Trest smrti a proč ho nevykonávat.

Trest smrti a proč ho nevykonávat.

Anotace: Zamyšlení nad českou justicí.

Trest smrti a proč ho nevykonávat

Proč není v ČR trest smrti?
Spousta lidí by ho uvítala.
Proč ho tedy neobnovit?
Když pominu etický problém, je tu ještě jeden daleko hmatatelnější.
Každý občan, který jen okrajově sleduje noviny nebo televizi, musí žasnout nad tím, jak vypadá česká justice. Soudy, které by měly garantovat právní stát, připomínají klan neomylných mužů a žen, které nesmí nikdo ani napomenout, natožpak za případnou chybu potrestat.
A tak se člověk dozví, že v kauze exministra Mlynáře vynese jeden soud úplně jiný, rozdílný, rozsudek než druhý - na základě úplně shodných okolností případu.
A nikdo ze soudcovského stavu se tomu ani nediví.
Ale nechme Mlynáře stranou.
V jeho případě nešlo o život.
Daleko horší je nejnovější případ z jižních Čech. Psychopatický sadista dostal doživotí. To je jistě správné, ale chyba je v tom, že k jeho odsouzení bylo třeba, aby zabil ženy dvě.
Za první vraždu odsouzen nebyl. Rameno spravedlnosti v podobě soudce ho uznalo nevinným.
Kdo udělal chybu?
Soudce určitě ne. Bude tvrdit, že důkazy posoudil jinak, a pokud bude napadán, tak ho klan neomylných podrží.
Nevím, zda to příbuzným šestnáctileté dívky bude stačit?
Mě by to jako vysvětlení neuspokojilo.
Zpět k absolutnímu trestu. Každý rozumný člověk chápe, že česká justice nemůže nikoho odsoudit k smrti. Koho by po popravě nevinného asi zajímalo, že neomylný soudce jen nestandardně posoudil důkazy.
Chybu určitě neudělal, klan by ho podepřel a nevinný ze šibenice by se jen hořce usmíval ve smrtelné křeči.
Pokud máte na absolutní trest vyhraněný názor, vyjádřete se.
Autor Tanula, 22.12.2007
Přečteno 589x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ahoj, Tvůj názor jistě není ojedinělý a mnoho lidí se s ním dokáže snadno ztotožnit-nic proti tomu, ale je tady ještě jeden (vlastně nekolik, ale shrňme to v jeden) hmatatelnějších faktorů, důvodů, proč NEpraktikovat tento "absolutní" trest. A to - Listina základních práv a svobod společně s Ústavou ČR, ve které je jasně řečeno, že toto je nepřípustné, dále ČR ratifikovala během posledních 17ti let mnoho mezinárodních úmluv a dohod, ve kterých se opět zavazuje, že trest smrti nebude přijat a vykonáván. Ono by to totiž mělo ten následek, že bychom byli donuceni vystoupit z EU (ponechávám bez komentáře je-li to dobře číi nikoli)a dalších organizací, kterých jsme členy a ČR by se tak dostala do naprosté bezpečnostní, ekonomické a politické izolace a nastalo by tady ve vztahu ČR vs Evropa vakuum, v němž se nedá dýchat.....takže ono to není jen o stavu justice :-)

17.01.2008 22:16:00 | jenoff

Dokud nebudu sedět za stolem vyšetřujícího,těžko budu soudit nynější systém,do kterého nevidím.Mohu se pouze důvtipit,že tam vládne jistý zmatek,který zapříčinil už mnoho problémů.A pro trest smrti nejsem.Doživotí ano a useknout ruku či vykastrovat.Budiž,ale brát celý lidský život.Já sám bych tento rozsudek nedokázal vykonávat,jelikož můj názor je,že i za minulých století si společnost vychovávala své psychopaty právě tím,že je nechávala vykonávat tyto rozsudky.Takový Kat to neměl jistě lehké a ovlivnilo ho to.
Nemusíte semnou souhlasit a možná i já se na to za mnoho let budu dívat jinak.

22.12.2007 19:02:00 | Replix

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí