Návod na štěstí

Návod na štěstí

Anotace: Co je to vlastně štěstí? Ví to vůbec někdo? Jen takové krátké cosi o tom, co se mi honí v hlavě...

Co vlastně znamená pojem být šťastný? Pro každého má tento pojem jiný význam, skutečnosti, které v lidech vyvolávají pocit štěstí, jsou různé. Ať už je to vysněný dům, láska,  skvělá práce, nebo dokonce výhra v loterii.

V dnešní době se dá říct, že většina lidí nenávidí svůj život. Kdo dnes může říct, že je doopravdy šťastný? A existuje vůbec zaručený návod na štěstí? Odpověď na tyto otázky musíme v první řadě hledat sami v sobě. Musíme se sami sebe zeptat: Co mě učiní šťastným? Co vlastně chci od svého života a jak k němu přistupuju?

Pokud budeme na svém životě vidět vždycky jenom to špatné, budeme si stěžovat, jak jsme neustále ve stresu a nic nestíháme a budeme se stýkat se stejně depresivními lidmi, nikdy šťastní nebudeme. Další velkou chybou je, že se rozhodujeme podle toho, co od nás chtějí druzí, nebo co je obecně považováno za správné. Když se zamyslíme, určitě ve svém okolí takových lidí najdeme hodně. Neustále dělají, co po nich někdo chce, a zapomínají na sebe. Žijí vlastně život někoho jiného a jsou tím tak pohlceni, že vlastně ani neví, co by chtěli oni sami. Pomáhat druhým je jistě velmi ušlechtilé, ale neměli bychom zapomínat ani na sebe.

Dá se na tom samozřejmě pracovat, ale jak již bylo řečeno, musíme začít u sebe a musíme za tím jít. Proto nečekejte na někdy, až nebudete tolik ve stresu, až bude více času. Začněte hned, takové někdy totiž nikdy nepřijde.

Zkuste se příště místo lamentování jak jste ve stresu na chvíli zastavit, zhluboka se nadechnout a prostě se usmát. S úsměvem jde přece všechno lépe. Zkuste si někdy po práci místo nákupu, vaření a uklízení vyrazit s kamarádkou na skleničku, nebo zajděte někam s partnerem i kdyby jen na procházku do přírody. Dělejte prostě jednou, co chcete vy! Svět se kvůli tomu nezastaví.

Dá se říct, že návod na štěstí tedy existuje a je velice krátký, i když ne pro každého jednoduchý: Jdi za svým srdcem a rozhoduj se tak, abys ty byl šťastný a abys toho později nelitoval. Uvedeme si malý příklad: Miluješ někoho a chceš s ním být, ale váháš, protože je to kolegu z práce a ty se bojíš, co by tomu řekli ostatní, nebo jak to ovlivní tvou pozici. Pokud jeho lásku odmítneš a poslechneš tak rozum, sice nepřijdeš o práci, ale přesto nebudeš šťastný. Nestane se vůbec nic, vůbec nic se nezmění a ty toho možná budeš později litovat. A přitom je klidně možné, že kdybys poslechl srdce, můžeš mít obojí. Práci i lásku. Ale to se nedozvíš, když to nezkusíš.

Takže pokud chcete být šťastní, nebojte se a jděte za svým srdcem!

 

Autor Marry31, 22.05.2021
Přečteno 257x
Tipy 6
Poslední tipující: MatyhoZmaty, Marťas9, Jirka1980, Jeněcovevzduchukrásného, mkinka, Frr
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pravda pravdoucí Marry :) tyto moudrá slova si s dovolením uložím do oblíbených

18.09.2023 18:48:14 | MatyhoZmaty

Budu ráda, děkuji za uznání

19.09.2023 09:45:33 | Marry31

Pekne Je to dobře napsané. Bohužel mi lide jsme nespokojeni stále s něčím. Máme nekonečné nároky na to co by nas ucinilo už šťastnými.Je až k pláči, když si uvědomíme jak některé naše obyčeje a malichernosti které někteří považuji za samozřejmost, jiného dokazi ucinit stasnym.

28.10.2022 22:04:31 | Jirka1980

Souhlasím, jsou lidé, kteří své štěstí nikdy nenajdou, protože chtějí pořád víc a nevidí co je skutečně důležité

29.10.2022 08:20:58 | Marry31

Jak málo stačí ke štěstí.Nejsme zadluženi, máme vlastní střechu nad hlavou, na svůj věk jsme v celku zdrávi, máme Víru v Lásku, zdravého syna, co víc by si mohl člověk přát.No, a to je jedno štěstí vedle druhého.:-)

13.08.2021 15:07:46 | Jeněcovevzduchukrásného

...štěstí je jen muška zlatá...hlavně si ho nepokakat...;-)

22.05.2021 11:56:15 | Marten

Pravda, pravda :)

23.05.2021 08:50:12 | Marry31

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí