Hodnocení.

Hodnocení.

V poslední době nám dost mění hodnocení kolegionálních výtvorů. Zpočátku, před pár lety jsem nabýval dojmu, že se musím propracovat do uzavřené společnosti, vzájemně se podporujících jedinců, kteří se znají již natolik, že se chválí navzájem, namísto kritického hodnocení.
Ne vždy se daří, ne vždy každý z nás odhadne sílu díla, kompaktnost a přesvědčivost veršů, sdělnost a nosnost příběhu, který se snažíme zachytit a prezentovat v podobě nám vlastní.
A za to autor, nebo autorka bývali hodnoceni, ať již zmíněnou mírou kritiky poplatného kolektivu, nebo i ostrým šlehem přes rádoby zbytnělé sebevědomí.
Rozhodně to ale k něčemu vedlo, kdežto dnešní alibistický fenomén dávání tipů mě připadá neadekvátní k původnímu smyslu, posunutí se vpřed formou osobního názoru čtenáře rozborem chyb a náhled na dílo z hlediska čtenářsky autorského pocitu.
Dnešní hodnocení se podobá spíše výčtu počtu přečtení. Nehodnotím abych nemohl být náhodou chycen do pasti slov vlastních, nenesu svou kůži na trh, nepomohu autorům a autorkám svým názorem k profesnímu růstu jejich pokusů. Banálně nalepím nálepku ,,TIP", nikoho neurazím na nikoho nenarazím a časově perfektní.
Nebo ne ?

Autor END, 05.02.2024
Přečteno 368x
Tipy 4
ikonkaKomentáře (21)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

06.02.2024 22:30:04   Jiří I.Zahradník

Ano banální nálepku TIP, beru jako upozornění na moji návštěvu u autora, než jako hodnocení... a komentář? .. to je bonus za to , že dílo něčím oslovilo. Do rozboru chyb se nepouštím... mám pocit, že většina autorů o to nestojí.

líbí

05.02.2024 17:13:24   Marten

...mě počet tipů až tak moc nezajímá...ale potěší mě...;-) od dobrých autorů nejvíc...to je známka kvality.

líbí

05.02.2024 14:16:11   Anfádis

Také bych byla pro zrušení supertipů.
Vzhledem k tomu, že Liter je server amatérské poezie, snad netřeba připomínat, že počet tipů nemusí souviset s hodnotou básně, která je vždy diskutabilní. Navíc... bože, snad tady nesoutěžíme!
To, že tady moc nerealizujeme kritiku, ale plkáme, mi často způsobuje bolest bránice. Smích prodlužuje život... a já tak ráda žiju.

líbí

05.02.2024 15:11:11   uživatel smazán

Myslím, že to tipování a žebříčky Líbí se vám, Kde to žije, Doporučujeme k tomu soutěžení a poměřování trochu svádí. Třeba až někde ve druhém, třetím plánu, ale proč by tam jinak ty počty byly.

líbí

05.02.2024 16:08:59   Anfádis

"Doporučujeme" je podpora pro VIP.
To je dané.
A "Líbí se vám" a "Kde to žije" je dle mého názoru jen upozornění. Vždyť víte sám, že když se rozjedou komentáře vůbec nesouvisející s dílem (hihi), klidně se dílko může dostat do kategorie "Líbí se vám" (aniž by se toho autor třeba zúčastnil, natož aby o to stál).

líbí

05.02.2024 13:21:42   mkinka

Ono je to těžké, každý jsme uvnitř jiný, někdo jako já introvert a vyjádřit se není vždy jednoduché.

líbí

05.02.2024 13:13:22   Lighter

Dát tip a nic k tomu neříct je tak snadné. Nedat tip a nic nekritizovat, je ještě snadnější. A vše časově nenáročné. Mentálně ještě víc. :-) Dost to charakterizuje dnešní dobu...Jak, je na diskuzi.

líbí

05.02.2024 08:25:24   Sonador

ono to není jednoduché... já kritizovat neumím, protože jsem amatér a necítím se na to, někomu říkat, co je špatně a co dobře (navíc je to relativní)... a ani nestojím o to, aby mi kdekdo sděloval svůj neodborný názor vycházející často jen z vlastního vkusu, míry citu a schopnosti chápat text... ale myslím, že by trochu pomohlo, kdyby tipy byly anonymní, když už musí být...

líbí

05.02.2024 08:33:38   uživatel smazán

ano...také by nemusely být Tip/ Supertip ;)

líbí

05.02.2024 08:35:57   Sonador

když to bude anonymní, můžou zůstat:) mi ta možnost podívat se kdo mi, co jak otipoval přijde děsivá, krok úplně špatným směrem...

líbí

05.02.2024 09:21:25   uživatel smazán

mě by spíš zajímalo, kdo a kolikrát co čte...dřív to bylo na Písmáku a nic mě nepobavilo víc, než když jsem ráno mezi nedočkavci nacházel známé firmy :D

líbí

05.02.2024 08:12:39   narra peregrini

Ano

já tedy moc nehodnotím, protože se necítím k tomu dosti erudovaná... ale uvědomuji si, že zdejší tipování a komentáře nejsou objektivní... Je to spíš taková sociální síť s literární tématikou...

líbí

05.02.2024 07:35:42   uživatel smazán

Ano.

Co nabízím? Zrušení tipů nebo jejich změnu na neveřejné. Totéž komentáře - implicitně jako neveřejné - rozhovor mezi čtenářem a autorem.

líbí

05.02.2024 07:52:39   Matahaja

No to bychom si ale nemohli na dálku popovídat a absenci kritiky to nevyřeší a pak, tenhle web je založen na veřejném přístupu k textům, v čem by tomu pomohla neveřejnost ?

líbí

05.02.2024 08:25:27   uživatel smazán

Možná, že by to šlo nebo mělo se udělat nějak jinak, ale zdá se mi, že funguje něco jako "stádnost" . Nemyslím to slovo stádnost nijak pejorativně. Že prostě funguje efekt - když už má text tolik tipů, dám mu taky. Když všichni chválí, pochválím. Totéž žebříček nejtipovanějších a nejkomentovanějších. Proč jako? Je nejtipovanější text nejlepší? A v čem je tedy nejlepší? Co znamená nejlepší? Že text má nejvíc tipů neznamená nic. Jen může zastřít zajímavý text, který se do žebříčku prostě nedostal. Tak proč takový žebříček vlastně existuje? Žebříček počet komentářů většinou vypovídá jen o tom, že se pod textem prostě plká. Tak k čemu je takový žebříček dobrý? Často je to balast, který ovlivnuje směr další debaty.

Kdybych měl ten předchozí odstavec shrnout, hledal bych způsob, jak umožnit čtenářům odpovědět sám za sebe, proč se mi text líbí, bez ovlivnění ostatních.

Že by se nedalo na dálku popovídat? Pak je tedy otázka, k čemu je tento web primárně určený.
Můj návrh nebyl - zrušit komentáře, ale změnit systém tak, aby to byl hlavně rozhovor mezi čtenářem a autorem, pokud má čtenář něco na srdci.

líbí

05.02.2024 14:44:49   Anfádis

Vždyť přeci soukromému rozhovoru mezi čtenářem a autorem nic nebrání, viz funkce Vzkazy

líbí

05.02.2024 08:41:07   Sonador

ty "žebříčky" ber jako doporučení čtenářů a statistiku "prodejnosti" :)) a nikdo není nucen věnovat jim pozornost;) já třeba čímdál víc čtu jen lidi, které chci číst...

líbí

05.02.2024 14:53:08   Anfádis

Jo přesně, Son, mám to taky tak

líbí

05.02.2024 08:37:31   narra peregrini

mohlo by být zajímavé, kdyby to fungovalo jako u některých anket, kdy se zobrazí reakce ostatních až po vlastním příspěvku...

líbí

05.02.2024 07:28:42   Matahaja

A co tedy nabízíš ?

líbí

05.02.2024 06:53:53   uživatel smazán

Asi jo:-)

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.5 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel