Nehynoucí láska

Nehynoucí láska

Anotace: Život geniálního skladatele

Film určitě není zamýšlen, jako chronologie života geniálního skladatele, pár nesouladů s oficiálně platným životopisem by se našlo, viz. například konspirační teorie o neznámé milence, která nedá spát beethovenologům po celém světě. Ovšem takhle nějak si lze představit zfilmovaný poutavý příběh umělce, pocity vedoucí k tvorbě ojedinělé, naprosto famózní a po všech směrech nadčasové hudby, životní dráhu nevšedního člověka.

Začnu hudbou. Hodnocení je tentokrát velmi jednoduché, těžko najít kaz na melodiích, které jsou pro mnoho generací vrcholem hudby vůbec. K výběru není, co dodat.

Gary Oldman. Měl jsem pocit, že umí zahrát pouze padouchy, má jich na kontě přehršle. Tahle role je zahraná bravurně. Je přesvědčivý, každou vteřinu filmu na plátně a neokouká se. Skvěle mu sekundují ostatní, např. švagrová, ze které se ke konci vyklube ona pověstná nesmrtená milenka, líbil se mi též holanďan Jeroen Krabbé v roli jakéhosi manažera Schindlera.

Nezbývá mi než konstatovat: pojďte do kina na film Bernarda Rose a přeneste se do doby počátku devatenáctého století, kdy v Evropě řádil Napoleon a hudbě udával tón Ludvig van Beethoven.

Hodnocení: 4*
Autor weitinger, 16.04.2007
Přečteno 490x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí