Spojování

Spojování

Celý moderní svět hlásá ústy prezidentů, premiérů a jiných vlivných politiků jednu velikou hloupost: „Budu se snažit o spojování národa.“ Proč je to hloupost? Každý rozumný přece ví, že se nedá spojit nespojitelné. Každý člověk má jinou mysl. Každý má jiný názor. Představa, že by se myšlenky milionů lidí spojily, je mylná a vede jen k tomu, aby ona spojená masa byla lépe ovladatelná. Takže kdo chce spojovat národ, chce vlastně jednodušší cestu k ovládání národa.
Představte si, že to spojování vezmeme od nejnižšího bodu a tím je spojení dvou lidí, čili manželství. Jestliže někdo bude tvrdit, že manželství je spojení myslí obou zúčastněných, bude pokládán za hlupáka. Spojení je totiž pouze formální. Vůbec nezáleží na tom, jestli mají oba manželé stejný názor. Taky to vlastně ani není možné a už vůbec ne důležité. Jde jen o vzájemnou toleranci. Ano. Tolerance vůči druhému je nejdůležitější součástí manželství.
Zamyslete se, kdo za dobu existence lidstva hlásal toleranci. Nikdy to nebyli politici. Byli to pouze kněží. Nejsem věřící, ale myslím, že toto je jedna z velikých chyb našeho národa a nejen našeho, že ze školství zmizely hodiny křesťanství.
Tolerance, odpuštění a víra je důležitější, než peníze, rádoby záchrana planety v jakékoliv podobě, jako je například grýndýl, či elektromobilita. Bohužel media se v tomto potatila a hlásají stejné hlouposti jako jejich tatínek politik, který je platí.
Takže jestliže uslyšíte, že někdo chce spojovat národ, myslete na to, že mu nejde o spojování.
Autor Stráca, 26.03.2024
Přečteno 43x
Tipy 2
Poslední tipující: cappuccinogirl, Lighter
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Politici toho nakecají, ale nemají to často vůbec promyšlené, co to vlastně mluví a co z toho vyplývá. Prostě hezky plácají fráze. Hezké fráze. Třeba ta pohádka o spojování národů. :-) Ta machiavelistická O ovládání by se nám nelíbila! :-)) Nám nechybí náboženství (jakékoliv, jsem ateista se sklony k budhismu:-), ale ta část z něho, která byla praktická, neboli etická výchova. Po staru "morálka a humánní hodnoty" Ty krásné řeči o "společných civilizačních hodnotách" musí být praktikovány každodenní "kulturou" života lidí, jinak zůstávají jen "plácáním" stejnými frázemi. Stanou se politikem.

26.03.2024 19:28:35 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí