Kostrbaté verše

Kostrbaté verše

Anotace: Možná obhajoba, možná jen něco jiného, nevím.

Prosím, omluvte mou troufalost, že tady asi znehodnotím zřejmé "zákony literatury", ale jsem člověk upřímný, nenávidím lež a tak mám svým způsobem radost, že dám tyhle své myšlenky do okolí. I za cenu, že mě mnozí zašlapou do země a budou mi nadávat.
"To je ale hloupé dvousloví, Za mraky z mraků, vůbec to nedává smysl."
"Máš tam příliš mnoho draků ve dvou slokách."
"přijde mi, že tou básní se přátelům podbízíš. Beru ji jako tvůj úlet."
"Tohle je server na úrovni a díky bohu za to."
Mohla bych pokračovat donekonečna, že mám dílka, která nedávají smysl, básničky nemají rytmus, texty jsou podbízívé...
A koho pak napadne, že za mraky z mraků se může skrývat nekonečno nebe... nebo spíš, KDO se nad těmito slovy zamyslel? Koho co napadlo? Myslím, že pokud se hledí jen na upravenost a uhlazenost básniček, slova v nich nebudou nikdy dost silná.
Proč se ti, co píší, že ta a ta slova jsou nepřípustná a ta a ta jsou zase jen proto, aby doplnila zbytek, nezamýšlí nad smyslem básničky, ale jen nad její stavbou? Kam to vede?
Já nedokážu napsat něco, co by bylo hřebenem učesané, chytré, svižné a "dokonalé".
Jestliže někdo hledá jen vzhled a obsah se nesnaží pochopit a NEZAMÝŠLÍ se nad ním, ať radši...
Slýchávám názory, kritiku, pochvaly, cokoli, ale jestliže být "na úrovni" znamená, že budu muset psát jen rytmicky sladěné věci a texty, co pochopí každý, všeho věku, tak to můžu zrovna zabalit.
Jasné, možná se pletu, všechno tady jsou jen bláboly, ale v tom případě mě naučte vyjadřovat se tak jasně, aby to pochopili i "mistři úžasní".
...protože jestliže někdo napíše, že se podbízím přátelům, tak se jiní skvělí básníci třeba podbízí lásce, protože... za trochu lásky šel bych světa kraj, šel s hlavou odkrytou a šel bych bosý...
...v každé větě je šel, to je přece špatně, podbízí se lásce a myslím, že by se toho našlo víc.
A mimochodem, u nás se bolest slibuje, někdy i přísahá. "Slibuju, že tě zbiju, jestli se vrátíš."
Nebuďme chytřejší, než jsme, pak to takhle dopadá, z mnohých jsou pak blbci... a jak se napřed snažili být "něco víc"...
Autor Aaliyan, 06.04.2007
Přečteno 546x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Nebudu stát proti tobě, protože každý má právo na svůj názor. Ty můžeš mít názor na to, že píšeš tak, jak píšeš, někdo jiný může mít názor, že se mu to tvoje psaní nelíbí. Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem, to se u nás doma říkalo vždycky a v poslední době o tom přemýšlím víc než kdy dřív, i když v trochu jiné souvislosti.
Psát básničky by podle mě mělo být hlavně o tom psát básničky pro sebe, ostatní čtenáři jsou až na druhém místě. Pokud je to naopak, dostáváme se do oblasti poezie agitační... a od té radši dál.
Piš tak, jak píšeš, ostatních si nevšímej. V dějinách literatury je spousta básníků, kteří byli svou dobou nepochopení, protože "jejich doba" vyžadovala určitý styl tvorby... a oni ji jednoduše ignorovali. Takže taky ignoruj=) a s úsměvem.

07.04.2007 17:04:00 | Gina Rocca

Hele, nedbej na ostatní. Vezmi si takového Bukowského. Jeho básně vlastně skoro ani nejsou básně. Nebo Ginsberg, Kerouac. To se skoro nedá nazvat básněmi a přece např. Bukowski patří dnes k nejčtenějším básníkům. Piš tak, jak ti to diktuje srdce. Nedej se svázat názory ostatních na to, jak by to mělo vypadat. Žádné rýmy, žádná uhlazenost! Prostě piš tak, jak chceš. Hodně štěstí

S požehnáním

07.04.2007 13:26:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí