Být sám sebou

Být sám sebou

Anotace: Kladu si stálou otázku, umím-li to!?

"Být, či nebýt, to je oč tu běží." - William Shakespeare
 
Což, ono být tady, je zkušenost božská a nebýt tady, je myšlenka s věčnými otazníky, nebo alespoň do doby vlastního skonu.
 
K zamyšlení nad otázkou kým jsem, když teda jsem, je potřeba dojít v co nejkratším čase. Proč to?
 
Už od dětských let mám touhu pochopit jaký je můj životní cíl.
 
Čím více o tom hloubám, tím více se mi to rozjasňuje. Je nasnadě, že to tuší každý, tím cílem je pro všechny stejná záležitost a tou je, rozsévat dobro.
 
Časem, po který procházím životem, brouzdám v uličkách města  zvaného Život a rozhlížím se, jakým směrem směrovat své kroky a není to žádná hudba budoucnosti ani minulosti, pominu-li skupinu Kroky Františka Janečka, se kterou si broukám - 'Já chci žít nonstop.'
 
Neodbočujme však od tématu a vraťme se k otázce, 'Být či nebýt sám sebou?' A co to vlatně znamená!?
 
Budu-li sám sebou, je potřeba osobně zvážit své rozhodnutí. V tomto sedm a půl miliardovém ,městě' se vymykat ze standardu, nevěští nic dobrého. Proto pod pohrůžkou, nejsi s námi - jsi proti nám, se mnohým z nás nechce být sám sebou a raději činíme ústupky, abychom se zalíbili většině a stáváme se nesvobodnými.
 
Být ovcí je prospěšné snad jen v rukou dobrého pastýře a pasteveckého psa, který jednotlivou ovci chrání, aby mohla prospívat a být sama sebou.
 
Není tomu však u ovce, která spadne do jámy, když slepě následuje našeptávače zjeveného odkudkoliv a připraveného nejen ovci ostříhat, ale nejlépe ji stáhnout z kůže.
 
Svobodněji je člověku, který zůstává svůj a názor si dělá v návaznosti své intuice a drží se opodál města zvaného Muset.
 
Proto mám za to, že zůstávat svůj, čili sám sebou, mi dává křídla a ač jsou někdy Ikarova a mohou být sežehnuta rozpáleným sluncem, vlastnícím davem ovcí a jejich našeptávači, přesto můj pád je s měkkým přistáním do náruče sebe sama.
 
Ovce není nikdy vlkem, strom není nikdy ptačím brkem a já navždy zůstávám sám sebou. 
 
Čím dříve si to uvědomíš, tím se ti bude žít svobodněji, bez ohledu, kdo si o tobě co myslí. 
 
To je odpověď na otázku: Proč?
 
A nyní nastal čas přijmout se pohledem na sebe sama a uvidět se v zrcadle dle skutečnosti, nezatížené černotou temných stínů, ale ve světle lásky k vesmíru, sobě samému, potažmo k Bohu. 
 
"JSEM!"
Autor psorm, 09.01.2021
Přečteno 298x
Tipy 9
Poslední tipující: kudlankaW, Jeněcovevzduchukrásného, V.N.Losinský, Vivien, Frr, mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

sám sebou je člověk neustále, protože nemůže být kýmkoli jiným, ale rozhodovat sám za sebe je věcí nepohodlnou, nelehkou a nejistou. Ovšem každý za sebe nakonec musí rozhodovat, i ten který dobrovolně následuje našeptávače se k tomu rozhodl. Problém nastává, když za sebe rozhodovat nemůžeme, ať již z důvodu nemoci, nebo diktátu druhé osoby.

31.03.2021 19:51:38 | Slav Milo

A to kolikrát stačí ...

09.01.2021 19:51:52 | Vivien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí