Selský rozum na Xtou

Selský rozum na Xtou

Anotace: z neexistující kategorie

 

 

Skoro to vypadá, že lidu ta sázka na selský rozum nevyšla. Zase. Po kolikáté už? Myslím, že ještě pár dní, možná týdnů, bude trvat, než lidu secvakne, která bije. Že to místo, ten bod, ve kterém se Česko nachází, je skutečnou osou prdele. Na selský rozum je možné spoléhat ledaskdy, ovšem znalost matematických funkcí, konkrétně té exponenciální, je zcela mimo onen selský rámec. Bez vědění někdy není možné problém  pochopit, ani pojmenovat, natož nalézt skutečně racionální řešení. Okamžik, kdy bylo potřeba tomu davu „rozumných“ nějak sdělit, že nevzdělanost a neznalost je velký problém a že tento problém může být i krajně nebezpečný, se promarnil. Je fuč. Definitivně. Nevratně. A tak jen přihlížím tomu, jak čeští brouci pytlíci kašlou na roušky, spokojeně se navštěvují, ucucávají pivko ve svých putykách, lišácky nezvedají telefony hygieně a ve volných chvilkách se věnují šíření naprostých bludů po síti. Jenže, co když se tentokrát ty nenáviděné elity uchýlí k tomu, že dav prostě nechají jít. Sebedestrukce je přeci součást evoluce, takový eliminační mechanismus, nástroj, s jehož pomocí se dějiny zase posunou – někam - dál.

 

       

Autor Luky-33, 07.10.2020
Přečteno 223x
Tipy 3
Poslední tipující: mkinka, Lighter
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Rocco, Rocco! Zavolej své bratry, urazil mé tělo!
Vážně tohle je na přezdr(výrazné napomenutí). Pár lidiček si plete přirozenou inteligenci a selský rozum. A ještě do toho motá exp.fce. No Nazdar!
Zdar!
Zažil jsem ještě poslední záchvěv doby, kdy sedláci hospodařili v potu tváře, do úmoru. Rukama zbytnělýma tak, že při podání Vám ji sevřel svěrák. Pravda, už nebyli pacholci a děvečky. Všichni se navzájem potřebovali a vzájemně uznávali. Jinak nešlo. Žalování, ukřivděnost a trucování neměla šanci. Nebyl na ní čas.
Když jsem šel do lochu prasátkům pro brambůrky a našel už pár shnilých, bylo jasné, že tam neřádí virus ale exponenciální funkce hniloby. Při přebírání i jedna shnilá je kladné číslo a že tedy rozhodně hniloba bude ve sklepě stoupající. Vybral všechny okolo napadené, páč jinak by to dopadlo špatně s mým zadkem. Deset za to, že jsem případ nenahlásil a další, že jsem se na řešení funkce vy-kašlal.
Normální selský rozum říkal, že všechny problémy se řešili sofort a dopředu dělala opatření, aby se špatné neopakovalo. Nepamatuji, že hospodář s paňmámou si sedli k jídlu, když práce nebyla hotová a zvířata nezaopatřena.
A pokud se zdá, že tématika filmu „Rocco a jeho bratři“ sem nepatří, tak nepochopil stav současných věcí. Protože tohle je především otázka morálky ve společnosti. Máme Ministerstvo zahraničí, ambasády. Čína má enklávy svých kuliů po celém světě. Už v lednu tam umírali lidi a stav epidemie. Jenže u nás klídek. Až pak, když už byla v botkách voda, se honem sháněly roušky.
Přirozená inteligence je k tomu, zjistit co se kde děje a co se bude následně dít. A selský rozum je k tomu, posoudit, zda bude potřeba a činit k tomuto stavu praktická opatření. Třeba zašpérovat vrata statku. Hned, ne potom.
Ten selský rozum musel mít každý šafář, jinak by letěl. Nemít jej, znamenal konec, protože formani byli stejně výkonní jako dnešní Internet. Jo to byly doby! Žádný fake news.

07.10.2020 12:59:28 | Lesan

Nervěme, prosím, ten termín mocněný oním zásadním Xkem z kontextu. Dík. ;-)

07.10.2020 14:47:36 | Luky-33

Psi štěkají a karavana (dav) jde dál. Elity bez davu pojdou.
A milijardář? Stojí na bankách. Stačí první kamínek z toho piesdestalu a je zle. Protože kdejaká fabrika může být ceněna s východem slunce jen na čtvrtinu včerejška. Já toho strejdu z východu vidím tak na rok.

10.10.2020 01:01:23 | Lesan

Píšeš to přesně. Dodal bych, že selský rozum funguje, ale jen v rozpětí selských problémů. A když přesáhne hranici běžných životních okolností, tak už ne, je to špatný návyk. Řečeno jinak, na lokální krize selský rozum stačí, na globální ale ne. A je jedno jestli jde právě o pandemii, změny klimatu nebo korporátní ekonomický globalismus.

07.10.2020 10:41:10 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí