, že jsme důvěryhodní? A co taková milosrdná lež? Existuje vůbec?
Každý den slyšíme z rádia, z televize, nebo čteme v novinách slovo lež. Co však toto slovo znamená? Dle mého názoru je to neříkání pravdy, úmyslné zatajení skutečnosti. Jenže lež je vlastně i obohacení či ochuzení pravdivé informace. Stačí přidat nepatrný detail, který se nestal - a už je na světě lež.
Existuje nějaký spolehlivý způsob, jak odhalit lháře? Někde jsem četla, že člověk, který lže, často cuká očima a dívá se jakoby do levého dolního rohu. Nevím, zdali je to pravda, ale je zajímavé pozorovat lidi při vypravování. Celkem velká část cuká. Lžou snad?
Uvažuji, jestli lidé umí lhát tak, aby to nešlo poznat. Asi ne. Člověk by se musel zprostit své lidskosti, aby se naučil bezchybné lži.
A co milosrdná lež? Existuje vůbec? Co to vlastně je? Milosrdná lež je lež, která by měla být druhému člověku k dobru. Měla by ho chránit. Jenže - je tomu tak ve skutečnosti? Může nějaká lež chránit a neubližovat? Myslím, že ano. V některých situacích je dobrá, správná. Nemělo by jí být však moc. Jak se říká, všeho s mírou.
A vůbec, není tato má úvaha také jen pouhopouhá lež?
Autor Grecninka, 08.03.2007
Přečteno 387x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

=o) dostáváme podobné domácí úkoly. Ale máš otázky, nad kterými jsem se taky zamýšlel. Pěkné.

08.03.2007 18:31:00 | Memories

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí