Jak málo zmůže čas

Jak málo zmůže čas

Anotace: ...

Jak málo zmůže čas

 

Čas, s jehož uplynutím se denně setkáváme, je zároveň naším nejvěrnějším přítelem i nejbezmocnějším nepřítelem. S obrovskou silou a neúprosností postupuje vpřed, nezastavuje se ani na okamžik. S přibývajícími hodinami, dny a roky se nám zdá, že není nic, co by čas nedokázal změnit nebo zahojit.

A přece, při pečlivějším zkoumání, si uvědomíme, jak málo skutečně dokáže čas ovlivnit naše životy. Může protnout naše vzpomínky a vše, co nám zůstane, jsou pouze zvlněné stopy v hloubi naší mysli. Ale co s těmi vzpomínkami? Čas nedokáže vymazat bolest, kterou jsme někdy prožili, ani nezastavit křehkost lidského srdce.

Podíváme-li se kolem sebe, uvidíme, že každodenní věci jsou stále stejné. Slunce stále vychází na východě a zapadá na západě, rostliny zelenají na jaře a opadávají na podzim. Čas mění jenom malé detaily okolo nás, vrhá stín naše tváře a s neúprosností plynoucích hodin nám připomíná, že jsme pouhým prchavým momentem v jeho nekonečném toku.

Ale jak málo zmůže čas naše skutečné problémy! Neschopný odstranit zranění našich duší, nemá moc přivést zpět ztracené lásky a uzmout z našeho srdce bolest, kterou pociťujeme. Čas může být nepřítelem i bezmocným spojencem, který se dívá naše utrpení a neposkytuje žádnou útěchu.

Možná bychom se měli zeptat, jak využít čas, kterým disponujeme, k oslavě života a prohloubení vztahů s ostatními. Můžeme se snažit chytit každý okamžik, jako by to bylo vše, co máme, a neztrácet ho zbytečně na nedůležité a bezvýznamné věci. A především bychom měli projevit trpělivost a pochopení, jak sami k sobě, tak i k ostatním, protože čas, ačkoliv je jeho moc omezená, může být také přítel, který nám dává prostor pro růst a uzdravení.

Nepřeceňujme ani nepodceňujme sílu času. Uvědomme si, co skutečně můžeme ovlivnit a změnit, abychom měli plnohodnotný a uspokojivý život. Své rozhodnutí a akce jsou mnohem významnější než samotný plynutí času. Ať už je naše cesta krátká nebo dlouhá, měli bychom věnovat pozornost tomu, co děláme právě teď a jak to ovlivňuje nás i ty kolem nás.

Zatímco čas může být pasivním pozorovatelem našich životů, nechme ho také sloužit jako podnět k reflexi, ke změně a k plnění našich snů. Ať si uvědomujeme jeho omezenou moc, neměli bychom dovolit, aby nás ovládal a zotročoval. Máme tak málo času, ale můžeme ho využít na velké věci, na věci, které nám dávají smysl a naplňují.

Takže možná je na čase (pomněte, že slovní hříčka směrem k mému tématu není náhodná) přestat mít čas za nepřítele a přijmout ho jako našeho nevyhnutelného společníka, který nás neustále přivádí ke změně a rozvoji. Ať je náš čas plný lásky, radosti a smysluplných zážitků, protože nakonec, ačkoliv je tolik věcí, které čas nezmůže, jsme my sami Ti, kdo mohou udělat rozdíl a tvořit vlastní osud.

Autor Misha, 20.11.2023
Přečteno 123x
Tipy 7
Poslední tipující: Marry31, IronDodo, cappuccinogirl, mkinka, Žluťák
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc pěkné zamyšlení, nemůžu než souhlasit :)

20.11.2023 13:22:40 | Marry31

děkuji moc za komentář, potěšilas a moc:-)

20.11.2023 22:26:27 | Misha

Miško ale tak když jsem si přečetla tohle, pak nemůžu nenapsat... u tohohle stopro zůstaň!!! Jde ti to skvěle!!! Skvěle!! Skvěle!
Tohle je tvůj styl! V tomhle...jseš zatra DOBRÁ!!!

20.11.2023 11:55:00 | cappuccinogirl

když jsem měla ve škole psát úvahu, nikdy mi to nešlo, ale jednou se mi povedla napsat slohová práce na zadané téma ke státní maturitě z českého jazyka na téma Ztraceni na horách

to si ani nezasloužím takovou pochvalu, ty jsi o něco lepší, teď mám rozepsanou další prozaickou úvahu:-)

20.11.2023 22:31:59 | Misha

No pěkně jsi se s tím časem popasovala, Míšo, všechna čest:)

20.11.2023 07:18:51 | Žluťák

děkuji moc, Žluťáku, přála jsem se s tím jako lvice a tohle vzniklo:-)

20.11.2023 22:32:37 | Misha

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí