POKROK - KROK K ZÁHUBĚ

POKROK - KROK K ZÁHUBĚ

Anotace: Když člověk uvažuje a přitom píše .. předem díky za komenty

Technika, Internet, Pokrok

O-ou, ozvalo se od počítače .. Martin píše .. jako každý den vyměníme pár frází a tím to hasne. Kde jsou ty časy, kdy jsme si psali třeba šest hodin a neustále bylo co. V tomto virtuálním světě mám tolik přátel. Ale k čemu mi jsou? Většinu ani neznám osobně – copak to jsou opravdoví přátelé? Vždyť tě neobejmou, když to potřebuješ, když jseš na dně. Je to opravdu virtuální svět, kolik tváří zrovna v tomto okamžiku sedí u svítící obrazovky a má obličej osvětlen jemnou modří? Mám jedinou odpověď – mnoho! Ze zoufalství nám pomáhá elektronika. Jak chabé, leč v tomto století trefné. Co by byl svět bez elektroniky? Ti zoufalí lidé, co každý den usedají ke svému počítači, by přišli o místo, kde vypíší svůj žal – Já také – Každý den usednu k počítači, zapnu icq a začnu si psát s mými virtuálními přáteli. Jistě, některé znám ze školy a některé z nějaké akce osobně, ale ten zbytek? Ta většina?

Sedím, koukám na modře zářící monitor a čekám, až se ozve tiché O-ou. Čas kolem mne proplouvá a jsem jen já a můj počítač. Je však toto správné? Skoro s určitostí mohu říct, že není. Tak proč to já i další denně děláme? Můžu odpovědět různě. (Baví nás to, jinak je nuda, co jiného dělat, chci se bavit).

Je to taková naše “ICQ GALAXIE“. Je to jako vesmír, kde místo hvězd jsou zelené a červené icq kytičky. Veliká síť, co nás všechny spojuje. Internet. Co všechno lidé nevymysleli za dobu, co lidský život existuje. Rozhlédněte se na ulici kolem sebe – Vždyť je to luxus! .. A my, jako lidé nepoučitelní, chceme víc.

Postupně se zničíme - nejdřívě afmosféru. Sami si vytváříme skleníkový efekt. Jak dlouho potrvá, než roztají ledovce? Jak dlouho potrvá než bude takové vedro, že to nakonec nikdo nepřežije? Dlouho ne, to mi věřte. Katastrof přibývá. Pamatujete Tsunami? Hurikán Katrina? Je toho tolik – a stále víc.
Víte proč mělo Tsunami tak děsivé a katastrofické následky? Lidé obydleli popřeží – zátopové části. To by naši pravádní předkové, a ani lidé z domorodých kmenů neudělali. A proč? Kvůli tomu riziku. A jenom proto, že každý chce víc – lepší výhled na moře, hotely na pobřeží, atd.- více a více lidí umírá. Sami se zahubíme. Technikou a vlastní blbostí. I v této - už kritické - době si málokdo uvědomuje, co se vlastně děje.

Možná vám to připadá moc filosofické – zkuste se zamyslet. To vám nic neudělá.

(Děkuji všem, co tuto úvahu dočetli až sem. Nejsem zrovna moc dobrý pisálek. Nechci nikomu radit, co má dělat. To rozhodně ne. Mě tento „luxus“ vyhovuje. Jen nás to jednou zabije. Jinak, prosím napište mi nějaké komentáře či vlastní názory. Za komenty fakt moc díky)

Vaše Sammi-Kielli
Autor Sammi-Kielli, 11.03.2007
Přečteno 406x
Tipy 2
Poslední tipující: Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Rozumné;-)

29.03.2008 12:53:00 | Sarazin Faestred

Dikec za koment, jen zkousm ted dat neco dohromady se zacatkem tohohle dila - o otm icq a internetu .. ale zatim to jeste nema zadny "tvar" mno ..

24.04.2007 16:46:00 | Sammi-Kielli

tak tedy obecně s předpověďmi konce bych byl velmi opatrný. Například globální oteplování je věc, na kterou před lety měli vědci zcela jiný názor, pak náhle obrátili o sotoosmdesát a začali razit úplně jiné teorie. možná to zanedlouho bude podobně. už teď existují teorie, že například koncentrace co2 je přese všechny teorie spíše důsledkem, než původcem oteplování, jak nám bylo doteď tvrzeno. Holt nevěř všemu co slyšíš. A pár tsunami nás jako lidstvo naprosto neohrozí, stejně jako jiné katastrofy. Například ve tvém podání to ohrozí jen ty "blbce" co šli bydlet na ráně. Dřív dojde pitná voda, než se uvaříme. A ani to nás nezničí, i když může zemřít dost lidí... No a co se původního obsahu textu týče, naprosto souhlas. A šel bych ještě dál, protože už jsem viděl trosku, která nemá v reálném světě mnoho přátel a ani ve virtuálním světě nenachází útěchu. Když vidím ty hodiny které kdekdo vysedává u icq a slyším o nich a přidám-li nulový pohyb a vygumovaný mozek postrádající jakoukoli fantasii, přepadá mě tíseň častěji než kvůli sobě samému a to je co říct. Takže šlo by to napsat zajímavěji, ale téma zvolené velmi dobře, protože o tomhle by mohlo být řečeno mnohem víc...

23.04.2007 23:06:00 | Shizunk

Tak ke Tsunami - vlna vzniká zemětřesením, které rozvlní celý sloupec vody který se podmílá a nabírá na síle atd. atd. atd. ... docela dlouho nebylo popřeží obydlené ?PROC? je to ciste muj nazor -
jinak ja si nestežuju, puvodni myslenka byla napsat o nejaky ten stupen jinačí vec - ale jak mi bývá vytýkáno - neumím podat to co chci. Takže ber pls moje díla z rezervou. =o) Ale dík za koment S-K

26.03.2007 23:25:00 | Sammi-Kielli

Lidem to vyhovuje a ty sama píšeš, že tobě také, takže v čem je problém? Vlna tsunami nebyl lidský problém, dost dobře to ani nejde aby jí způsobili, problém byl v tom, že právě technika selhala a nebyly informováni potřební. No a tvá galaxie zůstane tvým domovem, dokut se nerozhodneš obléct si skafandr a vyrazit, mezi ty planetky co tak jasně nesvítí a nejsou tak lehce zahlédnutelné. Přinese ti to, ale zjištění, že vše není jen pomíjivý svit zelené květinky, ale má svůj pevný základ, který tě může podržet.

26.03.2007 16:42:00 | Alucard

Cauvec Paulmatthiole, nazory mam nejspíš povětšinou stejne nebo podobne .. jinak jsem rada za kazdej koment a o to radsi si poslechnu pripominky, bo nazory jinych. Taky sem tam uplne neplanovane preskocila z tema Internet a Icq do téma svět =oD ..

12.03.2007 16:29:00 | Sammi-Kielli

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí