Ironie

Ironie

Anotace: Ironie nebo ne?

Takže, nedávno jsem měla takovou myšlenku, že jestli že mi bude horko, a řeknu, že mi je horko jako v zimě, je to ironie nebo ne? Protože v zimě mi za normálních okolností horko není, takže je to ironie, ale zároveň říkám že je mi horko a to ironie není... Tak jak to je? (Ano, dneska mám takovou bláznivou náladu) Můžete mi dát vědět do komentů.
Autor Azura0033, 21.07.2023
Přečteno 106x
Tipy 2
Poslední tipující: danaska
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavé

16.08.2023 16:22:51 | Quenya

Správná úvaha, mě bývalo horko například před pololetním vysvědčením, když jsem měla poslední možnost opravit si známku z matiky. Tvoje dílko je roztomile praštěné. A to myslím jako poklonu. ST a pozdrav z Prahy.

23.07.2023 19:13:39 | danaska

Pěkný jazyko-hlavolam na téma čím vlastně vzniká ironie? Co se musí změnit, aby každý chápal že mé tvrzení nemyslím vážně, nýbrž chci zdůraznit opak? Tento princip také funguje u většiny vtipů.
Je mi horko jako v zimě - to je ironie díky spojení horko-zima. Takový protiklad nemůže nastat zároveň. Jakmile to slyšíme, tušíme vtip a rozpustilosti. Český jazyk a mentalita je na takové hraní stavěná.
---
Že jsi jednou částí věty (je mi horko) řekla pravdu nic neznamená, naopak 2 zápory by se vyrušily. Říct "je mi zima jako v zimě" spíš ironii vynuluje a taková věta zní popleteně. Ovšem záleží na okolnostech a komu to říkáme. Mezi rozjařenými kamarády kteří všichni trpí horkem říct "mně je zima jako v zimě" tak to vyvolá bouři smíchu. Jako že ten člověk z horka blábolí.
Ironie obecně je zdůraznění vlastnosti jejím zjevně nepravdivým protikladem. Čtenář vidí že jde o nesmysl a tudíž pravda je to první, to nesdělené. Výborná logická otázka.

22.07.2023 07:32:37 | Ezop

Super, zajímavá odpověd, díky!

22.07.2023 17:41:07 | Azura0033

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí