O socializaci

O socializaci

Anotace: ...

Učili jsme se bludy, že socializace rozvíjí individualitu osobnosti, když se někdo začne vymykat normám společnosti, stává ze z něj nemocná, patologická osobnost. A že nějakými způsoby může dojít k potlačování individualizace.
Ovšem potlačení individualizace je už samotná socializace. Když se někdo snaží začlenit osobu stojící stranou společnosti do jejich stáda, tak ničí jeho individualitu a vnucuje mu své normy, teze a hodnoty. Vnucuje! Protože, kdyby je neakceptoval, nemohl by se ke stádu zařadit a stala by se z něj „psychicky narušená“, nebo přinejmenším „nenormální“ osoba. Z toho vyplývá – socializace je zotročování člověka.
Jak řekl Nietzsche, výchova je v podstatě prostředek ke zničení výjimečného ve prospěch běžnosti. – To je socializace.
Různé, např. ideologické, skupiny, si dogmaticky myslí, že zrovna jejich „filosofie“ je pravdivá. Každá z nich si o druhých myslí, že jsou, v podstatě blázni, když nevěří právě jim.
Stejně je to i s dnešní společností. Ta se ovšem tak rozrostla, že je téměř nemožné se od ní distancovat.Toto veliké stádo si tak dlouho zesocializovávalo - zotročovávalo lidi do své ohrady, že je velmi složité zůstat individualitou. Tato stejná společnost je všude kolem nás všech od narození, je skoro nemožné se jí úplně vymanit. Jedině vyrůstat na pustém ostrově – potom by to byla individuální osobnost.
Nejhorší je, že si dnešní společnost myslí, že jedině ona má pravdu, nepřipouští si pochybnosti o sobě samé. Žije ve zotročených iluzích.
Stala se sama sobě bludným kruhem a svou zkázou!
Autor Žiťa, 14.03.2007
Přečteno 449x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Děkuji za tuto krásnou a pravdivou úvahu! Mě když někdo v životě řekne, že jsem blázen, tak mu složím tisícero díků. Pro mě je totiž označení blázen známkou toho, že nepatřím mezi průměr, mezi všechny ty ovečky, které spolu kráčí nevědomo kam, až se všechny postrácejí. Řídím se motem, že i mrtvá ryba plave po proudu a já si radši zaplavu a budu s protiproudem a průměrností bojovat. S vřelým pozdravem Dixie

20.03.2007 19:03:00 | Dixie Bechert

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí